PDA

View Full Version : Spørsmål vedr bruk av av electronic travel certificate UA?

joamykle
18-09-2012, 20:01
Sist jeg fløy med UA ble jeg downgradet fra domestic first til economy plus innenriks i USA, som følge av bl.a. en kansellering. Da jeg kontaktet United vedrørende dette fikk jeg nå en electronic travel certificate pålydene 300 USD til bruk.

Mitt spørsmål er da om en flight booket med dette "gavekortet" vil gi EB poeng? Evnt om jeg kan bruke dette "gavekortet" til upgrade fra monkey til domestic first på neste flight? Er EBG, hvis det har noe å si.

Har ikke klart å få svar på dette hverken fra UA, eller på hjemmesidene deres... Anser det ikke som usannsynlig at jeg "burde skjønt" dette selv ;)

Thomas
18-09-2012, 20:15
Såvidt jeg kan tolke regelverket for bruk av slike certificates, opptjener du ikke miles?

Electronic Award Travel Certificate Terms and Conditions:

18. MileagePlus® and/or Miles & More® Accrual: Not Permitted.

Someone
18-09-2012, 21:09
Nå er det noen år siden, men da jeg brukte en slik for delbetaling for noen år siden fikk jeg ihvertfall poeng

dc-8-63
19-09-2012, 07:39
Såvidt jeg kan tolke regelverket for bruk av slike certificates, opptjener du ikke miles?

Award Travel Certficate er noe helt annet enn Electronic Travel Certficate. Award Certificate er det sier - basert på en Award fra f.eks. Mileage opptjening og de gir ikke poeng. Electronic Travel Certificate er derimot nærmest som cash og skal gi poeng på linje med alle andre betalings former.

Tommy777
19-09-2012, 08:38
Award Travel Certficate er noe helt annet enn Electronic Travel Certficate. Award Certificate er det sier - basert på en Award fra f.eks. Mileage opptjening og de gir ikke poeng. Electronic Travel Certificate er derimot nærmest som cash og skal gi poeng på linje med alle andre betalings former.

Korrekt. Mottar mange slike i løpet av ett år og du opptjener poeng når du bruker dem som betalingsmiddel/delbetaling

joamykle
19-09-2012, 15:48
Takk for oppklarende svar!

petter380
08-10-2015, 09:46
Pga. tullballet til United fikk vi 2x400 USD i "kompensasjon" / Electronic Travel Certificate. Naturligvis må den benyttes på United flyvninger, ref.
8) Travel permitted on flights operated by United or operated by other airlines and branded "United Express". Otherwise, it is not valid on flights operated by other airlines, such as United-marketed code share and Star Alliance flights.

Spørsmålet mitt er: Kan man benytte den på BGO-OSL-EWR hvor førstnevnte er SK, eller må man dele opp bookingene for å benytte Electronic Travel Certificate? Evt. OSL-EWR med UA og EWR-CPH med SK?

eql1zr
08-10-2015, 10:13
Pga. tullballet til United fikk vi 2x400 USD i "kompensasjon" / Electronic Travel Certificate. Naturligvis må den benyttes på United flyvninger, ref.

Spørsmålet mitt er: Kan man benytte den på BGO-OSL-EWR hvor førstnevnte er SK, eller må man dele opp bookingene for å benytte Electronic Travel Certificate? Evt. OSL-EWR med UA og EWR-CPH med SK?

De kan ikke brukes på bookinger som inneholder andre selskaper enn UA, du må dele opp bookingen.

petter380
08-10-2015, 10:42
De kan ikke brukes på bookinger som inneholder andre selskaper enn UA, du må dele opp bookingen.

Var redd for det. Det står at andre kan reise på gavekortene (såfremt de ikke selges), forhåpentligvis kan noen i familie/venner benytte seg av dem mens de er på andre siden.