PDA

View Full Version : Valg av selskap IAD-SFO


737-405
16-09-2012, 14:32
Hei folkens!

Dere som reiser mye borte i USA - har dere et forslag til valg av flyselskap for en førstegangsreisende på innenlands i USA mellom Washington og San Francisco?

Jeg har lest en GOD del rapporter her på forumet, og føler ikke at det er et vanvittig stort skille mellom aktørene.

Undertegnede prefererer gjerne Star Alliance, men i denne sammenheng er komfort viktigere enn allianse for min del (det er tross alt en tur på nesten 6 timer)..

Hvordan er for eksempel Virgin America :)?
Er prisforskjellen mellom økonomi og "first class" verdt å betale med tanke på strekningens lengde?

Håper på tilbakemeldinger :)

finnchri
16-09-2012, 16:15
Jeg reiste nylig med United mellom IAD og SFO på økonomiklasse. Kjøpte ekstra beinplass for 139$ og det syns jeg var vel verdt pengene. Etter min mening er det ikke verdt pengene å kjøpe business/first på denne strekningen, men oppgradering med poeng er sikkert fint.

Tjente 2500 EB grunnpoeng på turen.

LN-JAV
16-09-2012, 17:54
Fløy LAX-IAD i sommer med United. Valgte en avgang hvor de fløy med 757-200 som CO tok med seg inn i selskapet, og samme som brukes på OSL ruten. Da har du flat-beds hvis du flyr first, og et bra AVOD system hvis du flyr økonomi. Nå er jeg Premier Gold hos UA så valgte nødutgang for free, ble en bra flight!

Tommy777
18-09-2012, 01:55
First koster over 1000 dollar, men AA har veldig gode priser I betalt F om dagen

Tar du ett stopp I DFW, koster betalt F 563USD. Totalt verdt det! Meget god tier point opptjening dersom du har BA status

BårdK
18-09-2012, 02:48
Har nettopp bodd et år i USA og min erfaring er at kjøpt F ikke er verdt prisen, om du betaler selv (betaler selv differansen mellom eco og F på tjenesteresier). Fikk dog OK pris med Delta på F SAN-ATL som var verdt kronene i august 2011. Ellers er F-prisene i mine øyne veldig dyre sammenlignet med hva du får.

Tommy777
18-09-2012, 03:53
Har nettopp bodd et år i USA og min erfaring er at kjøpt F ikke er verdt prisen, om du betaler selv (betaler selv differansen mellom eco og F på tjenesteresier). Fikk dog OK pris med Delta på F SAN-ATL som var verdt kronene i august 2011. Ellers er F-prisene i mine øyne veldig dyre sammenlignet med hva du får.

Kommer an på hva du sammenlikner med. Jeg kjøpte business billetter fra Norge ut i Europa, spesielt London for 7 lapper t/r OSL-LHR back in the days uten å blinke.

Er det da verdt å betale 1000 dollar t/r øst til vestkysten for å sitte komfortabelt i F i 12 timer? Absolutt, mye mer enn å betale tilsvarende for SAS business ut i Europa i 4-6 timer i ett vanlig økonomi sete med midtsetet blokkert.

Nå får folk med status i USA gratis oppgradering og fleksibilitet uansett, jeg ligger vel på 89-90% i år, da kan man spørre hvor mye verdt det er å betale ekstra. Jeg gjør det alltid på flighter jeg vet er vanskelig å få oppgradering på og mellom IAD - SFO som er 6 timer sitter ihvertfall ikke jeg i Y

BårdK
18-09-2012, 08:41
Enig i at $1000 for en pluss 5-6 timers tur er verdt det. Men jeg har opplevd at prisene for F domestic har vært ikke så veldig langt fra biz til Europa og da snakker vi pluss $1500-2000 (f.eks. SAN-EWR). Det er for mye for meg, spesielt når familien består av 4 personer. Har sittet mye på domesitic F ifb. tilslutningsbilletter og de jeg sitter sammen med er nesten alltid oppgradert.