PDA

View Full Version : Oljeklubbene


Entusiasten
13-09-2012, 23:20
Hei!

Er medlem av både LH og KLM sine oljeklubber, men sliter med å finne ut hvilke fordeler det gir meg, så kaster spørsmålet ut her.

1. Har jeg forstått det riktig om KLM-kortet gir bare fordeler på AMS og CDG?
2. Kan jeg bruke LH-kortet for tilgang til loungene til driftet av andre *A-selskaper?
3. Kan jeg bruke kortene uavhengig av flyselskapet jeg benytter, eller er jeg avhengig av billetter med LH eller KLM for å kunne benytte fordelene til henholdsvis det enkelte kortet? Holder det eventuelt jeg flyr med et av selskapene Sky Team eller *A?
4. Leste noe om LH-kortet gir Fast Track-tilgang, stemmer det?

BGOflyer
14-09-2012, 11:35
1. Tror det stemmer ja, men ikke sikker.
2. Nei, kun LH sine egne business lounger.
3. Ja, du kan bruke alle LH-group (inkluderer Swiss, Austrian, Lufthansa ++) sine business lounger så lenge du har *A billett videre samme dag. Vet ikke hvordan dette er for KLM sitt kort.
4. Du har vel fast track med LH sitt kort på noen flyplasser i Tyskland.

Mye info her om Miles & More Frequent Traveler, som jo i prinsippet er fordelen du får med Oil and Energy Club hos LH:
http://www.flyertalk.com/forum/miles-more-lufthansa-austrian-swiss-other-partners/811685-read-first-miles-more-guide-version-0-11-beta.html

FQTV
14-09-2012, 12:55
Hei!

Er medlem av både LH og KLM sine oljeklubber, men sliter med å finne ut hvilke fordeler det gir meg, så kaster spørsmålet ut her.

1. Har jeg forstått det riktig om KLM-kortet gir bare fordeler på AMS og CDG?
2. Kan jeg bruke LH-kortet for tilgang til loungene til driftet av andre *A-selskaper?
3. Kan jeg bruke kortene uavhengig av flyselskapet jeg benytter, eller er jeg avhengig av billetter med LH eller KLM for å kunne benytte fordelene til henholdsvis det enkelte kortet? Holder det eventuelt jeg flyr med et av selskapene Sky Team eller *A?
4. Leste noe om LH-kortet gir Fast Track-tilgang, stemmer det?


http://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/flying_blue_clubs/flying_blue_petroleum/exclusive/index.htm

Husk at Petroliums kortene gjelder kun på definerte "oljeruter"

Entusiasten
14-09-2012, 16:14
http://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/flying_blue_clubs/flying_blue_petroleum/exclusive/index.htm

Husk at Petroliums kortene gjelder kun på definerte "oljeruter"

For noen drittkort dette har blitt!

Takk for svar.

BGOflyer
15-09-2012, 13:04
LH sitt kort har ikke begrensning på oljeruter ettersom det er sølvkortet til LH du i prinsippet får.

Dag Viking
15-09-2012, 13:51
Kan vel kalle KLM Petroleum club totalt useless, men mistanker om at dette er kun for reklame. De sender ut kortet i hytt og pine til bedrifter, og det er sikkert en del som føler seg spesielle når de får slike kort. Dermed blir KLM valgt på neste reise.

Kortet gir business-innsjekk på destinasjoner som ikke er regnet som AF oljedestinasjon.
Tilgang til lounge på AMS og CDG, pluss evt mat i en restaurant (noe som er bortkastet dersom man er på jobbreise)

BGOflyer
01-12-2012, 00:44
Noen som aner hvor lang tid det tar fra man registrerer seg hos KLM som petroleumskunde før man blir medlem? Har noen flighter neste uke...

mindsweeper
01-12-2012, 09:48
Noen som aner hvor lang tid det tar fra man registrerer seg hos KLM som petroleumskunde før man blir medlem? Har noen flighter neste uke...

Hvis du har oppgitt en godkjent bedrift som arbeidsgiver i søknaden skal du kunne printe ut et midlertidig kort umiddelbart. Har du skrevet feil arbeidsgiverkode så må du vente på en manuell sjekk.

BGOflyer
01-12-2012, 09:56
Hmm, sto det skulle sjekkes. Da får jeg vente i spenning da. Ligger det midlertidige kortet på profilen en plass, eller kommer det på Mail?

mindsweeper
01-12-2012, 11:22
https://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/flying_blue_clubs/flying_blue_petroleum/customer_care/index.htm

BGOflyer
03-12-2012, 10:34
Takk mindsweeper,

når jeg prøver linken så står det fremdeles bare ivory på kortet, altså ikke godkjent Petroleum Club ennå. jaja, får vente å se.

Bergern
03-12-2012, 11:02
For noen drittkort dette har blitt!


Hva forventer du da?
Reiser du mer enn 7 ganger via Amsterdam t/r får du full Elite Plus service gjennom FBG.