View Full Version : SAS er en gave som bare fortsetter å gi
SudCaravelle
12-09-2012, 06:22
En av fordelene med at man ved å flytte utenlands måtte gi opp “ikke melde seg paa Facebook prisnippet så kommer det noen artige saker inn I boksen.
At SAS nå gir ”gratis” frakt av skiutstyr til alle de som reiser paa dagstur til alpene uten bagasje er meget sjenerøst.
Det er jo fristende her med litt hangover å kverulere på at de skriver ”gratis” også som er rimelig basic nei nei i markedsføring.
robertaas
12-09-2012, 08:12
Ser de fortsatt skryter om at du ikke må betale for å få sete ved innsjekking, noe samtlige som ikke har fri seating tilbyr. :D
4Excellence er for alvor i ferd med å feste seg i organisasjonen. Kjenner at jeg begynner å savne CoreSAS.
robertaas
12-09-2012, 08:39
”gratis” også som er rimelig basic nei nei i markedsføring.Er det ikke slik at man ifølge markedsføringsloven ikke kan si "garatis" om noe man må betale for å få, det riktige er vel "inkludert" eller "uten tillegg". SAS har imidlertid i det siste lagt sin elsk på å bruke "0,-" i sin markedsføring.
Er det ikke slik at man ifølge markedsføringsloven ikke kan si "garatis" om noe man må betale for å få, det riktige er vel "inkludert" eller "uten tillegg". SAS har imidlertid i det siste lagt sin elsk på å bruke "0,-" i sin markedsføring.
Ordet gratis har de da brukt helt siden "gratis kaffe og te" ble gjeninnført. Ikke noe nytt i det.
Bizflyer
12-09-2012, 09:47
Hvor stor er sjansen for at den eneste baggajsen du skal ha med på skiferie kun er skia??
Hørt på SAS' Facebook-kontor en gang igår ettermiddag:
A: Okej, grabbar. Vi har ett problem. Den 4Excellence strategin har tagit bort alla bra grejer. Vi måste tänka på något smart.
B: Vad sägs om en "Njut av ett glas champagne"-kampanj?
A: Men vi serverar bara detta billiga skiten nu, även i Business Class.
B: Tja, vi har fortfarande inga avgifter...?
A: Fel! Vi har nyligen infört OPC för alla kreditkortsbetalningar.
B: Jag såg denna coola annons på Lufthansas hemsida. När jag flyger till en skidåkning destination, kan mina skidor flyga gratis....
A: Det är perfekt! Skidor kan flyga gratis med SAS. Låt oss få det att fungera, killar!
B: Vad händer med de incheckade väskor då?
A: Du kan inte ha båda gratis. När jag åka skidor i Falun, har jag aldrig något behov av en resväska. Varför skulle Alperna vara annorlunda?
B: Du är så smart. Låt oss rulla ut kampanjen. Detta kommer att bli en stor succé.
Er det rart seriøse aktører forsvinner fra dette forumet.
Hårsår i dag? - litt humor på formiddagen kan da ikke skade.
Jeg synes at disse postene tar opp relevante spørsmål rundt SK´s markedføring med et glimt i øyet :colgate:
jameson82
12-09-2012, 11:01
Det går kanskje om man reiser i full alpin antrekk.. Tipper man blir lei av lyden av slalomstøvler i taxfree`n på OSL :p
Hvor stor er sjansen for at den eneste baggajsen du skal ha med på skiferie kun er skia??
You'd be surprised hur många som reser med enbart skidor + carry on.
Det går kanskje om man reiser i full alpin antrekk.. Tipper man blir lei av lyden av slalomstøvler i taxfree`n på OSL :p
Dette må jo bare testes ut! :colgate:
Støvler har jeg sett ofte ombord i fly da mange ikke ønsker å sende disse, spesielt de veldig dyre (og gode) modellene
Ellers så ser ikke poenget med negativitet endel her viser. Selv om tilbudet ikke passer en selv så ser jeg ikke noen grunn til å sutre og syte så voldsomt som endel her gjør.
SudCaravelle
12-09-2012, 16:04
Støvler har jeg sett ofte ombord i fly da mange ikke ønsker å sende disse, spesielt de veldig dyre (og gode) modellene
Ellers så ser ikke poenget med negativitet endel her viser. Selv om tilbudet ikke passer en selv så ser jeg ikke noen grunn til å sutre og syte så voldsomt som endel her gjør.
Dette er vel ikke en uvanlig sytete tråd vel?
Det er vel mer ordlyden at de presenterer dette som bra som blir latterlig.
Jeg fikk tipset av en reiseglad kompis som ikke har SAS briller som fant dette stusselig. ;)
Dag Viking
12-09-2012, 16:07
SAS burde ta en "Swiss" og tilby gratis skifrakt til sine alpe-destinasjoner. Sett heller opp prisene med 200kr hver vei, og alle hadde vært strålende fornøyde.
Dette er vel ikke en uvanlig sytete tråd vel?
Det er vel mer ordlyden at de presenterer dette som bra som blir latterlig.
Jeg fikk tipset av en reiseglad kompis som ikke har SAS briller som fant dette stusselig. ;)
Vel, selv om jeg ikke synes tilbudet er noe bra, så ser jeg heller ingen grunn til å klage over det, men lar det forgå med et likegyldig skuldertrekk ;)
Boeing_fan
12-09-2012, 16:24
SAS burde ta en "Swiss" og tilby gratis skifrakt til sine alpe-destinasjoner. Sett heller opp prisene med 200kr hver vei, og alle hadde vært strålende fornøyde.
Det var vel Austrian som begynte med dette?
Star Flyer
12-09-2012, 16:58
".... og på toppen av det hele får du Eurobonus-poeng" - sas.
Skulle bare mangle ;)
SudCaravelle
12-09-2012, 18:22
Nettopp, og da er det brått litt morsommere og enklere og selge dette inn.
Hvordan er det med golfbagger til de eldre?
For det første; dette er en av de artigste trådene på en stund. Lo godt av tanken på horder i slalåmstøvler på jakt etter røyk og sprit i taxfree-en på OSL.
For det andre; det er da ingen negativitet ute og går her. At man harselerer med det som - i mine øyne i hvert fall - er et tragisk forsøk på å markedsføre et (mangelfullt) produkt, bør ses med ironiske øyne, ikke som klaging eller syting. Hvordan SAS har fått det for seg at det er en kjempedeal at man får frakte skiene sine gratis, men har som forutsetning at man kun kan reise med håndbagasje, er meg en gåte. Vitner i hvert fall ikke om at de har særlig kontakt med øvrige nettverksselskapers produkt til lignende destinasjoner (LH Group bl.a.). Faktisk sliter jeg med å se hva som er tilbudet her. 1 kolli er alltid inkludert hos SAS. At skiutstyret blir ett kolli, endrer jo ikke på det, kanskje med mindre skistøvlene regnes som et bonuskolli, men uansett er dette et tåpelig og nærmest misledende forsøk på markedsføring.
Nei, ski + bagasje flyr gratis, eller så bør gutta på Facebook-kontoret sette seg ned igjen og lete frem nye kampanker ;)
Tar en Polaris; Er det noe rart moroklumpene på forumet forsvinner når det alltid er noe galt med alt som er morro. Litt slapp moderering har alle forumer godt av.
Takk til ILS2 for kveldens latter!