View Full Version : Hva skulle du hatt som nærmeste flyplass?
robertaas
10-09-2012, 20:35
Bor selv med OSL som nærmeste flyplass og er ikke akkurat bortskjemt på direkte rutefly. Det er jo nesten utelukkende lokale ruter til Europa. Til Amerika er New York eneste destinasjon for rutefly og til Asia er Doha, Dubai og Bangkok de eneste destinasjonene man kan fly til om man ikke skal via andre flyplasser. Det må da finnes langt mer spennende flyplasser.
Hva ville du hatt som nærmeste flyplass? :fly
Nå glemmer du Islamabad/Lahore, Nord-Afrika og Asia-siden av Istanbul ... OSL har slett ikke noe dårlig tilbud for en flyplass av den størrelsen ...
Hva ville du hatt som nærmeste flyplass?
Jeg har ... Verdens travleste flyplass. ;)
Jeg ville hatt inntekten jeg har nå og nærmeste flyplass JAC.
Da kunne direkteruter i øst og vest tatt seg en bolle mens jeg satt på terassen og tittet på en flokk hjort, drakk en Dirty Helen og klødde meg bak øret mens jeg leste flyprat.
robertaas
10-09-2012, 20:44
Joda, Norwegian flyr til Marrakech og det er ruter til Antalya som jo ogaå er asia, men jeg mener det likevel er et veldig begrenset utvalg.
Islamabad/Lahore er via Køben.
robertaas
10-09-2012, 20:47
Da kunne direkteruter i øst og vest tatt seg en bolle mens jeg satt på terassen og tittet på en flokk hjort, drakk en Dirty Helen og klødde meg bak øret mens jeg leste flyprat.Huh? midt i ødemarken og kun nasjonale ruter?
robertaas
10-09-2012, 20:49
Selv skulle jeg ønsket å ha hatt Changi i nærheten. :colgate:
Maltwhisky
10-09-2012, 20:50
Enig med Fnate at direkterutene kunne tatt seg ett stev, men jeg hadde valg meg ILY som nærmeste flyplass, med ENFA som andrevalg.
Hadde det vært for flyturers skyld hadde det nok blitt ESH - kun en kort togtur unna LHR og LGW.
Må egentlig si meg ganske fornøyd med OSL som nærmeste flyplass.
Fnate: Hva med BOB?
Da kunne direkteruter i øst og vest tatt seg en bolle mens jeg satt på terassen og tittet på en flokk hjort, drakk en Dirty Helen og klødde meg bak øret mens jeg leste flyprat.
Hehe :)
Eller sitter på en uteservering oppe i åskanten i Buda(pest) og skribler på flyprat, så som akkurar nå.. :)
jameson82
10-09-2012, 20:56
Ville gjerne hatt gamle Kai Tak HKG som nabo. Fått jumboene drønnene over hustaket
robertaas
10-09-2012, 20:56
Hadde det vært for flyturers skyld hadde det nok blitt ESH - kun en kort togtur unna LHR og LGW.En lekeflyplass uten en eneste rute?
robertaas
10-09-2012, 21:00
Eller sitter på en uteservering oppe i åskanten i Buda(pest) og skribler på flyprat, så som akkurar nå.. :)Noe slikt som de reklamerer for i Kina?
https://lh4.googleusercontent.com/-ZfwfPyLPo78/T804YjNwpDI/AAAAAAAADUk/Siyz7kgrv5I/s1280/IMG_2757.JPG
Islamabad/Lahore er via Køben.
Bare på tilbakeveien, og du etterlyser direktefly. Det er direkte med mellomlanding i CPH også. ;)
robertaas
10-09-2012, 21:05
Hva med BOB?Liten og ukomplisert. Fine omfivelser, men kun ett flyselskap og kun til lokale småøyer. At John Travota av og til lander flyet sitt der får så være.
Liker også sikkerhetskontrollen de har der. :D
Dag Viking
10-09-2012, 21:08
FBU selvsagt, og bare DC-9 intra-europeisk!
Noe slikt som de reklamerer for i Kina?
https://lh4.googleusercontent.com/-ZfwfPyLPo78/T804YjNwpDI/AAAAAAAADUk/Siyz7kgrv5I/s1280/IMG_2757.JPG
Ja, det likner faktisk en del på utsikten fra Slottshøyden nede i lia her. Sitter nå godt oppe i åsen i forhold til det (Normafa).
Nå glemmer du Islamabad/Lahore, Nord-Afrika og Asia-siden av Istanbul ... OSL har slett ikke noe dårlig tilbud for en flyplass av den størrelsen ...
Ruta til PIA appelerer nå til en forholdsvis smal gruppe. De andre er rett nok IC, men ikke long haul (som jeg regner med var litt av poenget). Tilbudet fra OSL er i alle tilfeller minst 5 ganger bedre enn fra TRD eller hvilken som helst annen norsk flyplass.
Fra alvor til småprat, tror dere andre har misforstått noe: som flynerd velger man såklart bosted utfra flyplassen på stedet, ikke omvendt :old
Både SIN, BKK, PEK, LAX, JFK osv. er gode kandidater, man vil jo helst ha så mange selskap og ruter som mulig. For å gjøre hjemmeleksa litt enklere velger jeg imidlertid å begrense meg til Europa. Setter da krav om flygninger til de aller fleste hubs i Europa, samt et godt utvalg interkontinentale ruter - gjerne fløyet av hjemmehørende selskap på destinasjonen (for transfer). Delt førsteplass blir derfor mellom FRA og LHR.
Tar man med lavpristilbud fra sekundære flyplasser vinner imidlertid London.
Maltwhisky
10-09-2012, 21:23
En lekeflyplass uten en eneste rute?
Flyturene tas fra LGW og LHR, mens stedet jeg er ute etter er byen Worthing - som har ESH som nærmeste flyplass.
Fnate: Hva med BOB?
Det er jo hytta. Lett å komme seg dit fra JAC. United JAC-DEN-LAX. Air France LAX-PPT og videre med Air Tahiti PPT-BOB.
Bo ved JAC, hytte ved BOB! Så skulle jeg kjøpt Ford F150, en diger stetson og fete boots i garva flueskinn.
FamilyGuy
10-09-2012, 21:28
Har nå TRD, men skulle mer enn gjerne hatt OSL eller RYG da dette åpner for flere helgeturer i Europa.
Bizflyer
10-09-2012, 22:09
Hadde vært fornøyd om jeg hadde CPH som nærmeste nabo. Derfra kommer man seg jo til et greit antall steder.
Ellers kunne jeg godt ha tenkt meg å bo i Tyskland en periode, da med DUS eller FRA som nabo.
Skal man fantasere lenger bort, hadde det vært moro å hatt en jobb med base i BKK med reisevirksomhet over det meste av Asia, og kanskje noen langturer innimellom.
Just my 5c
Akkja, Kjeller i gamle dager... Ut på tur, lånte en Cherokee her til FBU, slang bagasjen inn bak, fikk med en kompis fra flyklubben til å ta med flyet tilbake. Parkerte nær Caravelle restauranten ...
Ga flynøkla til kompisen som tok flyet tilbake til Kjeller. Sjekket inn og on the road.. Det var tider det....:colgate:
Robin882
10-09-2012, 23:20
Personlig hadde jeg vært fornøyd med LHR som nærmeste flyplass. Da kommer man seg vell hvor enn man vil med kun et fly! :D
Huh? midt i ødemarken og kun nasjonale ruter?
Men når man sitter i Jackson Hole har en meget lite behov for å flytte på seg og hvor det går fly så lenge en kan se på dem fra tid ti annen er mindre viktig...:D
Jeg er vældig glad for at bo i nærheden af SDU og GIG dele af året. SDU har en af de mest fantastiske indflyvninger med vidunderlig udsigt over "The Marvelous City". GIG er ikke verdens bedste lufthavn, men har alligevel mange fly til Nordamerika, Afrika, Mellemøsten, alle hovedlufthavne i Europa, og naturligvis Brasilien og Sydamerika.
Ellers kunne jeg godt ha tenkt meg å bo i Tyskland en periode, da med DUS eller FRA som nabo.
Hvorfor ikke MUC? Godt nok er ruteudvalget lidt mindre end FRA, men stadig blandt de bedste i Europa. Til gengæld er T2 en af de bedste (hvis ikke den bedste) terminal i Europa!
Bizflyer
11-09-2012, 12:49
Hvorfor ikke MUC?
Liker ikke lederhosen! :p
Skulle gjerne sett FBU som min nærmeste flyplass. Disse fjernlufthavnene og innsjekkings-, bag-drop-,sikkerhetskontroll-, gate-køene kommer til å bli luftfartens død.
petter380
11-09-2012, 21:34
Personlig hadde jeg vært fornøyd med LHR som nærmeste flyplass. Da kommer man seg vell hvor enn man vil med kun et fly! :D
^ agreed :D og maaaaaasse A380 ruter <3
Måtte blitt CDG! Herlig by, og nesten uendelig mange ruter å velge mellom. Det eneste som er synd med det at AF ikke er med i * ... :D
KRS. Så himla langt å kjøre fra andre siden av byen når jeg skal på jobb ;)
STARSHIP 2
11-09-2012, 22:49
Skulle gjerne bodd på en airpark..
AggTouchdown
12-09-2012, 15:30
Hadde ikke hatt noe mot å hatt et sommerhus nær RAF Fairford ;)
robertaas
12-09-2012, 15:48
Og så er det jo de med så mye penger at de ikke trenger tenke på flyruter:
http://telstarlogistics.typepad.com/photos/uncategorized/2008/06/11/travoltahaus.jpg
Kunne godt tenkt meg STN som nærmeste flyplass - mulighet for mye billig europareising :)
sail4fun
12-09-2012, 16:42
Hurum international..
Princess juliana hadde vert greit å ha i nærheten:)
Jeg er ganske godt fornøyd med å bo i Oslo sentrum. Har hundre meter til Flybussekspressen. Fra Osl kan jeg dersom jeg går inn for det, nå nesten enhver milionby i verden med en mellomlanding i NYC, BKK eller en europeisk storby. I Oslo kan jeg bade i sjøen og seile om sommeren. Har skisentre i nærheten og opplever 4 årstider( Eh hvor var sommeren?) Osl er også hjemme hubben til Europas 3dje største LCC.
Jeg er ganske godt fornøyd med å bo i Oslo sentrum. Har hundre meter til Flybussekspressen. Fra Osl kan jeg dersom jeg går inn for det, nå nesten enhver milionby i verden med en mellomlanding i NYC, BKK eller en europeisk storby. I Oslo kan jeg bade i sjøen og seile om sommeren. Har skisentre i nærheten og opplever 4 årstider( Eh hvor var sommeren?)
Etter å ha strøket det med LCCen så er jeg enig og det frister ikke flytte :)
Bizflyer
12-09-2012, 23:26
Hadde det ikke vært mer å foretrekke å ha gratis flybilletter ut fra hvilken som helst flyplass til hvor som helst i verden? :colgate:
BF:cool2
Hadde det ikke vært mer å foretrekke å ha gratis flybilletter ut fra hvilken som helst flyplass til hvor som helst i verden? :colgate:
BF:cool2
Definitivt ikke. Det er det man strekker seg etter som er bra. Om man bare kunne skifte til shorts og trykke på en knapp, så var man på Kokko Pippi ville det jo ikke vært noe stas.
robertaas
13-09-2012, 11:58
For meg er det viktigste hvor mange forskjellige og spennende nye reisemål man kan klare få med deg på en helgetur. Fra OSL begynner det å bli ganske begrenset for min del.
Kokko Pippi er absolutt ikke blandt stedene jeg vil tilbake til, ser kun bra ut på foto tatt på litt anstand.
Tommy777
13-09-2012, 20:18
Jeg har ... Verdens travleste flyplass. ;)
He he... Snakk om buzz uten action. Men ikke akkurat imponerende antall selskaper og internasjonale destinasjoner dekket. ;) Det er vel flere internasjonale flyselskaper som betjener Oslo enn Atlanta. Er det noen andre en LH, BA, KLM, AF og OZ som flyr inn til Atlanta?
Så skulle jeg kjøpt Ford F150, en diger stetson og fete boots i garva flueskinn.
Check, check og ikke tale om ;)
Passelig fornoeyd med ORD, men kunne godt tenke meg litt flere destinasjoner i Europa
He he... Snakk om buzz uten action. Men ikke akkurat imponerende antall selskaper og internasjonale destinasjoner dekket. ;) Det er vel flere internasjonale flyselskaper som betjener Oslo enn Atlanta. Er det noen andre en LH, BA, KLM, AF og OZ som flyr inn til Atlanta?
Check, check og ikke tale om ;)
Passelig fornoeyd med ORD, men kunne godt tenke meg litt flere destinasjoner i Europa
OZ flyver vist ikke til ATL, det gør KE til gengæld ;) Og hvad med med AM?
jeg kunne sagens vælge en langt hjemmefra...Asahikawa, Nagoya, Haneda eller Narita..kort sagt Japan et eller andet sted
Hilsen Ole