View Full Version : Den første 747 trenger hjelp!
As a Museum of Flight employee swung the thick forward door open, the 43-year-old behemoth's dim interior came into view, and I repeated the mantra.
It's just an airplane.
Except, of course, it isn't. And wasn't. And never will be.
It is a local treasure. Aside from the Space Needle, this jet, which revolutionized modern, long-distance air travel, is the most-iconic thing ever created in Seattle (yes, Everett and Renton, too), by Seattleites. Nothing says Seattle like a 747. Especially this big, once-beautiful, red, white and silver one.
http://seattletimes.com/html/pacificnw/2019017163_pacificp747plane09.html?prmid=head_main
MountainDew
14-09-2012, 23:28
Håper det blir gjort noe med flyene som står utendørs på museum of flight. Er ikke akkurat Mojave klima i Seattle!
Nei, det er ikke det. Det har vært planer om å bygge overbygg i mange år, men de har foreløpig ikke råd. Det har vært misnøye i BA også over dette - de vil ha concorden i hus..
Seattle har mange rike onkler! Ser de, og museene at det er internasjonal almeninteresse for å ta vare på flyene tror jeg det la seg ordne å samle inn noen penger til et enkelt bygg. Jeg har ikke mye, men gir mer en gjerne en symbolsk sum. Det er jo til og med en flyingeniør fra min by Bergen som var med på å konstruere Boeing 747. Det første jeg reagerte på når jeg så flyene var at flyene sto ute!:cry:
MountainDew
15-09-2012, 22:58
Du har jo en rik Onkel i Amerika, C172 :68:
Da er RA-001 pusset opp til fordums stolthet. Dere som skal dit til uka, bes om å gi den en klapp fra meg.
http://www.seattletimes.com/pacific-nw-magazine/from-rust-bucket-to-showpiece-volunteers-are-rescuing-the-first-boeing-747/
“No museum, anywhere, has ever faced a restoration project of this magnitude,” Museum of Flight curator Dan Hagedorn says of the historic plane.
TWO YEARS AGO, Museum of Flight curator Dan Hagedorn walked through the decaying fuselage of RA-001, the first Boeing 747, frowned and offered a frank assessment: “No museum, anywhere, has ever faced a restoration project of this magnitude,” he said, predicting a long, piecemeal rehab of the once-proud symbol of Seattle-area big thinking.
A couple months later, retired Boeing quality-assurance manager Dennis Dhein gave the musty bird a similar walk-through, shrugged, banged out a to-do list, recruited some buddies, and got to work.
Today, the historic plane looks a lot closer to the gleaming beast that rolled from a hangar in Everett on Sept. 10, 1968, than a plane one step away from a desert bone yard.
Gi en klapp fra meg også, og hvis det er noen form for donasjonsbox for vedlikehold e.l.der, så dropp i noen froskeskinn da.....jeg blir gjerne med på å betale en sum :D :D