PDA

View Full Version : ANA med 787-trøbbel


putzmeister
05-09-2012, 16:31
Røykutvikling fra ene motoren under taxing for takeoff.

http://www.abcnyheter.no/video/2012/09/05/roeykutvikling-i-flymotor-avbroet-avgangen?autoplay=1

LN-MOW
05-09-2012, 17:06
Pøh ... dette er da ingenting i forhold til en Tristar i form... :p

Hvit røyk er god røyk ... litt hydraulikkvæske på avveier.

FamilyGuy
05-09-2012, 17:49
Får pilotene noen indikasjoner på dette i displayene sine?

LN-MOW
05-09-2012, 18:01
Det spørs vel hvor stor lekkasjen var ... men det skal ikke mye veske inn i motoren før det begynner å ryke slik.

FamilyGuy
05-09-2012, 19:45
Skjønner. Har cabin crew noen rask måte å si at her burde takeoff avbrytes utenom å løpe inn i cockpit?


Edit: Ved nærmere ettertanke, kanskje tårnet sier fra? :p

dc9-21
05-09-2012, 20:06
Pøh ... dette er da ingenting i forhold til en Tristar i form... :p

Hvit røyk er god røyk ... litt hydraulikkvæske på avveier.

Tenkte det samme, kan det ha hvert uforbrent fuel? Har sett det på en 737-400 for mange år siden:-)

kekker
05-09-2012, 20:53
Hvit røyk = Hydraulikkolje eller vann i drivstoff..
Ser vel mer "morsommere" ut enn det egentlig er..

Kan det ikke være så enkelt som en defekt pakning??

LN-MOW
05-09-2012, 21:01
Skjønner. Har cabin crew noen rask måte å si at her burde takeoff avbrytes utenom å løpe inn i cockpit?


Edit: Ved nærmere ettertanke, kanskje tårnet sier fra? :p

Det var nok lettest å se utenfra, men det er calling/telefon ved alle crewstasjonene i kabinen, så det er ikke vanskelig å få gitt beskjed, hvis nødvendig.

Bizflyer
05-09-2012, 21:57
Hvit røyk = Hydraulikkolje eller vann i drivstoff..
Ser vel mer "morsommere" ut enn det egentlig er..

Kan det ikke være så enkelt som en defekt pakning??

I Vatikanet betyr hvit røyk at en ny pave er valgt!

Kan den hvite røyken fra B787 maskinen enkelt og greit bety at de har valgt en ny kaptein?? :colgate:

BF:72:

badsofa
05-09-2012, 22:53
Apropos så hadde vi hydraulikk lekasje på SK236 i går, men kom på vingene til slutt ;)
Ellers veldig godt inntrykk av sjefen i forsetet, tommel opp!

ESSA_TWR
06-09-2012, 00:35
Røykutvikling fra ene motoren under taxing for takeoff.

http://www.abcnyheter.no/video/2012/09/05/roeykutvikling-i-flymotor-avbroet-avgangen?autoplay=1

inte så farligt jämfört med "first engine run" i Airbus-fabriken: http://www.flickr.com/photos/a380spotter/6334410853/in/photostream :)

ENGM 911
06-09-2012, 00:48
veske inn i motoren før det begynner å ryke slik.

Fysjom, fra en Bærumsgutt i tillegg :whip

SKY-LIMITED
06-09-2012, 09:38
inte så farligt jämfört med "first engine run" i Airbus-fabriken: http://www.flickr.com/photos/a380spotter/6334410853/in/photostream :)

Det der er god gammeldag vedfyring....! :D

C130
07-09-2012, 19:59
Vi opplevde noe liknende med en av KLM sine MD11 ved oppstart av babord motor på AMS i februar.
Det var kaldt på morgenen, og gråhvit røyk valt ut av motoren da de fyrte opp.
Ingen så ut til å reagere på det i det hele tatt, og vi tok av etter ruta, og kom oss vel fram til bestemmelsesstedet.

LN-MOW
07-09-2012, 20:40
Vi opplevde noe liknende med en av KLM sine MD11 ved oppstart av babord motor på AMS i februar.
Det var kaldt på morgenen, og gråhvit røyk valt ut av motoren da de fyrte opp.
Ingen så ut til å reagere på det i det hele tatt, og vi tok av etter ruta, og kom oss vel fram til bestemmelsesstedet.

Det er helt normalt ....

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/257390_3633157436750_313420816_o.jpg

C130
07-09-2012, 21:35
Det er helt normalt ....

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/257390_3633157436750_313420816_o.jpg

Hehe, ja det så omtrent slik ut, bare at det var litt vind bakfra der vi stod, slik at røyken la seg over hele flyet.
Dette er vel en tristar...
Er det samme motorer som på MD11?

LN-MOW
07-09-2012, 21:52
Nei, det var bare for illustrasjonens skyld. ;)