PDA

View Full Version : God morgen fra Emirates Lounge DXB

SudCaravelle
03-09-2012, 05:10
I dag skal jeg faktisk fly Emirates for første gang, samt sitter på terminal 3 første gang. Skal fly Den nye A380 ruten til AMS og spurte pent om en oppgradering da jeg skal rett på arrangement. De svarte selvfølgelig mr Sud og dermed var sete 25A mitt på upper deck :p

Forøvrig også første gang jeg har turt å spørre om opgradering.

Ha en fin dag.

Chriscross
03-09-2012, 06:22
Grattis med oppgradering. God morgen fra Bergen. Litt lett frokost før eldstemann skal i barnehage som åpner altfor sent når vi starter dagen 0525, dvs 0730.

Hickok
03-09-2012, 06:40
God morgen fra BGO. Her sitter man og blomstrer etter at 07:00 flyet til OSL er kansellert. Det er kritisk, ettersom det nå er stor sjanse for å ikke rekke flyet videre til EVE 08:40. Jeg er booket om til 07:30, men har nå teoretisk bare 20 minutter på meg. Jeg har vært med på tidligere at de har stengt 15 minutter før avgang, så dette kan bli spennende. Rart at jeg ennå ikke har fått beskjed fra SAS om at flyet ikke går, ei heller på automaten ved innsjekk. Dette fant jeg ikke ut før jeg var nesten gjennom sikkerhetskontrollen, så da var det bare å gå ned i første etasje igjen for å sjekke mine muligheter. Jaja, jeg får vel en tekstmelding kl. 07:00 om at flyet 07:00 er kansellert...

Someone
03-09-2012, 07:13
Mornings fra hovedstaden. Sol, men litt høstkaldt i morgentimene. Ny uke, nystrøket skjorte, nytt adgangskort, ny destinasjon og generelt nye muligheter. :) Ha en fin dag

Utflyttet
03-09-2012, 07:21
Blir neppe noe upgrades her i dag, her skal man snart pelle seg til BGO og fly WF til en flyplass man aldri har vært på før. :)

-A

ILS2
God morgen fra et regntungt BGO. Skal igjennom sikkerhetskontrollen om ca 30 min, deretter kan dagen kun bli bedre.

darkcho
Hvilken plass er det om jeg kan spørre ? =)

sirpjalle
03-09-2012, 07:28
God morgen fra Stavanger.

Grått vær ute, og passe grumpy på morgenkvisten. Dagen avsluttes med noen møter på jobb, ellers er det bare å holde ut denne dagen. :)

Ha en fin en forumister :)

Thomas
03-09-2012, 07:42
'God' morgen!
Første dag med piersyd ibruk, og jaggu er det ikke satt opp 4 NAX flighter de neste 2 timene. Ellers er det en flott dag med strålende sol enn så lenge, selvom køen i sikkerhetskontrollen strekker seg på kryss og tvers!

2 dager til ferie! :colgate:

Ståle
03-09-2012, 08:27
Gjør som Thomas jeg, "God" morgen! Kaffen er min beste venn på dette tidspunktet av døgnet som vanlig, og den forblir nok det de første timene. Været er som sagt bra i hovestaden og genseren er allerede lagt bort.

Forløplig er det en grei mandag på jobb før man skal prøve å få i seg noen timer søvn da natten tilbringes i Oslotunnelen.

Ha en fin dag!

Hypern
03-09-2012, 08:28
God morgen fra Oslo nord, har ikke fått i meg frokosten enda, er litt treg sånn sett, men det er deilig å kunne slarve litt på en mandags morgen. Ellers blir det vel ikke noe oppgradering på meg i dag da jeg tar Ruter MX 3000 klasse til byen i dag. Benplassen er vel uansett som et middels godt businessklassesete så det klager jeg neppe over. Dessverre kan man ikke lene setet bakover da. :rolleyes: For en "flight" på 15 minutter er det uansett godt nok.

SudCaravelle
03-09-2012, 08:35
I dag skal jeg faktisk fly Emirates for første gang, samt sitter på terminal 3 første gang. Skal fly Den nye A380 ruten til AMS og spurte pent om en oppgradering da jeg skal rett på arrangement. De svarte selvfølgelig mr Sud og dermed var sete 25A mitt på upper deck :p

Forøvrig også første gang jeg har turt å spørre om opgradering.

Ha en fin dag.

Hmf.. Har sittet i sete 25a i over to timer nå.. Hikk
Syk pax måtte av samt bagasje... Blir nok en fin tre timers forsinkelse ser det ut til... Hikk

Utflyttet
03-09-2012, 08:52
Hmf.. Har sittet i sete 25a i over to timer nå.. Hikk
Syk pax måtte av samt bagasje... Blir nok en fin tre timers forsinkelse ser det ut til... Hikk

Det er viktig at du fokuserer på å unngå dehydrering, slik at du ikke blir nr 2 ;)

-A

Bizflyer
03-09-2012, 09:18
"God" morgen her fra det sørlandske også!

Føler meg mer sliten enn da jeg la meg i går kveld. Tror jeg har drømt konstant fra øynene ble lukket til de ble åpnet igjen. Vel var jeg fyllesyk i går, men nå føles det som at den fortsatt ikke har gått over. Slitsomt!!

Men kontoret er inntatt og månedsavslutning står på agendaen. I kveld blir det styremøte og bandittene overnatter hos mor. Vurderer derfor å få med meg lokaloppgjøret Hertha Berlin mot Union Berlin fra 2. Bundesliga. Noe skal man jo finne på!

Ha en feiende flott mandag!

BF:cool2

ILS2
03-09-2012, 10:08
Forlot et regntungt BGO, slapp unna denne (http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kjedekollisjon-i-Fjosangerveien-2759546.html) med ca 10 minutters margin på veien, ingen kø i sikkerhetskontrollen, ingen overivrige lekepolitimenn, ingen i midtsetet på flyet og ingen skyer å se ved ankomst OSL.

Ingen grunn til å klage altså.

SudCaravelle
03-09-2012, 10:10
Det er viktig at du fokuserer på å unngå dehydrering, slik at du ikke blir nr 2 ;)

-A

Takk for tipset...^_^ Er endelig i luften nå og heller moderat innpå. Fint med denne wifien. Hikk

Utflyttet
03-09-2012, 10:56
Takk for tipset...^_^ Er endelig i luften nå og heller moderat innpå. Fint med denne wifien. Hikk

Ser ut som jeg får hive meg på en flaske farris, det er visst noe sykdom i WF sine ruter her... lite sjampis. :p

-A

FlyHi
03-09-2012, 11:08
Godmorgen fra Hilton O'Hare.

Ankom efter endnu en god tur på SAS over Atlanten igår. Fik 2 sæder på economy og 1 på biz. "Uheldigvis" indisterede junior på at sidde med mamma, så jeg måtte ofre mig og tage biz-sædet ;)

5 min ventetid i immigration i ORD og bags på båndet med det samme. Var ude af lufthavnen 25 min efter vi landede :)

Guldkortet virkede på O'Hare og da fruen viste sit airlinekort - fik vi både airlinediscount og gold-fordele.

Om vi blev upgraded ved jeg ikke, men rummet er fint og vand, morgenmad og internet blev vi tilbudt ved check-in.

Turen går om lidt til MDW, hvor vi skal med Airtran til Cancun.

210 USD pr. person - booket aftenen inden afgang. Helt ok pris. Bliver også nyt selskab fot mig.

Vi venter 9 dage i Playa del Carmen inden turen går til Florida.

God dag til alle...

roger
03-09-2012, 11:40
Droppar adjektiva; seier "morn". Grått i Trøndelag, og det blir ikkje nytt tak på hytta i dag. Turen går heller til elkjøp. Mini er litt blid, enno, i det minste.

Ha ein * dag! :)

Mjolnir
03-09-2012, 12:12
God formiddag fra Trøndelag! Er så vidt i gang med en myk start på ei ny uke her.

Fnate
03-09-2012, 12:15
God morgen fra Berlin. Her fikk man faktisk også upgrade på Kempinski Adlon. Superfjongt hotell altså. Champagne i check-in og stor forbløffelse da jeg mente jeg skulle klare å finne veien til rommet selv. Det var selvfølgelig helt utenkelig.

Men nå - messe, og senere blir det Air Berlin tilbake.

LN-MOW
03-09-2012, 13:55
God Labor Day morgen her vestsørøstfra. Sitter i halvmørket med kaffe, katt og lørdags-DN på padda. Fortsatt ingen livstegn fra resten av familien. Får vel fikse litt skikkelig frokost i dag, så da får man vel fyre opp ovnen og steke noen biscuits snart.
Fikk gjort unna helgens gjøremål på eiendommen i går, så da skal man ikke se bort fra at det blir sløvedag i dag. Muligens en hårklipp, og da kan man benytte anledningen til å få fylt growler'ne på ølsjappa også, siden disse ligger vegg i vegg.
Og ellers håper man på at det skal skje et mirakel på Nadderud.....

mikro
03-09-2012, 14:02
God ettermiddag fra en lesesal på SV-fakultetet på Blindern. Skal prøve å få jobbet en time til, før en setter seg på T-banen til Nationaltheateret og så på toget videre hjem til Asker. Blir vel tid til en sykkeltur i finværet i løpet av dagen og. :)

Fortsatt god mandag ønskes!

LN-FHU
03-09-2012, 18:52
God kveld fra Trondheim

ISO-sertifisering om onsdagen, så her jobbes det overtid i bøtter og spann. Mange krav skal sjekkes og gås gjennom, så her blir det ikke kveld med det første.

Ha en fantastisk aften :) :) :)

Fnate
03-09-2012, 19:28
Pussig hvordan man finner en passende kantine nesten uansett hvor/når/hvordan man flyr. God efta fra BA-kantina på TXL. Glad jeg ikke falt for fristelsen til å gå igjennom security i terminal C, slik Air Berlin ville ha meg til.

Så for å sitere SudCaravelle: "HIKK"

Alt føles mye bedre enn kl 12:15 idag.

Martin
03-09-2012, 19:39
God efta fra BA-kantina på TXL. Glad jeg ikke falt for fristelsen til å gå igjennom security i terminal C, slik Air Berlin ville ha meg til.

Trivelig kantine, det. Colaen kommer på 1,5 liters-flasker.

God stressmiddag fra Berger. En mandag som levde opp til ryktet sitt.
Tre arbeidsuker igjen før ferien. Eller egentlig to, siden det trues med at jeg skal fly litt neste uke også. Me får sjå.

Ha en bedre mandag enn meg ;)

Discus
03-09-2012, 22:35
Pussig hvordan man finner en passende kantine nesten uansett hvor/når/hvordan man flyr. God efta fra BA-kantina på TXL. Glad jeg ikke falt for fristelsen til å gå igjennom security i terminal C, slik Air Berlin ville ha meg til.

Har ikke AB en lounge i C-terminalen også? Mener jeg har sett en slik der. Hvordan funket AB, en laksefri flight?

God kveld forresten!

Utflyttet
03-09-2012, 22:51
Da var det leggetid fra Farris Bad, etter en hektisk, men produktiv dag. For å sitere flere i tråden, hikk.

-A

Fnate
03-09-2012, 23:35
Har ikke AB en lounge i C-terminalen også? Mener jeg har sett en slik der. Hvordan funket AB, en laksefri flight?

God kveld forresten!

Helt laksefri faktisk. Man fikk isteden gratis kake og brus.

C-terminalen er helt krise. Fant ikke noe kantine, men har lest at det skal være et inngjerdet område man kan sitte. BA-kantina var derimot helt ok. Air Berlin over all: Helt ok. Terningkast 3,5.

Tommy777
04-09-2012, 02:18
God labor day fra Florida. Daarlig med hikking her i dag siden man skal opp i otta aa fly hjem i morgen.

Vaeret har vaert flott, servicen paa topp og suiten fantastisk.

Ha en flott uke, med eller uten BA sveisebriller ;)