View Full Version : Gjest i gullkantina OSL
Stadig vekk reiser venner "nesten" sammen med oss fra OSL ... Hvis vi ramler borti dem en dag som flyr f.eks. KL , DY eller DK.... kan de da bli med som gjest ?
Chriscross
01-09-2012, 19:07
Nope det kan de ikke.
Selv med ID-kort hengende rundt halsen fikk jeg i klartekst på Torsdag beskjed om at det var - jeg siterer - ".. tah tah, dette er SAS sin eiendom må du skjønne, tah tah.." av en middels arrogant skrå snøsokk :p
Og sammenhengen? Jo, undertegnede på vakt mens 'joamykle' med sitt freshe C-klasse BP på SK907 skulle avgårde vestover. Litt i etterkant slo tanken oss at jeg kanskje burde svart med å dra frem 220 NOK å kjøpe meg adgang til denne svært så lukerative "eiendomen" de besitter.
For noen uker siden var joamykle i en annen situasjon. Da var han min gjest inn i gullstua. Jeg sa "joamykle er med meg" og da varre greit, da! Ikke noe sjekk av hans BP eller noe (som forøvrig var med SK, for the record :p )
Bizflyer
01-09-2012, 19:30
Dvs at Thomas må gjemme ID kortet neste gang! :colgate:
BF:cool2
For noen uker siden var joamykle i en annen situasjon. Da var han min gjest inn i gullstua. Jeg sa "joamykle er med meg" og da varre greit, da! Ikke noe sjekk av hans BP eller noe (som forøvrig var med SK, for the record :p )
Ryktene skal ha det til at det var samme trollet som satt der da.
Dvs at Thomas må gjemme ID kortet neste gang!
Tror neppe jeg skal vise meg der anytime soon. Han der "trespassers will be shot"-fjæra i skranken der fikk nok. Kanskje burde jeg brenne av disse OnePass-poengene med LH i C/F, grant access også sette meg i resepsjonen der så han skjønner at jeg egentlig gir blanke i den gulosten hans :D
Mine frue viser sitt BP først av oss gang på gang, vanligvis ikke kortet, scan, som senest i går i Senator MUC.. Så på meg: "Guest ? ". Rett inn for begge...
Riktignok T2 i MUC er kun for Star, så ingen andre som DY, AB etc...
Dette skjer ofte at de ikke vil ha mitt BP også på OSL.... ( vi har identisk status ).
Fasttrack, selvfølgelig begge må vise BP...
Superhai
01-09-2012, 19:44
så han skjønner at jeg egentlig gir blanke i den gulosten hans :D
Hva gjør du der oppe da i det hele tatt??? :cry:
Hva gjør du der oppe da i det hele tatt??? :cry:
Trenger vel ikke spise for å holde folk med selskap? Noe er de åpenbart veldig redd for der oppe siden de ikke slipper inn "kollegaer". (Og enda mindre skjønner jeg problemet når Ole Normann kan kjøpe seg inn for en knapp sum med penger)
Gjesten må fly Star Alliance for å komme inn
Selv med ID-kort hengende rundt halsen fikk jeg i klartekst på Torsdag beskjed om at det var - jeg siterer - ".. tah tah, dette er SAS sin eiendom må du skjønne, tah tah.." av en middels arrogant skrå snøsokk :p
Så du mener du skal ha tilgang med ID-kortet ditt?
Superhai
01-09-2012, 21:10
Trenger vel ikke spise for å holde folk med selskap?
Du må fly med et Star Alliance selskap for å kjøpe tilgang. Det har muligens gjort loungen litt mindre eksklusiv, men hvis alle med OSL ID-kort kunne fritt gått inn, så ville ihvertfall produktet ikke være noe bra.
Så du mener du skal ha tilgang med ID-kortet ditt?
Nå var det vel helst måten han snakket til meg på som var poenget. Men finfint at han gjorde det såpass klinkende klart.
Det var jo tydelig virkningsfullt ;)
Uten å spore av tråden til Reidar helt og holdent, så må jeg vel kunne si at om han i skranken er like glad på den positive siden som han var lite blid på den negative siden, så har gjestene hans det bra. :lol:
Thomas, om det er noen "trøst" vi som jobber i selskapet får ikke engang gå inn der(hvis man flyr, er det jo noe annet da) ;)