PDA

View Full Version : God Torsdag morgen!


Thomas
30-08-2012, 05:24
METAR 300311Z VRB02KT CAVOK 09/08 Q1013

Enn så lenge ser det lyst ut, det er forventet regn og torden som draar seg inn fra vest. Mye fly som skal ut, mye fly som skal inn - litt små SLOT's som rusker, men alt i alt gode forhold for jobb.
10 timer til langhelg :colgate:

SudCaravelle
30-08-2012, 06:29
God morgen... Endelig helg.

Ganske bra hangover i dag etter en meget bra kveld med kone og et "kundepar" i gaar. Sprit-sorbet og bloody marys til de sene nattetimer er jeg ikke laget for lenger - men det er morro.

I dag er det "fredag" saa da er det Serrano, roedvin og sofaen som gjelder.

Scenen med bilruten til mor i gaar ble et kapittel for seg med politi og greier. Selv stensprut skal rapporteres saa etter aa ha ringt 999 saa to det fire minutter for det kom en BMW med blaalys i rasende fart med to hyggelige lokale med pistol i beltet og solbriller. Etterforskningen varte i to minutter og vi fikk groenn lapp (roed betyr at du har skylden).

30 minutter senere kom Mercedes og hentet bilen paa lasteplan og scenen var over.

SC

sirpjalle
30-08-2012, 07:56
God morgen fra Stavanger.

Ble en smule sent i går, og er derfor en smule groggy i dag. Nuvel, dagen er iallefall godt i gang. Kjenner at det klør i bookingfingeren, så får man se om kompisen min får fri eller el og om det blir tur til QFO neste helg.

Nuvel, ha en fin en forumister :)

Someone
30-08-2012, 07:57
Mornings fra rushtrafikken i hovedstaden. Jobben kaller, selv om spesielt hektisk blir det neppe. Blir også å teste ut iPhones brukervennlig da stæsjet fra nåværende må overføres til den nye. Middagsgjester i kveld, og har funnet frem en av Hellstrøms kokebøker, så fallhøyden er stor. Ha en fin dag

jefi99
30-08-2012, 07:58
Godmorgen fra CPH. Skal teste flyBE Nordic. Måske er trip report er på vej...?

Ståle
30-08-2012, 07:58
Gmorgen, den største ulempen med å bo i Drøbak og jobbe i Oslo er at man ofte opplever sol i Drøbak og sikkelig øsepøse i byen. Uff, paraplyen storkoser seg nok der den står innendørs hjemme!

Greit med kaffe som varmer, dagen bør også flyte relativt greit unna før den avrundes på Hamar. Straks helg og mer øl! :D

Ha en fin dag!

joamykle
30-08-2012, 08:28
God morgen fra SAS business lounge på Gardermoen! Blir litt frokost her, og en kaffe med Thomas, før hhv SK907 og UA1593 skal ta meg hjem til Florida!

Ha en strålende dag!

learjet
30-08-2012, 08:35
Mornings fra rushtrafikken i hovedstaden. Jobben kaller, selv om spesielt hektisk blir det neppe. Blir også å teste ut iPhones brukervennlig da stræsjet fra nåværende må overføres til den nye. Middagsgjester i kveld, og har funnet frem en av Hellstrøms kokebøker, så fallhøyden er stor. Ha en fin dag

Nå kjenner jeg dine IT kunnskaper..... Men tror du skal få til å plugge en ledning ut og inn et par ganger...

learjet
30-08-2012, 08:41
En riktig god og våt morgen fra OSL

Her kom man seg akkurat fra parkering til kontor mellom noen byger. Så man er relativt tørr. Blir nok en rolig dag i dag, blir mest å gjøre ting litt på siden av normal instruks. Da det er litt ting som skal organiseres for vårt lille selskap i forbindelse med noen besøk i midten av September.

I kveld blir det å ta i mot ny sofa i heimen. Så hvis noen har lyst på en helt grei grå treseter så er det bare å si i fra. Gratis mot henting :)

God dag ønskes alle

S

supercub
30-08-2012, 09:53
God morgen.. rakk en time i skogen med bikkjene før regnbygene satte inn her ved extended centerline (Eggemoen). Nå får man stryke skjorta før begravelse i dag. Ikke den hyggeligste torsdag, men det må gjøres.

I kveld blir det et glass rødt.. eller to. So long.

Fnate
30-08-2012, 10:13
God morgen fra Stockebygrenda. Bare ett møte her før det blir Arlanda Express og SK hjem til Noreg.

Den selvutnevnte flyekspert-elefanten er svært fornøyd siden han skal på kantine og ut å fly til Oslo.

Ha en fin en folkens.

CK
30-08-2012, 10:22
God torsdag formiddag fra maktens sentrum.
Hører rykter om at det står flyvemaskiner nede på Rådhusplassen.... og dét den dagen jeg ikke ankom med båt dit...
Blogget litt i går om in-house LCC'er
http://scanair.no/wp/2012/08/29/in-house-lccer-runde-2/

Bizflyer
30-08-2012, 10:30
God snart lunsj fra det Sørlandske!

I natt var det bulder og brak og plaskeplaske. Men da jeg dro på jobb 0815 strålte solen var skyfri himmel. Grei måte å få ned regnet på det, synes nå jeg da.

Kontoret er inntatt, og det er ingen planer for ettermiddagen. Greit det også!

Det drar seg dessuten mot helg! Ikke galt det heller!

BF:cool2

Mjolnir
30-08-2012, 11:06
God formiddag fra en til sammenligning forholdsvis tørr trønderhovedstad! Nok en forelesning på programmet før man skal i møte og diskutere neste vårs studietur til KUL og SIN :) Dagen avrundes etter planen med kino i kveld. Ha en fin dag videre!

Chriscross
30-08-2012, 11:49
God dag, fortsatt veldig fornøyd med at jeg timet syklingen til jobb mellom to heftige bergensbyger.

Sunny
30-08-2012, 12:51
God ettermiddag fra Sola!

Har admet til den store gullmedaljen idag, heldigvis blir det treningsturer på henholdsvis instrument og nattflyging før og etter middag.

Ha en fin dag alle!

Someone
30-08-2012, 17:10
Nå kjenner jeg dine IT kunnskaper..... Men tror du skal få til å plugge en ledning ut og inn et par ganger...

Snakk om brukervennlighet :colgate: gikk som en lek og er det jeg liker med epleproduktene

FlyHi
30-08-2012, 17:20
God eftermiddag fra Skåne.

Her er noget af dagen gået med at kigge på alternative rejseruter til de kommende 3 ugers rejse til Mexico, Florida og Bahamas.

Oprindelig rute ser nu ud til at kun have ganske få pladser og da vi er nederst i hierakiet ved overbooking, så har vi fået lidt kolde fødder over frygten for at strande i DUS uden alternativer.

P.t. ligner det CPH-JFK med Delta, overnatning ved JFK og JFK-CUN dagen efter med AeroMexico. Ikke nødvendigvis førstevalg med en gammel 767 uden IFE over Atlanten, men hellere det end at misse nogle dage på stranden i Mexico ;)

Både DL og AM vil være nye selskaber for mig, så det trækker naturligvis også lidt op. Ellers byder turen også med endnu en ny på listen, nemlig Jetblue, som jeg glæder mig til at prøve. Hjem planlægger vi LH på C, hvis de da ikke stadig strejker til den tid. Bliver "interessant" at følge...

Fruen er på job, så mon ikke senior her skal have et par kolde øl når junior er lagt i seng i aften - bare sådan for at lade lidt op til ferien, der nok starten på søndag...

God dag til alle :)