PDA

View Full Version : 140 Norwegian-passasjerer overlatt til seg selv i Budapest

Rigglaug
28-08-2012, 19:55
http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/140-norwegianpassasjerer-overlatt-til-seg-selv-i-budapest-3862096.html

Et stappfullt Norwegian-fly fra Athen til Oslo (Gardermoen) ble søndag nødt til å mellomlande i Budapest på grunn av for høy temperatur inne i flyet.

Så snart passasjerene kom inn i terminalen ble de overlatt til seg selv.

BU016
28-08-2012, 19:57
Overskriften din er nesten like tabloid som artikelen :-)

sail4fun
28-08-2012, 20:00
Om de klarte seg alene i Athen så klarer de seg muligens også i Budapest vil jeg tro ?

BU016
28-08-2012, 20:05
Om de klarte seg alene i Athen så klarer de seg muligens også i Budapest vil jeg tro ?

Det som vel står i artikkelen er at det tok noe tid før man fikk organisert transport til et hotell hvor de fikk tilbud om rom, mat og drikke i påvente av en ekstramaskin som skulle komme ned og hente de hjem.

Så at de er overlatt til seg selv må være en stor overdrivelse så langt jeg kan lese.
Trodde egentlig agurksesongen var over.

LN-MOW
28-08-2012, 20:16
Det som hadde vært interessant var å vite hvor lang tid det tok Celebi å få ut finger'n før de gjorde noe .. sannsynligvis satte de igang bak kulissene med hotellbooking og organisering av busser relativt kjapt, men for passasjerene kan dette lett virke som 'en evighet' ..

Trodde egentlig agurksesongen var over.

Hvis du ser på linken, så ligger jo saken under Underholdning ... :p

ute_til_lunsj
28-08-2012, 20:23
Må flire litt da..."De er jo heldige de som får en SMS. Jeg har ikke en sånn mobil, var kommentaren fra en litt eldre passasjer"

Boeing_fan
28-08-2012, 20:34
Klyp meg i armen, er det virkelig mulig? Folk flest og Journalister slutter aldri å forbause :D

Bacardi
28-08-2012, 20:42
Det legges frem en god del jalla-saker i lokalpressen når journalister har opplevd dårlig service eller forsinkelser, kanskje spesielt fra flybransjen, men og andre transportnæringer/servicenæringer. At Tv2.no-redaktøren ikke siler ut slike er overraskende, men som MOW påpeker er det under /underholdning.

DY kan sikkert ta lærdom ved å gi klarere instrukser til mannskapet på utestasjonene om nordmenns informasjonsbehov, men dette er...

Men vi leste den jo, ga de et klikk, og er dermed med å sikre slike artikler i fremtiden :D

BU016
28-08-2012, 20:53
Det legges frem en god del jalla-saker i lokalpressen når journalister har opplevd dårlig service eller forsinkelser, kanskje spesielt fra flybransjen, men og andre transportnæringer/servicenæringer. At Tv2.no-redaktøren ikke siler ut slike er overraskende, men som MOW påpeker er det under /underholdning.

DY kan sikkert ta lærdom ved å gi klarere instrukser til mannskapet på utestasjonene om nordmenns informasjonsbehov, men dette er...

Men vi leste den jo, ga de et klikk, og er dermed med å sikre slike artikler i fremtiden :D

Med slik overskrifter så jeg for meg at 140 pax var sluppet av på Tarmac og at de vandret rundt der enda :-)

LN-FHU
28-08-2012, 21:27
Ha ha ha ha.... Tidenes overskrift...trodde et øyeblikk de var forlatt (" )
Aaaaaagurk !!!!!!!

Superhai
29-08-2012, 00:07

Vel, for nordmenn gjelder dette:
Informasjon at flyet blir vesentlig forsinket = Ingen informasjon.
Informasjon om innstilling med hotellovernatting og ny avgang = Ingen informasjon
Informasjon om at flyet er snart klar til avgang = Ingen informasjon
Informasjon om hvor tax-free butikken er = Takk og et smil

;)

OpelZafira
29-08-2012, 12:11
Vilket flyg gällde detta?, måste ju vara nån av de gamla 737-300 ;)

LN-MOW
29-08-2012, 13:14
Hvorfor det? -800 får teknisk også....

ENBO
29-08-2012, 13:56
Vilket flyg gällde detta?, måste ju vara nån av de gamla 737-300 ;)

Det var NAX1885, LN-KKI, levert til Transavia i mai 1990. Den landet i Budapest sist søndag kl ca kl 13:54 UTC.

laurenz
29-08-2012, 16:53
Vel, for nordmenn gjelder dette:
Informasjon at flyet blir vesentlig forsinket = Ingen informasjon.
Informasjon om innstilling med hotellovernatting og ny avgang = Ingen informasjon
Informasjon om at flyet er snart klar til avgang = Ingen informasjon
Informasjon om hvor tax-free butikken er = Takk og et smil

;)

Morsomt du skulle nevne det. Hadde en liten diskusjon rundt dette i dag faktisk, med bakgrunn i samme sak. Etter noen år på gate så har jeg jo lært meg at all informasjon er dårlig informasjon så lenge det ikke er det man vil høre. Så når det gjelder forsinkelser er det kun "vi går nå" som blir oppfattet som bra informasjon. Alt annet er kritikkverdig uansett hvor mye og detaljert det er. Synd det men man lærer å leve med det. Men likefult er det helt uforståelig at journalister går rundt med samme holdning. De lever tross alt av formidling av informasjon og bør vite forskjell på bra og dårlig informasjon. Men altså ikke.

L-1011
29-08-2012, 17:21
Nu har svenska DN snappat upp incidenten också-

Det låter som en obehaglig upplevelse med dålig luft som dessutom är 45C varm i kabinen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/luften-i-planet-holl-pa-att-ta-slut?rm=print

Discus
29-08-2012, 18:41
Nu har svenska DN snappat upp incidenten också-

Det låter som en obehaglig upplevelse med dålig luft som dessutom är 45C varm i kabinen.

Noen burde åpnet et vindu :spin