View Full Version : Seter i MD-81/-82
ThePlanespotter1
27-08-2012, 19:48
Det er like før jeg har tenkt til å ta en tur med SAS sine MD-81/82'ere, og derfor ønsker jeg en best mulig plass på flyet.
- Hvilke seter er det som har vindu som befinner seg mellom vingen og motoren på høyre side (slik at jeg kan se både vingen og inn i motoren)?
- Hvor sitter Cabin Crewet bak i flyet? (I forhold til filming og fotografering under Take-Off og landing)
- Hvis jeg skal besøke cockpiten, er det da dumt å sitte bak (for de ved gaten pleier å si at de som sitter bak skal entre bak flyet, eller kan jeg gå foran alikevel)?
Når du sier like før, så bør det være veldig snart, siden sas har siste flygning med md den 1/9..
jameson82
27-08-2012, 22:44
Når du sier like før, så bør det være veldig snart, siden sas har siste flygning med md den 1/9..
MD-87 skal ut da. MD-81/82 blir med en stund til
Det er utrolig sjeldent vi har boarding på SK maskiner ved bruk av bakre inngang, så ikke bekymre deg for det(er stortsett kun ved landing av bakre utgang brukes, hvertfall på OSL).
En i kabinbesetningen sitter på et klappsete som "felles ut" i midtgangen. Holdt en gang på å få akutt behov for nye underbenklær da den litt eldre, svenske flyverten plutselig satt ved siden av meg der jeg trodde det var midtgang. Det var på rad 30.
ThePlanespotter1
28-08-2012, 15:36
Det er MD-81/-82 jeg sikter til, ikke MD-87 ;)
En i kabinbesetningen sitter på et klappsete som "felles ut" i midtgangen. Holdt en gang på å få akutt behov for nye underbenklær da den litt eldre, svenske flyverten plutselig satt ved siden av meg der jeg trodde det var midtgang. Det var på rad 30.
Takk, da fikk jeg svar på det ja...
Fant ut at 30F var et bra sete men men.
Takk, da fikk jeg svar på det ja...
Fant ut at 30F var et bra sete men men.
Fikk det "fast" av SAS 6-7 ganger på rad OSL-LHR i "gamledager" (noen "fordeler" har EBG). Du hører hvertfall motoren bak der :D