PDA

View Full Version : Another bizflyer's tales .....

LN-MOW
21-02-2006, 07:25
Ikke bare Bizflyer som er bizflyer. Selv har jeg turer paa gang til Portland, Boston, Charlotte, Gulfport og muligens Victorville i tillegg til Argentina-turen, saa mars blir en hektisk reisemaaned. Hvis kondisen holder, skal jeg fylle paa med reiseskildringer her.

En lang mandag er over. Det er tirsdag klokken 0100 og jeg sitter paa Amerisuites ved Indianapolis Airport og begynner aa bli troett i trynet. En slitsom tur med United er halveis over. Torsdag skal jeg hjem igjen!

Parkerte trucken paa ATL's oekonomiparkering. Ettersom jeg kommer hjem midt paa natten syns jeg det er mer behagelig aa plukke den opp der istedet for aa lete opp en shuttle til en 'fjernparkering'. Normalt stor trafikk i security .. rundt fem minutters venting, ikke verst for siste dagen av en langhelg, som dette var.

Jeg sjekket inn paa nett, saa jeg bega meg rett til gaten, som ligger paa 'T-gates', som er naermest terminalen. Det var lavt skydekke rundt plassen, og da jeg passerte American begynte det aa demre for meg at dette kunne bli en utfordring. Der laa folk tett i tett rundt gatene og skjermene deres viste baade to og tre timers forsinkelse. Ved ankomst UA's gateomraade, sto flighten min oppfoert med 1t 10m forsinkelse, saa der var allerede connectiontiden spist opp. Spurte pent om aa faa bli med flighten foer, men der hadde de allerede overfoert 'internasjonale' connections, saa lille meg maatte pent vente .. Imidlertid flyttet damen meg til 10C, som er baade Economy Plus og noedutgang, saa jeg skulle komme meg fortere av flyet. Good move!

ETD'en ble overskredet med enda 10 minutter foer vi kom oss avgaarde, men skipperen hadde tydeligvis skjoent hvor alvorlig dette var, saa han lovet aa ta inn saa mye tid som mulig underveis.

Turen gikk med nymalt A320 - oppgradert fra 319, som opprinnelig var satt opp. God plass der jeg satt, men innenfor meg hadde de plassert to feitinger som attpaatil trengte assistanse, saa jeg tror ikke FAA hadde vaert saa imponert over det ... den ene albuet meg kontinuerlig hele veien til Chicago ... ughh ....

Hadde gledet meg til kanal 9 og Live ATC, men desverre var det ikke audiolyd i min seterad i det hele tatt ... grr ....

Skipperen holdt ord, og vi var paa gate 10 minutter foer min E-170 til IND skulle gaa. Var nesten foerstemann ut og satte ny olympisk rekord paa strekningen C29 - C7. Det holdt til eget sete nesten bakerst! Var flere enn meg som var sene, saa det viste seg at jeg godt kunne tatt det litt med ro.

Jungeljet'en var fin og lys meg graa skinnseter. Komfortabel, god hoeyde paa kabinen og store, fine baggage bins. Minnet mest om en liten og smal 737, slett ikke noe ueffent fly. Den tok av som en rakett og manoevrerte lett og ledig som en bizjet. Kun 30 minutters flytid, saa ingen servering av de to snertne Shuttle America-jentene.

Endelig fremme i Indy - ringte hotellet for aa faa shuttle, og etter 10 minutters venting i et par minusgrader (som foeltes HERLIG), kom krabaten med vogna. Hotellet er av suitell-typen og tilbyr gratis internett og frokost. Just what the doctor ordered!!

De neste tre dagene blir det forskjellig undervisning og resertifisering for GSC, iblandet 'sosialt samvaer'. Det betyr store mengder oel og 'krigshistorier' .... :p

Natta!

Bizflyer
21-02-2006, 12:25
Fin rapport, Mow!

Håper det blir hyggerligere i baren i dag!

Hvor ligger Indianapolis for oss mindre USAlokalkjente?
Menere å ha hørt navnet i forbindelse med en USnavy base???

BF:cool2

Someone
21-02-2006, 12:35
Originally posted by Bizflyer

Fin rapport, Mow!

Håper det blir hyggerligere i baren i dag!

Hvor ligger Indianapolis for oss mindre USAlokalkjente?
Menere å ha hørt navnet i forbindelse med en USnavy base???

BF:cool2

Ouuch:naughty: Der var du litt uheldig he he

http://maps.google.com/maps?oi=map&q=Indianapolis,+IN

Indinapolis ligger i delstaten Indiana som ligger mellom Illinois og Ohio og bortsett fra litt kystlinje mot Lake Michigan er det ikke akkurat noen sjofarts stat;)

Bizflyer
21-02-2006, 14:40
Ups! Ja der bæsja jeg på leggen gitt! Tok en sjans! Trakk fra hofta! osv!!

Kan USnavy ha et skip som heter USS Indianapolis? Kan det være der jeg har bommet?

BF
:wow:

Someone
21-02-2006, 14:50
Originally posted by Bizflyer

Ups! Ja der bæsja jeg på leggen gitt! Tok en sjans! Trakk fra hofta! osv!!

Kan USnavy ha et skip som heter USS Indianapolis? Kan det være der jeg har bommet?

BF
:wow:

Hadde, og det er ett relativt kjent skip fra Andre Verdenskrig

USS Indianapolis ble torpedert av Japan under WW2 slutt i 1945. Noe skipet er kjent for er at det fraktet atombomben som ble sluppet over Hiroshima over Stillehavet.

www.ussindianapolis.org

Bizflyer
21-02-2006, 15:46
Ja, der kan du se! Så var det ikke helt skivebom allikevel!!

BF:up:

HVI
21-02-2006, 20:07
Vil tippe at du egentlig tenkte på Annapolis utenfor Washington, som er der usa's sjøkrigskole ligger :)

LN-MOW
24-02-2006, 05:10
Siden dere naa har funnet ut hvor Indianapolis ligger, er det kanskje paa tide aa komme seg hjem.

Etter tre dagers interessant kursing med utstrakt sosialt samvaer, var det pa tide aa komme seg hjemover. Vi var ferdige foer planen, saa etter aa ha vaert innom Security for aa plukke med meg litt utstyr som jeg trenger paa Argentinaturen, dro jeg til flyplassen for aa proeve aa komme meg med et tidligere fly. UA tillater passasjerene aa reise paa standby paa tidligere avganger, saa etter aa sjekket inn, bega jeg meg til gaten for aa se hvordan det laa an. Der ute traff jeg et par andre kursdeltagere (Allegiant-ansatte), som skulle med samme kjerra.
Maskinen (en E170 igjen) kom 45 minutter sent inn fra O'Hare, og jeg fikk tildelt 10F etter aa ha blitt akseptert. Selv med denne forsinkelsen skulle det gaa greit videre til ATL hvis jeg kom med, den maskinen var fullbooket. 30 minutter forsinket blokket vi ut og taxet opp til holding point. Der oppe takset vi plutselig ut til siden og shuttet ned den ene motoren, saa det ante meg at det kanskje var ATC inn til O'Hare. Ganske riktig - kapteinen kom paa PA'en og annonserte 45 minutters venting... Dermed var min 'trygge connectiontid' nesten spist opp.

Presis som annonsert, klokken 1709 tok vi av, og siden flytiden kun var 40 minutter, var det kun servering 'paa oppfordring'. Saa etter en liten pling, kom damen med en Co.... Pepsi. Hadde vindusplass, saa jeg hadde god utsikt til Chicago paa innflyvning. Vel inne paa B2 var det 15 minutter igjen til Atlanta-kjerra skulle gaa, saa det var bare aa sprinte over til C30 ... Da jeg kom over dit fikk heldige jeg tildelt midtgang og noedutgang paa Economy Plus, saa var glad over det. Rakk akkurat aa kjoepe med meg en pizza og en flaske vann foer jeg ruslet ombord. Der oppdaget jeg at sidemannen var av type 'stor neger'. Dermed ble det mer albuer i siden....
Imidlertid funket Kanal 9 paa denne kjerra (B733), saa jeg var fornoeyd med det. Vi pushet litt etter rute, og etter aa ha takset rundt hele O'Hare pga rullebanebytte, kom vi oss endelig avgaarde. Mannen paa Ground var rimelig stressa og spyttet ut kommandoer i oest og vest i et tempo som ga flere problemer ettersom det var flere som tok feil taksebaner. Og da 'Aeromejico zix-eight-zix-five' meldte seg med daarlig engelsk inniblant alt annet og gjentatte ganger ba om repeat, hoertes det ut som om controlleren var paa graaten ...
Men vi kom oss etterhvert i luften og fikk den vanlige UA-servicen - en runde med drinketrallen og en pose pretzels. Men crewet var blide og velopplagte og kaffen var Starbucks, noe som passet meg - som akkurat hadde fortaert en pizza - veldig godt.

UA var greit nok, men jeg tror jeg helst vil slippe ORD saa mye som mulig i vinterhalvaaret....

LN-KGL
24-02-2006, 10:13
Originally posted by LN-MOW
UA var greit nok, men jeg tror jeg helst vil slippe ORD saa mye som mulig i vinterhalvaaret....

Kan underskrive på at ORD ikke er bra i vinterhalvåret - i 1998 kom jeg inn fra EWR på morgenen dagen før St. Patrick's Day (16. mars) med UA Shuttle. Dagen før hadde det vært snøstorm med masse avlysninger og mangfoldige timer med forsinkelser, men jeg kom heldigvis inn dagen derpå i et braværsvindu (på bakken var det nesten en meter snø). Reiste tilbake til Norge på kvelden onsdag 18. mars etter å ha gjennomført to dagers opplæringen av logistikkpersonell ved en bedrift i Chicago Heights. Morgenen etter var det en ny snøstorm på besøk i Chicago-området.

Feiringen av St. Patricks Day får vi komme tilbake til ved en annen anledning, men jeg hadde heldigvis med en grønn genser ... :cheers:

LN-MOW
02-03-2006, 03:54
Da var Argentina-turen unnagjort, og etter et par hviledager er det Portland som staar paa programmet. Denne gangen ble jeg tildelt America West - et flyselskap jeg helst unngaar..
Men Corporate Travel var uboennhoerlig - prisen bestemmer.

Saa etter aa ha parkert bilen paa en av ATL's mange offsite parkeringsplasser, tuslet jeg med mitt selvprintede boardingpass gjennom en relativt lite trafikkert sikkerhetskontroll til Atlanta aa vaere. Morrarushet var over, og onsdag er heller ikke den stoerste reisedagen.
Gaten var D4, og paa vei gjennom piren, fikk jeg oeye paa denne snertne lille kanadieren.

http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/01.jpg

Min America West A319 hadde helt nye skinnseter, helt greie aa sitte i. Litt over fire timer til Phoenix som var foerste stopp, og det var helt greit. Vanlig serveringsopplegg med drinketralla og 'meals for sale'. Selv hadde jg akkurat spist, saa det fristet ikke. Det ble vist film, 'Walk the Line', og en 'film' som besto av diverse gjetteleker og gaater. Denne varte resten av turen.
Framme i PHX i rute, og det trengtes. Jeg kom inn paa gate A27 og skulle videre fra B28, og alle som er kjent vet at det er fryyyktelig langt. Men jeg var fremme ved gaten i god tid, og tok meg tid til aa logge kjapt innpaa flyplasens gratis traadloese nett.

Maskinen videre var nok en 319, denne gang i nye farger. Men gleden ble kortvarig - det var kun lakken som var ny. Inni saa den ut som den eldste 319 som finnes - den var sliten. Veldig sliten. Skrapemerker overalt og slitte og nedsittede seter.
Men jeg merket meg et klistremerke ved inngangsdoeren:
http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/02.jpg

Det nye USAirways tar iallefall historien sin alvorlig!

Som vanlig ble det en runde med drikketralla - og dett var dett. To timer og femten minutters flytur foer vi landet i Portland - helt etter rutetabell.

http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/03.jpg

Saa naa sitter jeg paa Holiday Inn med gratis bredbaand. Middag (spaghetti and meatballs) ble inntatt paa hotellets helt OK restaurant. Ikkeno fancy, men det var jeg heller ikke ute etter, saa naa er jeg god og mett.

I morgen blir det jobbing .. foerst her i Portland, saa skal jeg reise med maskinen til Gulfport og sende den derfra foer turen gaar hjemover med airTran.

LN-MOW
03-03-2006, 01:52
Charteren min var satt opp til aa avgaa fra rampen til Flightcraft Aviation, og jeg hadde tid til aa nyte en kopp kaffe foran peisen i terminalen deres foer kjerra ankom. Siden det blaaste og var surt ute, var dette ekstra deilig. Flightcraft er en 'FBO' (Fixed Base Operator) som hadde faatt gleden av aa handle oss. Lekre omgivelser og proffe folk.

http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/11.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/12.jpg
http://www.spotterdude.com/flypics/060301_pdx/13.jpg

Skulle oenske jeg kunne si det samme om de lokale militaere. Alt kom sent, og i tillegg hadde de ikke vekter paa manifestet, og uten vekter blir det ingen flyavgang ....
De dukket foerst opp paa rutetid, saa da fikk jeg endelig gjort ferdig loadsheet.
20 minutter forsinket ut, og jeg har daarlig tid i Gulfport ...

Kapteinen tilboed meg cocpit under start og landing, og selvsagt tok jeg imot det tilbudet. Satt paa threshold og saa et par haarete landinger foer det var vaar tur til aa gaa. Opp som en rakett og to piloter som virkelig trivdes sammen. Tilbake i kabinen for litt mat og en film, saa tilbake til cockpit for landing i et Gulfport hvor det meste av oedeleggelsene ser ut til aa vaere retter opp. Fortsatt noen tak som manglet her og der, dog ..

Flott og silkemyk landing, kjapp turnaround og naa sitter jeg her paa gate 6 og lukter jetfuel. AirTran er heldigvis en time forsinket, saa jeg fikk litt ekstra tid.

Og apropos jetfuel - soldaten med fueltruck hadde en veldig stilig t-skjoerte:

Dag Viking
03-03-2006, 18:02

Og apropos jetfuel - soldaten med fueltruck hadde en veldig stilig t-skjoerte:

Det er noe eget ved A-1 om morgenen.. Spesielt om det er en G-V eller Citation X som står og lukter:up:

Jeg har aldri hatt problemer med ORD i vinterhalvåret, men derimot om sommeren pga thunderstorms. Har sikkert bare hatt flaks, det er jo en flaskehals!

Ser ut som du har ganske varierte turer Andreas, hyggelig å lese!

LN-MOW
08-03-2006, 14:45
Og mine ferder gaar videre ....

Soendag kveld. Hartsfield. Etter en dag med familien paa Atlanta's nye akvarium (anbefales!!!), var det paa tide aa reise til flyplassen for aa dra til neste oppdrag, som var paa Nellis AFB utenfor Las Vegas. Var blitt booket rett i F og etter aa ha parkert truck'en var det bare aa rusle igjennom TSA's 'hurtiglinje'. Og godt var det, for trafikken er stor paa en soendags ettermiddag.

Jeg hadde god tid, saa jeg dro ut paa Concourse E, kjoepte meg en latte og satte meg ved en god utsiktsplass. Siden jeg kun har 'festkamera' for tiden, gadd jeg ikke aa bry meg med aa fotografere. Ikke saa mye spennende aa se heller, utenom de vanlige gjestene. Lufthansa kom med Star-340'en, det var vel det eneste ...

Etterhvert begynte det aa naerme seg avgangstid, saa jeg tok toget tilbake til Concourse A og kom til gate A26 akkurat i tide til aa gaa ombord i Deltas 767-400 som skulle ta meg til Vegas. Hadde faatt sete 3A, saa det var aa svinge til venstre naar jeg kom inn i kabinen. :up:
First Class-setene paa 764 er de samme som paa de eldre 767'ene og var allerede begynt aa se slitte ut. I det hele tatt var maskinen lett nedslitt med mye skraper og kosmetisk slitasje. Men bevares - sammenlignet med 'der bak' satt jeg godt der jeg var.
Saerlig siden kjerra var smekkers.

Holdt meg til vann siden jeg skulle hente ut leiebil etter ankomst, men de to f/a'ene som hadde ansvaret for oss 24 (?) foran, var oppmerksomme og kjappe til aa fylle opp med drikke. Foran hos oss fikk vi ogsaa middag! En helt OK varm pastarett med stor salat og ferskt broed til. Ikke vant til den slags lenger ... Godt var det, og jeg ble mett.
767-400 har individuelle skjermer i setene i F, men jeg holdt meg til medbragt underholdning.

Hadde kraftig motvind (opptil 270 km/t rett forfra iflg slideshow'et), saa flytiden var godt over fire timer, men til slutt landet vi og takset inn til Terminal D. Derfra var det tog inn til sentralhallen og buss videre til Alamo's parkeringsanlegg som ligger paa den andre siden av plassen. Der opplevde jeg for foerste gang automatinnsjekk for leiebil, og det var greit nok. Ble anvist aa gaa til rekken erket 'Compact' og velge bil selv. 'Compact' var tom for biler, saa neger'n som sto og passet paa, ba meg ta en 'Intermediate'. Valgte meg en hvit Chevy Malbu, som viste seg aa vaere en knallbil.

Fant til slutt frem til hotellet og fikk meg noen timers soevn foer jeg kjoerte ut til Nellis. Nellis har et digert treningssenter og brukes av styrker fra mange land. Jeg saa omtrent alt som kunne fly av militaerfly, men maatte vaere forsiktig med kamerabruken. Men et par smugbilder ble det ...

http://www.spotterdude.com/flypics/060306_LSV/01.jpg

http://www.spotterdude.com/flypics/060306_LSV/02.jpg

http://www.spotterdude.com/flypics/060306_LSV/03.jpg

'Min' 753 ble etterhvert sendt avgaarde i retning Tyskland, og jeg kunne sette kursen tilbake mot Vegas. Nellis ligger rett ved Las Vegas Boulevard (som etterhvert blir til The Strip), saa jeg kjoerte den hele veien gjennom byen. Jeg saa desverre ikke Elvis.

http://www.spotterdude.com/flypics/060306_LSV/04.jpg

Droppet bilen hos Alamo og tok bussen tilbake til McCarran. Da jeg sjekket inn paa Delta's automat oppdaget jeg at den 757'en jeg trodde jeg skulle fly med var byttet ut med noe med to midtganger. Gode nyheter, for det betyr flere seter i First.
Det viste seg aa vaere en 763, saa herren paa gate'n kunne umiddelbart gi meg nytt sete da jeg kontaktet ham.
Turen hjem gikk adskillig raskere, igjen fikk vi middag, men av en adskillig lavere kvalitet enn utreisen. Men jeg hadde allerede hatt meg en pizza, saa jeg var egentlig likeglad. PTV paa 763 bestaar av noen TV-skjermer, men med bok og Nomad har jeg uansett det jeg trenger. De viste Chicken Little, som jeg allerede hadde sett.

Landet i Atlanta 25 minutter foer rutetid. Imidlertid tok det nesten 45 minutter foer vi fikk gate... det er travelt paa ATL om kvelden. Hjemme klokken 2300 .. Minstemann hadde okkupert min soveplass, saa siste oppdrag den kvelden var aa baere ham opp til rommet hans.. Ble beloennet med en go'klem levert i halvsoevne, saa det var verdt strevet.

Neste tur: Avreise til Chicago O'Hare i kveld for ta meg av en business-charter til Mexico i morgen tidlig. Derfra skal jeg etter planen videre til Anchorage.

EB
09-03-2006, 07:53
Liker godt det historiske klistremerket til US!!!

TOS
09-03-2006, 10:57
Hvorfor kan man ikke ha Live ATC ombord i flyene i Norge/Europa? restriksjoner eller tekniske hindringer?

LN-MOW
09-03-2006, 22:45
Da sto neste etappe for doeren. Chicago O'Hare foerst og deretter direkte videre til Anchorage. Fysta Klasse var allerede bekreftet paa Delta's 738 til O'Hare, saa det var bare aa printe ut booardingkort og sette avgaarde. Delta har ellers en liten bug paa websiten sin, saa hvis man er paa venteliste for oppgradering, gjelder det aa ikke sjekke inn online. Da mister man plassen paa listen. Men denne gangen var det greit.
Hadde booket siste fly fra ATL (2140) siden Lillegutten hadde baseballtrening. Misser litt for mange kamper og treninger pga reisingen, saa anstrenger meg for aa faa med meg saa mye som mulig. Denne gangen straffet det seg litt. Selv om vi pushet paa tid, ble vi staaende i 20 minutter og vente paa slot pga daarlig vaer i Chicago, og underveis ble det nesten dobbelt saa lang flytid som vanlig. Vi var i luften i nesten tre timer, mot planlagt 1.27 .... Selv slumret jeg mesteparten av veien, har gaatt til anskaffelse av siste David Gilmour, og den er god slumremusikk.
Til slutt landet vi paa O'Hare, og jeg trynet inn paa rommet ved halv to-tiden lokalt. Skulle opp igjen klokken fire for aa jobbe, saa jeg aktiviserte vekkerklokke, telefonvekking og alarmen paa mobilen for aa vaere sikker paa at jeg ikke forsov meg.

Dagens arbeide besto av aa ekspedere en 757-300 til Puerto Vallarta. Den var den foerste av fire flighter med ansatte i Careerbuilder.com (konkurrent til Monster) som skal paa tre dagers heisatur paa firmaets regning. Glade og feststemte mennesker til tross for oppmoete klokken fem.
Kjerra rullet avgaarde fire minutter foer rutetid, og unge MOW tuslet tilbake til hotellet for en dusj foer jeg sjekket ut og begav meg over til Delta.
Dagens foerste etappe skulle gaatt med en CRJ7, men da jeg sjekket inn saa jeg at den var byttet ut med en lillebror. Men jeg fikk byttet tilbake noedutgangssetet mitt, saa turen var levelig. Smaasov hele veien ned til Cincinatti, hvor jeg naa sitter og venter paa MD90 til Salt Lake City. Den kjerra er smekkers, og jeg er altfor langt nede paa ventelisten til aa faa oppgradering. Istedet blir det midtsete, riktignok ved noedutgangen. Men paa 757'en fra Salt Lake og opp er 3A i boks.

Fortsettelse foelger fra neste hotspot, som trolig er i Anchorage.

Blubird
09-03-2006, 23:22
Søvn blir det ikke for mye av tydeligvis... Hva skyldtes den ekstra flytiden - motvind, holding?

LN-MOW
10-03-2006, 10:42
Holding.

Hadde litt flaks. Fikk byttet til meg 10A like foer avgang. Saa jeg slapp midtsete!
MD90 er alltid en behagelig opplevelse. Dette var foerste gang jeg floey DL's MD90 og til min overraskelse hadde den IFE. Saa det ble Harry Potter som varte nesten hele turen. Late vertinner - kun en runde med drikketralla og de var 'usynlige' under hele filmen. Jeg hadde sikret meg en stor burrito foer avgang, saa etter aa ha sikret meg to bokser cola var jeg egentlig fornoeyd uansett.
Vi var nesten halvannen time forsinket (snevaer her i SLC, samt teknisk) men har likevel god til connection'en min. Gateskjermen viser halvfull F, saa kanskje jeg til og med faar en toseter for meg selv? Det er ytterst sjelden kost naa til dags ....

Velvel - det var siste nytt fra SLC. Kommer med en kjapp rapport til foer jeg stuper i seng.

LN-MOW
10-03-2006, 10:46
Og da var jeg fremme paa hotellet. Godt og kaldt ute (-9) og leiebilen rakk ikke engang aa bli varm.
Siste biten gikk greit. Hadde 5CD for meg selv og sov mesteparten av veien etter en pre-takeoff gin/tonic og et glass roedvin etter. Som vanlig maatte jeg gaa til den andre terminalen for aa plukke opp leiebilen etter ankomst, det er alltid en sjokkaapning paa oppholdet. DL bruker den 'internasjonale' terminalen og der er fasilitetene sparsomme ..

EB
15-03-2006, 07:11
Er det fortsatt et stykke å gå? Kom inn på slutten av 80-tallet med ANA til Anchorage og fløy videre til Seattle med Alaska og mener at jeg gikk en liten tur mellom disse terminalene...

LN-MOW
15-03-2006, 17:20
Loerdag ettermiddag. Anchorage. Siden jeg var booket paa USAirways codeshare, ville hverken USAirways eller America West la meg sjekke inn online. Men jeg maatte ut av hotellet klokken tolv saa jeg dro likegodt over til flyplassen. Siden flyet ikke skulle gaa foer klokken fire, hadde jeg plenty av tid. Og godt er det, for leiebilen maa leveres inn paa syd-terminalen. Ingen slike fasiliteter paa North Terminal hvor America West, Delta og de internasjonale selskapene opererer. Det gaar buss mellom terminalene, men avstanden er bare rundt 500m, saa det er ikke haaploest aa gaa til fots heller.
Var foerstemann som sjekket inn da de aapnet, saa jeg sikret meg et noedutgangssete paa begge legs. Security aapnet ikke foer to timer foer flyavgang, saa jeg var stuck i avgangshallen uten tilgang til mat inntil da. Det var lunchtid, saa jeg begynte aa bli smaasulten. Klokken to aapnet TSA slusene, og jeg kom meg til kafeen og bestilte meg en tuna sandwich. Det var omtrent det eneste spiselige der. Miserable greier, skjoenner ikke at operatoerene finner seg i det.
Jeg visste at det ikke var mat annet enn kjoepemat ombord paa den 5 timer lange turen ned til Vegas, saa jeg fylte opp med en Cinnabon like foer avgang. Kjoepte meg ogsaa en latte, som er noe av det verste jeg har smakt .. Pfoey!
Det var helt fullt nedover, og jeg fikk plass sammen med to 'Beavis & Butthead'-tenaaringer. Det fikk meg til aa skjoenne at Bill Judge var naermere sannheten enn vi egentlig setter pris paa .. Ellers en grei tur, fikk en hoylydt demonstrasjon i bruk av noedutgang av en 84 aar gammel flyvertinne med skikkelig glimt i oeyet. Hun maatte imidlertid dra regla to ganger fordi den ene naboen min hadde sovnet.

Ikke mye aa melde fra selve turen annet enn at den gikk kjapt. Vi gikk halvtimen sen pga sen ankomst (lang flytid nordover), men landet paa tid - av samme aarsak. Godt var det, for jeg hadde bare 35 minutter aa bytte fly paa.

Det var en 320 den siste biten (3 1/2 time) til ATL. Litt bedre plass ved noedutgangen der, og igjen smekkfull kjerre. Rakk aa tape fem daler paa slotmaskinene paa gate'n foer jeg boardet, jeg har aldri hatt flaks i spill.
Typisk redeye-flight, lyset ble dimmet umiddelbart og crewet var usynlige. Vi landet 20 minutter foer rutetid i ATL og var paa gate 05.20.

Bare aa hente bilen, kjoere hjem, ta en dusj og en lur og pakke om foer neste flight som skulle gaa klokken 14.30 ....

----

Tilbake paa Hartsfield/Jackson klokken 13.30, og etter aa ha parkert bilen bar det tilbake til Concourse D for en 'ekte' USAirways-flight. Foerste leg'en til Philadelphia var med en CRJ, og da jeg kom til gaten var den allerede satt opp med en times forsinkelse. Vaeret i PHL. Jeg hadde tre times connection, saa jeg var ikke bekymret. Det ble nok en halvtime, og vi kom oss avgaarde ved firetiden. Canadair lager trange fly, og setene USAir (PSA) bruker er veldig ukomfortable. Jeg var skikkelig saar bak da vi kom fram til PHL. Og en annen ting med CRJ'ene er at vinduene sitter saa lavt at man maa boeye seg ned for aa se ut.

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/01.jpg

Felles for alle regionalselskapene er at crewet er ungt og entusiastisk, saa servicen er jevnt over bedre enn den man faar paa hovedrutene.

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/02.jpg

Leg'en PHL-Syracuse var intet unntak, 737-400'en gikk en time sen (samme aarsak - maskinen kom sent inn pga vaeret) og crewet var totalt uinteressert.
Kom meg til hotellet og sjekket inn ved 11-tiden. Fikk meg noen timers soevn foer jeg maatte opp klokken seks for aa komme meg til Fort Drum i tide til aa rekke min egen flight.

Vi skal operere 20 flighter fra Fort Drum til Victorville denne uken, i forbindelse med en oevelse. Min flight tok fortroppen, og samtidig med oss dukket det opp to An-124'er som skulle ta 14 helikoptre til samme destinasjon.

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/03.jpg
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/04.jpg
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/05.jpg
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/06.jpg

Reisekontoret ga meg veldig liten tid til aa rekke fly fra Syracuse etter flighten, saa etter avgang var det bare aa kaste seg i bilen og sette kursen soerover. Desverre gikk det litt for fort - noen miles fra Syracuse saa jeg plutselig blinkende lys i bakspeilet ... Aiaiai......
Var klokket til 85 mph i 65-sone, og Robocop State Trooper ga ingen rabatt ... saa jeg fikk en note som jeg maa fylle inn og poste saa kommer boten i posten naar dommeren bestemmer seg for stoerrelsen. Etter hva jeg kan se etter aa ha undersoekt litt, blir det mellom 90 og 300 daler ... Plus eventuelt oekning av forsikringen .. grr ...
Tok det roligere de siste kilometerene, og parkerte leiebilen 15 minutter foer flyet skulle gaa. Heldigvis ingen koe i TSA-kontrollen, og jeg kom til utgang 8 akkurat da de skulle til aa stenge doeren. Close call!!

Reisen hjem skulle gaa via Pittsburgh, og fullstendig brasiliansk. Foerste leg var med en E-145, og jeg sikret meg en enseter da jeg sjekket inn paa hotellet om morgenen. Helt greit, og Embraer-maskinene har hoeye og store vinduer, saa man faktisk kan se ut uten aa faa kink i nakken!

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/07.jpg

Det var kraftig vind og mye turbulens, saa det ble ingen servering, men jeg hadde heldigvis et par irske cola'er fra flyet, saa jeg fikk slukket toersten etter stresset ...
Da vi landet i Pittsburg saa jeg en 757 med Air Horizons dekor ved USAirways' hangar. Det er en av vaare forhenvaerende ETOPS-sertifiserte maskiner som USAirways skal bruke til sin Europa-ekspansjon. Desverre var avstanden litt stor ...

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/08.jpg

Oppdaget da jeg kom til Pittsburg at flighten videre til ATL plutselig skulle gaa via Washington/Reagan. Saa det ble litt senere ankomst enn beregnet. Men hva gjoer vel det - en E-170 er en fryd aa fly med! Gode seter, 2+2 seating og en toseter for meg selv paa foerste strekk gir en framifraa flytur. Mye turbulens, saa ingen servering, men hva gjoer vel det naar jeg hadde en Boston Ale innabords og en cola til i baggen ...

Innflyvningen til DCA er alltid morsom. Denne gangen siksak'et vi oss inn langs elven og forbi Pentagon - ordentlig sporty landing.

Som vanlig var det ATC-restriksjoner til Atlanta, saa vi ble igjen en time forsinket. Jeg ble ombord under mellomlandingen, og slappet av med Airways.
Vi kom oss endelig avgaarde og paa denne siste leg'en dukket endelig drikketrallen frem. Flyverten vaar var i storslag og lignet paa komikeren Alexei Sayle - kjent fra 'Comic Strip'. I tillegg var han fra Kazakstan og hadde en dialekt som gjorde ham nesten komisk lik Sayle.

Landet i ATL klokken 2245 - halvannen time etter schedule - og etter aa ha plukket opp bilen og kjoert hjem, var det uendelig deilig aa kunne sove i min egen seng igjen. Men foerst maatte jeg som vanlig flytte Lillegutten ......

Blubird
15-03-2006, 17:46
Morsom lesning dette, men hvor lenge orker du kjøret? Synes jeg selv reiste mye i jobb, men dette her tar jo kaka... :spin:

Someone
15-03-2006, 17:54
Min flight tok fortroppen, og samtidig med oss dukket det opp to An-124'er som skulle ta 14 helikoptre til samme destinasjon.

Kjempe bra raport...men si meg har ikke Uncle Sam egne fly og ikke maa laane av gamle fienden for aa frakte 14 helikoptere?

TOS
15-03-2006, 19:48

Canadair lager trange fly, og setene USAir (PSA) bruker er veldig ukomfortable. Jeg var skikkelig saar bak da vi kom fram til PHL. Og en annen ting med CRJ'ene er at vinduene sitter saa lavt at man maa boeye seg ned for aa se ut.

Veldig morsomt å lese rapportene dine, MOW!

Dette med lave vinduer er vel iallefall delvis løst på -700 versjonen, om jeg husker rett.

JY

LN-MOW
19-03-2006, 02:46
Ut paa tur igjen ... det er loerdag, ferden gikk til Gulfport/Biloxi, som ligger ved Gulfkysten ikke langt fra New Orleans. Omraadet ble veldig hardt rammet av Katrina, noe det fortsatt er spor av selv om det meste r ryddet opp. Bygninger er for det meste reparert, men sekundaere ting, som for eksempel store reklameskilt, er fortsatt ikke fikset. Hadde derfor problemer med aa finne hotellet mitt, ettersom skiltet utenfor var totalvrak. Kun en liten logo foran resepsjonen indikerte at dette var et Holiday Inn.

Floey airTran over. Som vanlig en MD95 og siden det var god plass, hadde jeg en treseter for meg selv. Naboen var tydeligvis sjekket inn, for damen i gate'n kom ned og tittet paa setet hans. Som var tomt. Og som etterhvert ble mitt. :p

Vi startet paa rutetid og takset opp til 26L for takeoff og passerte den ene Delta-hangaren hvor 767'en 'Spirit of Delta' sto parkert. Den er iferd med aa bli museumsgjenstand og ahr flydd sin siste tur. Noterte meg ogsaa en Omni DC-10 som takset for avgang.

Noeyaktig en times flytur, og da vi var kommet opp i marsjhoeyde, tok damene en runde med drinketrallene. airTran deler ut en variant av Goldfish (som de kaller Whales) istedet for de vanlige pretzelene eller peanoettene, og det er en bra avveksling. Fikk med meg de siste nyhetene fra BBC paa satelittradioen, men hvorfor skal det alltid annonseres naar fotballresultatene leses opp??? Merket meg for foerste gang at vinduene sitter en smule lavt paa kjerra saa jeg faktisk moe boeye meg litt ned for aa se ordentlig ut - og i tillegg har vindusskjermen en tendens til aa falle ned en 5-10 cm .. Landet punktlig, og da vi takset inn, landet den samme DC-10'eren fra Omni og takset over til den militaere delen av plassen hvor jeg paa morrakvisten skal ha en Tristar.

Etter aa ha hentet leiebilen og sjekket inn paa hotellet, tenkte jeg aa faa meg en rolig matbit og en bajer paa Hooters, som ligger rett ved hotellet, men der var det stinn brakke og full fart, saa jeg gikk paa Wendy's istedet. Orker ikke slikt kjoer naar jeg skal opp klokken tre ..

velvel .. det var dagens eskapader - stay tuned for neste kapittel med STORE muligheter for Tristar i Soloppgangsbilder!

EB
19-03-2006, 06:33
:devot: Igjen meget bra rapport fra MOW. Skal USAirways begynne med 757 på Europa??? Hvor skal disse fly?

LN-MOW
19-03-2006, 16:34
Det er snakk om tre-fire maskiner og de skal fly paa Lisboa, Irland og en destinasjon til ...

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/001.jpg

Jeg lovet Tristar i Soloppgang, men desverre uteble solen ... 217 'glade' soldater klemte seg sammen i kjerra med sitt pikk og pakk ..

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/002.jpg

.. ettersom vi hadde saa mange pax maatte en del av utrustningen lastes i lasterommet. Ikke plass nok oppe ..

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/003.jpg

Men vi kom oss greit avgaarde paa tid likevel.

Da var det bare aa finne seg frokost, fylle opp leiebilen (hele 55c .. hehe) og komme seg til gate'n. Militaerbasen i Gulfport ligger paa motsatt side av rullebanen av sivilterminalen, saa det er ikke snakk om store avstander ... :D

Men naa roper airTran boarding .. stay tuned!

LN-MOW
19-03-2006, 21:21
Delta Connection hadde en kansellering, saa kjerra vaar ble fylt opp av DL-pax. Dermed ble det litt trangere ved vindussetet mitt enn jeg egentlig satte pris paa. Men med 51 minutters flytid er det ikke saa noeye. Jeg plugget meg inn paa kanal Fred paa XM-radio og sovnet foer XTC var ferdig med Peter Pumpkinhead ... Vaaknet opp da hjulene kom ut, saa gikk glipp av serveringen ogsaa .. filler'n ogsaa! :p

Vi var til og med noen minutter foer rutetid, saa jeg fortet meg ut og over til bilparkeringen. Derfra var det bare aa koste paa hjemover for aa faa med meg Newcastle-Liverpool som gikk et par timer forskutt.

Dett var dett for denne turen - neste er Nellis AFB (Las Vegas) natt til onsdag. Mil etter mil ..

EB
20-03-2006, 06:15
Virker som du er tilbake i 100% og vel så det...

LN-MOW
21-03-2006, 02:12
... en liten detalj jeg glemte aa nevne ... fra toget forbi Concourse B saa jeg en punchdrunk, norsk forhenvaerende tungvektsbokser som fortvilet proevde aa forsere en rulletrapp i feil retning. Dette er samme mann som jeg etter ankomst SK511 paa Heathrow for noen aar siden observerte i koen for 'Other nationalities' sammen med ghanesere, nigerianere, pakistanere og andre eksotiske folkeslag mens undertegnede og resten av flylasten feide forbi i EU-koen ... :D

LN-MOW
22-03-2006, 03:22
Da skulle jeg ha vaert avgaarde igjen, men sitter fortsatt hjemme. Skulle ha en flight til paa Nellis i natt, men den er 27 timer forsinket pga en overbefolket flystripe et sted i Saudi. Saa derfor utsatte jeg utreisen til i morgen. Det blir en Delta 757-200 og oppgradering til F er requestet og bekreftet. 5D er min!!!! I love my Medallion Card!

LN-MOW
23-03-2006, 19:42
Saa kom jeg endelig avgaarde. Turen til Vegas gikk med en Delta 757-200, og igjen var jeg blitt velsignet med First Class. Flighten gikk fra Concourse E, som er den internasjonale piren. E har ogsaa flyplassens beste kinarestaurant, men desverre er den stengt pga ombygging.
CNN Newsstand har en artig automat som laster ned aviser fra hele verden og printer dem ut paa bestilling, og ettersom jeg oppdaget at 'morgendagens' Aftenposten allerede var til salgs, bestemte jeg meg for aa spandere $5 paa en fersk avis. Har imidlertid mistanke om at det er Aftenpostens stoerrelse som er problemet - iallefall klarte den aldri aa avslutte nedlastingen foer jeg maatte gaa til gate'n, og en av de ansatte sa at det i beste fall tok 15-20 minutter aa faa gjennomfoert en transaksjon. Proevde dette ogsaa for noen maaneder siden og fikk en halv avis foer maskinen ga opp.

Men en latte fra Starbucks fikk jeg nappet med meg paa vei ut til E-18.

Vel ombord forberedte vi oss paa en on-time avgang, men ATL ville det annerledes. Paa nabogaten eksploderte en transformatorstasjon, og dermed var det stroemloest hos oss og i en 4-5 andre gater. Dermed kunne ikke jetway'en kobles fra og vi var stuck. Saa der ble vi sittende i en halvtime ekstra ...
Da vi endelig kom oss avgaarde, moette vi ogsaa den sedvanlige motvinden og med over 4 timers flytid ble det nesten en times forsinket ankomst.
Selv plugget jeg inn Herreavdelingen paa Nomad'en og sov nesten hele veien, men sidemannen saa at jeg ikke gikk glipp av noe. Sandwhichen som ble servert var ikke spesielt appetittvekkende.

Etter ankomst var det ned og hente leiebil. Denne bransjen er overraskende busy i Vegas. Tydeligvis ikke bare folk som skal gamble med flyene. Fikk meg en Huyndai Sonata, som er helt OK. Det er en fordel aa komme sent paa kvelden - alle billigbilene er allerede leid ut.

Sjekket inn paa hotellet ved ellve-tiden og klokken 3.45 ringte vekkerklokken. Opp og sjekke ankomsttid, og saa at kjerra var ventet inn klokken 0505 - akkurat som ventet.
En knapp halvtimes kjoering til Nellis, og ved porten sto som avtalt politieskorten og ventet paa meg.

Kjerra mellomlandet i Fort Sumpter paa veien, saa det var igjen en 70-80 mann som skulle av paa Nellis. Fikk bagasje av og fuel paa, og paa litt under en time var vi klare til avgang igjen.

Morgenstemning:
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/lsv03.jpg

N520AT var nylig ogsaa i Argentina:
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/lsv04.jpg

Et eldorado for militaerflyfreaks:
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/lsv02.jpg

Thunderbirds hadde enda ikks staatt opp da jeg var ferdig med arbeidsdagen.
http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/lsv01.jpg

Saa var det tilbake til Vegas, droppe leiebilen og faa seg litt frokost, saa naa sitter jeg og venter paa at Continental skal ta meg hjem til ATL.

Someone
23-03-2006, 19:47
Fine bilder og bra raport MOW. Men si meg forlater Thunderbirds gutta alltid flyene med "døren" åpen?

Forresten trodde du IKKE jobbet fulltid? Virker ikke sånn om dagen ;)

LN-MOW
23-03-2006, 20:00
Det gaar litt i rykk og napp .. faar betalt per tur, ikke fast loenn.

T-birds skulle ut og fly paa morgenkvisten, derfor var 'doeren aapen'. Du ser ryggen paa en av dem paa bildet. De skulle tydeligvis paa overnattingstur, derfor bagasje..

LN-MOW
24-03-2006, 14:39
Avgaarde fra Vegas paa tid. 753'en var nok en av CO's originale, ingenting som tydet paa at den har tilhoert oss. Interioeret var originalt og saa ut til aa ha vaert brukt en stund ..

Stinn brakke, og jeg hadde delte trerader med en 'hot' kinesisk dame med datter. CO disket opp med en matboks inneholdende en noe toerr kalkunsandwich, en liten pose guleroetter og en pose M&M. Helt greit, CO befester seg som det eneste selskapet som serverer gratis mat. Inn til Houston paa rute, og da hadde jeg 35 minutter paa aa komme meg fra E-35 til B65A. Og det var langt. Heldigvis er jeg fortsatt ung og sprek.

Vel fremme i et omraade som minnet mest om de gamle bussgatene i ZRH, sto det oppfoert en 35m forsinkelse paa gateskjermen. Det regnet i Atlanta, saa vi hadde faatt slottid. Vi boerdet likevel omtrent paa rute og ble busset ut til vaar E-145 som sto ute paa et fjernparkeringsfelt.
Mer venting, men til slutt startet vi opp og takset ut til enden av rullebanen hvor en motor ble shuttet ned og piloten annonserte at slot'en vaar var blitt forskjoevet en halvitime til. Daarlig stemning ombord i den stappfulle maskinen, saerlig var en fyr rett bak meg kranglete. Jeg fant ut etterhvert at han bor i naerheten av meg - han satt og skravlet meget hoeylydt paa mobilen, noe som ble tillatt mens vi ventet.

Men ikke daa galt at det ikke er godt for noe - et par interssante maskiner kom taksende forbi:

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/cowing.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/060313_GTB/funjet.jpg
Denne hadde irsk registrering - EI-DJU. Ser ut til aa gaa paa rundgang mellon Ryan Int'l og Futura.

Til slutt kom vi oss avgaarde. Halvannen times flytid skulle borge for en times forsinket ankomst, og det holdt omtrent paa minuttet. Co serverer ogsaa mat paa Express-jet'ene - fikk samme boksen som fra Vegas. Helt greit.
Rakk akkurat aa hoere igjennom en time med Herreavdling foer jeg maatte slaa av og klokken 21.20 klasket vi hjulene i bakken paa Hartsfield/Jackson.

Neste tur: Onsdag til Alexandria, Lousiana.

LN-MOW
25-03-2006, 13:46

Desverre gikk det litt for fort - noen miles fra Syracuse saa jeg plutselig blinkende lys i bakspeilet ... Aiaiai......
Var klokket til 85 mph i 65-sone, og Robocop State Trooper ga ingen rabatt ... saa jeg fikk en note som jeg maa fylle inn og poste saa kommer boten i posten naar dommeren bestemmer seg for stoerrelsen. Etter hva jeg kan se etter aa ha undersoekt litt, blir det mellom 90 og 300 daler ... Plus eventuelt oekning av forsikringen .. grr ...

Grr ... saa kom boten ... $175 ..... grrrrrrrrrr ...... :mol :mol :mol

Someone
26-03-2006, 20:45

Grr ... saa kom boten ... $175 ..... grrrrrrrrrr ...... :mol :mol :mol

Ikke klag. Hadde du gjort det samme hjemme hadde det kostet ca 6000kr:(

Jeg var forresten på nippet til å fa 4900 i bot fredag, men litt hjelp fra en medtrafikant gjorde meg oppmerksom på at snuten stod med laser litt lengre fremme så kjørte i 85 i 80 sonen ett lite stykke før det var opp i 110 igjen

mafiaboy
27-03-2006, 21:15
Hva er det du jobber som MOW??

Men bra beskrevet... Keep up the good work!

LN-MOW
28-03-2006, 01:59
Jeg er 'reisende i charterfly'. :up:
Representerer bolaget paa flyplasser vi ikke har fast representasjon, for det meste militaerbaser. Men innimellom maa jeg ta paa meg penklaerne og jobbe sivilchartere ogsaa.

Jeg passer paa at maskinen lastes riktig, jeg er liason for crewet, jeg er kundens kontaktpunkt hvis det er noe som ikke er i henhold til kontrakten, jeg fueler, jeg skriver lastepapirer, jeg inspiserer og godkjenner cateringen (ikke det at det er noe aa gjoere med det rett foer avgang 100km fra naermeste flykjoekken, men likevel .. :D ), jeg aapner og lukker lastedoerer, osv osv osv ....

Kjenner jeg deg?

mafiaboy
28-03-2006, 16:09
Tror nok du ikke kjenner meg...

Men hørtes ut som en intersang jobb med mye reising...

LN-MOW
30-03-2006, 17:38
Da var jeg paa tur igjen .... Denne gangen sitter jeg i Alexandria, Lousiana. AEX er saavisst ingen metropol, saa det er kun commutere som flyr hit. Selv var jeg satt opp med en Atlantic Southeast (DL Connection) CRJ.

Sjekket inn online paa ete 8c (noedutgang) paa morrakvisten, og etter aa ha forlatt min smaasyke kone hjemme, satte jeg kursen mot flyplassen.
Tittet i postkassen foer jeg satte avgaarde, og der - o lykke!! - laa det en pakke cd'er fra Zailor. Saa da ble det Dum Dum Boys paa full guffe der jeg seilte nedover GA 400. Toeff musikk for toeff motorvei!

Det var sol og fint paa Hartsfield, og godt var det fordi jeg bare hadde to timer fra jeg ankom AEX til min foerste (av fire) milchartere skulle ankomme. Planla det ikke saa tett med vilje, men noen endret schedule etter at billetten var bestilt og jeg oppdaget det ikke foer soendag... I tillegg kom maskinen en time tidlig, saa jeg var veldig glad kjerra mi var paa rute .... ;)

Ikke saa mye aa si fra turen egentlig .. stinn brakke, som synes aa vaere normen naar jeg flyr smaajet. Det er litt ekstra benplass ved noedutgangen paa CRJ, men fordelen ble mer enn oppveiet av sidemannens stoerrelse. Han var meget stor, meget svart og hadde stor oerering...... Ville ikke likt aa stoett paa ham i en moerk sidegate.....
Men rett skal vaere rett - han var en hyggelig fyr. Men han hadde det ikke godt der han satt.

1.13 flytid .. kabindamen tok seg en runde med drikketrallen og jeg fikk meg en cola. Soet og hyggelig voksen dame som til og med lot meg faa beholde boksen.

Vi landet ti minutter foer tiden og tuslet ut ved en liten terminal uten slike nymotens greier som nesebroer og slikt. AVIS-skranken laa rett innenfor doeren og jeg startet opp min Nissan leiebil mindre enn ti minutter etter at vi var paa blokk.

Vi bruker sivil bakkehandler (MillionAir) til aa handle militaerflightene vaare her, og terminalen deres viste seg aa ligge 200m fra den regulaere terminalen, saa leiebilen er mest for aa slippe aa vaere avhengig av hotellshuttle. Hotellet ligger rundt 15km fra flyplassen ..

MillionAir-sjefen ga meg en $10 rabattkupong til en cajun-restaurant som ligger rett ved hotellet, saa aftenen ble avrundet med en straalende catfish-rett og en utrolig god skalldyrsuppe med lokale raavarer.

Og gaarsdagens flight ble operert med 757-200 N519AT, men de neste tre er 753'er.

Det staar endel 'langtidsparkerte' fly rundt paa omraadet, noen av dem mer eller mindre eierloese som lufthavna vil ha parkeringsavgifter fra .. skal proeve aa faa ID'et de mest interessante ..

LN-MOW
31-03-2006, 01:37
Ingen FTP access fra hotellet .. saa vi faar ty til andre midler:

Her er en Grunman jeg tilfeldigvis kjoerte forbi paa veien fra hotellet ... Og nei - det er ingen flyplass her hvor denne staar parkert!

LN-MOW
31-03-2006, 01:46
To av 727'ene som er lagret. Emery-maskinen er N356QS, c/n 19258 - opprinnelig levert til PanAm. Den hvite er N290NE, c/n 18972 - opprinnelig levert til Eastern.

Og den hvite er ogsaa en gammel kjenning fra FBU! (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=3024)

LN-MOW
31-03-2006, 01:48
I samme hjoerne staar ogsaa 737-201 N205AU - ex Frontier og Piedmont/USAir.

LN-MOW
31-03-2006, 15:24
En av bakkegutta her fortalte meg forresten at AEX er hjemmebasen til US Marshals Service. Det er to 737'er basert her. Jeg saa dem ikke, basen deres er i et hjoerne jeg ikke kan se fra der hvor vi holdt til.

Blubird
31-03-2006, 16:11
Er det de hvite m/rød stripe?

LN-MOW
31-03-2006, 16:45
Nei, det er 'Janet', som flyr fra Vegas til Area 51.

US Marshals Service leier inn fly til fangetransport innenlands.
http://www.microvoltradio.com/kbfithree.htm

For tiden opererer de visst to hvite 737-400'er, men de skifter ofte materiell.

LN-MOW
10-04-2006, 22:54
Ingen spennende hjemreise unntatt 45 minutters venting pa gate naar vi landet i ATL. Dermed tror jeg vi legger denne traaden doed .....

Blir aa finne upstate NY, Missouiri og St Thomas de neste ukene .. finner jeg meg et brukbart kamera kan det hende det blir et bilde eller to. Har spesielle forhaapninger til STT! :up:

Ni dager i Fort Drum blir imidlertid kjedelig ....