PDA

View Full Version : Servering på United domestic First.


SudCaravelle
26-08-2012, 17:22
Jeg har en flight i oktober ORD-LAS som starter klokken 20.13 om kvelden og varer 3timer og 48 minutter.

Stemmer det da at du omtrent ikke får noe mat? Kun et brett med pålegg?

Hvordan er eventuelt lounger og restauranter på ORD før flighten? (2 og en halv time stop over)

På forhånd takk.

SC

apeks
26-08-2012, 17:32
Flydde Domestic first i sommer 2 ganger med United.
ORD-HNL og HNL-LAX.

Henholdsvis 9 timer og drøye 5 timer.
Jeg har lest litt blandet om servering på United sin Domestic First, men vi var svært godt fornøyd. Dette er jo lengre flyvninger enn den du skal ha, så kanskje ikke helt sammenlignbart. Men god varmmat, hvite duker og generøst med drikke og oppmerksomhet hele veien.

Spesielt ORD-HNL sto ikke noe som helst tilbake for LH sin C klasse på langdistanse i alle fall hva gjelder servering.

Lounger kom vi ikke inn på. Vi fikk beskjed om at vi ikke hadde lounge access med domestic first.

SQ 777
26-08-2012, 18:42
Nå har vi hatt ganske mange UA CO F i USA og Sør-Ameika de siste tre årene... ( jada, upgrade pga av CO UA Plat ). Og vært meget fornøyde. Spesielt har cabin crewet gitt excellent service. Gode store skinnseter...

BårdK
26-08-2012, 20:18
På ettermiddag/kveld kan du regne med et varmt måltid. Dedikert personale på domestic first og min erfaring er at du kan forvente rimelig god service.

SudCaravelle
26-08-2012, 20:33
Ok og takk. Prøvde å finne dette ut og noen steder ble det indikert at det var minimal servering etter 20.00

SC

SQ 777
26-08-2012, 21:30
Vel, har hatt en 5 timers fra Vestkysten til HNL etter 2200 local , og det var full servering....;) Vinpåfyllling, nonstop, fikk meg til å sovne raskt :drunk:

Fnate
27-08-2012, 08:36
Kommer nok an på flytid ja. Har hatt noen 1 timers turer og da er det kun drinks. En pre-departure og en mid-air.

Chicago-New York var mer mat. Mener å huske vi fikk noe fajitas styr. Men Tommy er vel den store guruen på dette.

Uansett synes jeg United domestic F er helt flott altså. Über-Amerikansk service og koselig.

meliiis
27-08-2012, 09:26
Går man inn på united.com og gjør en dummy-booking med first-biletter, så kommer det opp om det er meal, lunsj eller snack osv.

SudCaravelle
27-08-2012, 09:39
Går man inn på united.com og gjør en dummy-booking med first-biletter, så kommer det opp om det er meal, lunsj eller snack osv.

Bestillingen sier "snack"

meliiis
27-08-2012, 09:45
Du får spise godt på DXB - MUC og MUC - ORD da :D

jufix
27-08-2012, 16:11
Fløy EWR - IAH med UA first i går, 767-400, ca 3,5 timer

Store tøyseter, pre-flight drink, drink før maten, valg mellom 2 hovedretter. Bra mat, hvite duker, dessert, og mer drinker.

Bra service.

Tommy777
27-08-2012, 21:51
Litt facts: Det kommer veldig an paa hvilken tid paa doegnet man flyr. Etter kl 2000 er det snacks som gjelder. Det du da faar er en kaldrett, ikke full middag. Det vil si en tallerken med ost, frukt etc, paafulgt med en cookie i en papirpose etterpaa. Helt OK, men jeg spiser foer en slik flight.

http://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/first/dining.aspx

Tror jeg heller tar deg med paa middag naer flyplassen dersom jeg er i byen ;)