PDA

View Full Version : flysiden.net

Fredriksen
25-08-2012, 01:24
Lager denne tråden for å samle oppdateringer og andre hendelser på nettsiden flysiden.net (www.flysiden.net). Denne nettsiden vil i hovedsak ta for seg perioden med rutefly fra Lista lufthavn da det finnes lite/intet om dette. Det vil selvsagt også komme historisk stoff som ikke bare omhandler Lista, så det vil sikkert komme noe som alle med interresse for flyhistorie vil like. Gi gjerne beskjed om du har noe å bidra med.
Konstruktiv kritikk og ros er selvfølgelig velkommen.

Dette er en nettside som jeg driver på fritiden mellom bleieskift og når jeg får lov av kona:D Men jeg håper at det med tiden kan bli en interresant nettside.

Jeg vil også bruke denne posten til eventuelle spørsmål i tilfelle noen smarte her på forumet har noen gode svar:)

Fredriksen
25-08-2012, 01:35
Første spørsmål er angående noen bilder jeg har fått til bildegalleriet "Bilder - Nordsjøfly (http://flysiden.net/index.php?name=Bildegallerier%3A%2FBilder_-_Nordsjofly.html)"

Gjelder bilder av LN-SAB, LN-SAL, LN-SAW og LN-SAY. Er det noen som klarer å se hvor bildene er tatt?

Grunnen til at jeg spør er på grunn av at bidragsyter www.mar.co.uk ikke har lokasjonen hvor bildene er tatt. Har spurt men fikk følgende svar:
"Dear Lars
It would be nice to have the location and date - but my database was started
in the 1980s when I pais about £2000 for a hard drive that held about the
same information as a CD does now. So no space for locations and dates and
no time to do that now for nearly 500,000 entries! So I am afraid I cannot
help you with your request (except that the year, where known, is detailed
on the web site.
Regards
Brian Pickering
MAP"

Selv synes jeg dette er et dårlig svar. Noe av poenget med å ta vare på gamle flybilder er å få med dato og sted.
Ser ikke ut til å være lett å se på bildene, men kanskje noen her på forumet kan klare det?

Lars Otto.

seilfly
25-08-2012, 10:17
Smart tiltak. -men er Lista hovedtema så ville jeg ha latt Lista være med i både internettadresse og tittelen på siden...

Fredriksen
25-08-2012, 11:13
Smart tiltak. -men er Lista hovedtema så ville jeg ha latt Lista være med i både internettadresse og tittelen på siden...

Takk for tilbakemelding:) Hovedtema er Lista lufthavn, men nettsiden vil også omhandle andre ting. Navnet flysiden er valgt bevisst da jeg ikke ønsker å "låse meg fast" til Lista som tema.
Det er også mulig at airstord.com blir lagt ned som egen nettside og går inn som en egen seksjon på flysiden.net. :)

Fredriksen
29-08-2012, 20:04
Nytt på flysiden: Braathens SAFE - flytrapp fra Lista lufthavn (http://flysiden.net/index.php?name=seksjon%2FFlytrappen.html). Flytrappen eies nå av undertegnede. Synes det var synd at den skulle stå ute i vær og vind. Finnes det mange igjen av disse? Og mener dere at denne er av flyhistorisk verdi? jeg får ta å stifte Fredriksens flyhistoriske museum
:D
http://flysiden.net/images/2012-08-29_18.16.46.jpg

Fredriksen
17-10-2012, 17:58
Nettsiden om Air Stord legges inn som egen seksjon under flysiden.net. Domenet airstord.com vil etterhvert fungere som en direkte adresse til sidene om Air Stord. Historien om selskapet er under arbeid, men foreløpig skulle det være mye annet gøy å se på nettsiden.

Ha en fin kveld.