Log in

View Full Version : SAS Museet på Gardermoen

CK
23-08-2012, 21:58
Jeg hadde "avslutningsfest" etter 13 år i "bolaget" på SAS Museet i sommer, og jeg benyttet anledningen til å ta litt bilder og skrive en bloggppost om museet: http://scanair.no/wp/2012/08/23/sas-museet-pa-gardermoen-en-ukjent-juvel/

L1011-500
23-08-2012, 23:32
Flott blogginnlegg, og må si meg enig i at SAS museet er en ukjent juvel. Besøkte museet i april og de to timene jeg tilbrakte der var i hvert fall ikke bortkastet for å si det slik :colgate: Et meget interessant museum for folk som er interessert i luftfart og luftfartshistorie. Også morsomt å se igjen gjenstander som jeg har i min egen SAS-samling.

inger
24-08-2012, 10:55
Fint blogginnlegg :) Det er mye spennende på SAS-museet ja :)

:) Inger

Fredriksen
29-08-2012, 20:38
Jeg har også vært innom SAS museet. Tror det var sommeren 2010. Flott museum. Hyggelige folk som driver det. Snakket en del med en eldre mann der, tidligere SAS-flyger mener jeg å huske.

Cecilie
29-08-2012, 20:57
Flott innlegg CK! Jeg har vært der en gang, men kommer gjerne tilbake. Utrolig flott samling. Dessuten er jo spotterplassene fine for de som liker det :-)

Fredrik Propell
31-08-2012, 23:15
Fin blogg/rapport CK! Må se å ta meg tid til å besøke museet igjen. Er vel nesten 15 år siden sist, da det lå i kjelleren på en av hangarene ved "glassgården" på Fornebu. Ser det er samme inventar/montasje som den som var på veggene på Fornebu. Stemmer det?
Det burde blitt markedsført mye tyngre, slik at det kan genereres litt penger til vedlikehold og personale-->bedre åpningstider--> mere publisitet og penger.

Håper museet består, uansett hva som måtte skje med flyselskapet.

ATC-flyradar
07-09-2012, 22:23
SAS Museet må bare bestå - har vært der ofte på søndager og brukt både plattformen på utsiden og tårnet tilhørende Museet mye. Det er alltid folk innom for å se på historien - og disse veteranerne som guider deg rundt - er så morsomme og proffe. Anbefalles på sterkeste.

Du får også kjøpt noen modeller, merker, PINS osv.

Jan

sk931
08-09-2012, 10:25
Det har du helt ret i, Jan...har været deroppe mange gange..Kanon museum ikke kun for SAS folk, men alle med en god interesse for luftfart i Norden
Hilsen Ole

ATC-flyradar
08-09-2012, 20:00
Det som er fint med SAS Museet er at det plassert slik at du kan benytte tårnet i museet uansett om de lander fra nord eller har avgang fra sør mot nord.

I tillegg kan du bruke spotterplattformen vegg i vegg med museet 24 timer - hele året.

Støtt opp om SAS museet med et besøk - det koster ingen ting - bare hyggelig.

Jan

jameson82
08-09-2012, 20:47
Forøvrig er det ett arrangement i morgen.
Ifra facebook siden:
GARDERMOEN KULTURPARK BESTÅR AV FORSVARETS FLYSAMLING - SAS MUSEET - ULLENSAKER MUSEET - ULLENSAKER KOMMUNE - AKERSHUS FYLKESMUSEUM
I FORBINDELSE MED 100 ÅRS JUBILEET FOR NORSK FLYVNING AVHOLDER MUSEENE KULTURDAG.
VETERANFLY LANDER PÅ GARDERMOEN 10-11 UTSTILLES FOR PUBLIKUM VED FORSVARETS FLYSAMLING
SAS ORKESTERET SPILLER PÅ SAS MUSEET FRA CA 12.00
ELLERS AKTIVITETER OG SALG AV VAFLER, KAFFE, IS OG MINERALVANN. VELKOMMEN

Novair
14-09-2012, 22:21
Har de lagt ned nettbutikken? Har ikke hørt noe fra de etter at jeg bestilte en bok forrige helg. Ingen faktura å se i mailboksen heller.