PDA

View Full Version : God tirsdag fra Stavanger


sirpjalle
21-08-2012, 07:59
God morgen fra Stavanger!

Litt av hvert på tapetet i dag. Dagen starter med et møte på jobb og deretter litt diverse ting og tang som må gjøres ute og inne i dag.

Ha en fin en forumister! :)

Someone
21-08-2012, 08:44
Mornings fra Storokrysset. Lavt skydekke i morgentimene da Grefsenkollen ligger inne i grøten. Litt tjuvstart på ny-jobben etter lunsj da jeg må i noen møter der. Ha en fin dag

Thomas
21-08-2012, 09:51
Morn fra Oslo Lufthavn.
De meldte BKN008 er iferd med å sprekke opp og blå himmel kan skimtes over åsen i vest. Regner med at solen dukker opp og temperaturen stiger til jeg er ferdig på vakt så blir det litt boklesing i solen i ettermiddag :cool:

Ut å farte med kollegaer i Oslo imorgen, tjallabais! :up:

Commuter
21-08-2012, 10:14
Mornings fra stuen i Amsterdam. Full fart hjemover nå, og så er det full fart på jobb igjen. Satser på rolige fly og ledige midtseter.

Ha en strålende tirsdag alle sammen!

Bizflyer
21-08-2012, 10:22
Tilbake i gamlelandet etter dagstur til Danmark i går.
Ble en lang dag med start kl 7 og hjemme kl 01. Kjenner jeg ikke har fått nok søvn i natt ja. Det er jo ganske festlig å besøke danske supermarkeder og fråtse i alkoholholdige drikkevarer til fantasipriser!! Tror jeg må begynne å drikke dem opp allerede i ettermiddag jeg!

Men først må arbeidsdagen gjøres ferdig her på kontoret!

Stå på flyfans!

BF:cool2

learjet
21-08-2012, 10:45
God formiddag fra OSL

Her har man fått oversikt over diverse lakseprodusenters krumspring, og har gjenvunnet oversikt og kontroll over dagens flight.

Så nå håper vi på at resten av laksen som skal med er ganske så lett, for det begynner å holde hardt på vektene.

I kveld blir det å legge litt lister og kanskje litt sparkling av nevnte lister før de males.

Ønsker alle en trivelig dag.

S

roger
21-08-2012, 10:54
Morn frå Trondheim. I dag er det første dagen av tredagersveka, og tilbake til normalen etter fest og feiring i Nordnoreg. Ny studentar er på plass, og no må eg prøve å finne ut kven dei er. Ha ein bra dag!

Fnate
21-08-2012, 11:45
God morgen fra "plutselig hjemmekontor frem til lunch" - Avdeling Lillestrøm. Som om ikke det var nok har jeg brygget kaffe, spist et eple og latt elefanten sove lenge.

Nå skal det planlegges 3 dagers besøk fra Amerikanske kolleger, som kommer imorgen. De spiser ikke kjøtt, nøtter eller gluten og liker ikke salat. Utfordring på restaurantfronten? Ja.

Ha en fin dag folkens.

joamykle
21-08-2012, 11:54
God morgen fra flybussekspressen retning OSL. Turen går i første omgang til TRD, før man flyr videre til BGO på fredag for bryllup nr 2 i Nordheimsund. Godt med en rolig sommerferie :p

Ha en fin dag!

Bizflyer
21-08-2012, 12:55
De spiser ikke kjøtt, nøtter eller gluten og liker ikke salat. Utfordring på restaurantfronten? Ja.


Be dem ta med matpakke!! :p

SudCaravelle
21-08-2012, 13:12
Hei fra Dubai - endelig hjemme med alle jentene på plass.. :cool:

Lufthansa imponerte som vanlig hjem i går og med hånden på hjertet kom det ikke en eneste surmuling/gråt fra jentene på disse totalt 14 timene.

I natt var det fuktighetsrekord så det var tøft a komme ut i saunaen med 7 kolli og to små.

I dag er det rødvin, Papa Johns og sofaen som gjelder - med et stort smil.

BSSW
21-08-2012, 13:48
God ettermiddag fra TRD

Middagen bestod av en god BBQ-burger hos Picnic her på TRD, pluss drikke.

Her venter man på neste flight, som skal ta meg med på rundtur i Nord Trøndelag.
De 2 neste nettene skal tilbringes inne i Trondheim-by.
Hvis det er noen som føler for å hilse på, så er det bare å gi lyd fra seg.

Liker ikke helt det der våte som ligger på bakken her på TRD... Håper at slikt ikke finnes inne i byen ;)

Ha en fin dag forumister :)

Martin
21-08-2012, 17:21
Nå skal det planlegges 3 dagers besøk fra Amerikanske kolleger, som kommer imorgen. De spiser ikke kjøtt, nøtter eller gluten og liker ikke salat. Utfordring på restaurantfronten? Ja

Fisk?

God tirsdag fra Berger. Litt roligere i dag enn i går, heldigvis. Bortsett fra jobb, har dagen gått med på å irritere seg over den knapt en måned nye iPhone'n som plutselig har begynt å bruke mer strøm enn den får når den lades. Nå har den i det minste gått fra "død" til "1%" på batteriet den siste timen, så vi får se. Satser på gevinst fra Hamar i morgen, så kan jeg i værste fall kjøpe ny. Blir jo også litt mer spennende når de ikke kan ringe en, og en ikke får sjekket resultatet på Norsk Tipping app'en ;)

Bedre tirsdag ønskes.

JoeW
21-08-2012, 17:29
Fisk?

God tirsdag fra Berger. Litt roligere i dag enn i går, heldigvis. Bortsett fra jobb, har dagen gått med på å irritere seg over den knapt en måned nye iPhone'n som plutselig har begynt å bruke mer strøm enn den får når den lades. Nå har den i det minste gått fra "død" til "1%" på batteriet den siste timen, så vi får se. Satser på gevinst fra Hamar i morgen, så kan jeg i værste fall kjøpe ny. Blir jo også litt mer spennende når de ikke kan ringe en, og en ikke får sjekket resultatet på Norsk Tipping app'en ;)

Bedre tirsdag ønskes.

Ikke at det vel endrer problemet, men telefonen får dobbelt(?) så mye strøm om du lader den fra veggen enn via USB på PC/Mac -- slik at den lades fortere. Visstnok. Om du allerede lader den fra veggen hjelper det jo ikke, men kan kanskje få den opp på mer enn 1% hvis du pt lader fra PC/Mac.

Ha en god kveld, alle sammen!

LN-MOW
21-08-2012, 17:39
Prøv gjerne en annen kabel og/eller plugg også .. har hatt en del trøbbel med slike selv og har sikret meg et lite ekstralager via ebay ..

God morgen fra et solrikt redneckland. Høsten er helt klart innledet - så en stor flokk gjess på tur sørover i sted. Perfekt temperatur for utekaffe på morgenen og nå også helt ålreit å sette seg ut på dagtid også. Storstormen som meterolygene så pompøst annonserte i helgen har totalt uteblitt og kommer vel ikke før neste feilmelding.

Godt i gang med dagens arbeidsoppgaver og nå skal jeg ned og fylle Boeing-koppen igjen. Skåååål, kosmonauter!

Martin
21-08-2012, 17:46
Ikke at det vel endrer problemet, men telefonen får dobbelt(?) så mye strøm om du lader den fra veggen enn via USB på PC/Mac -- slik at den lades fortere. Visstnok. Om du allerede lader den fra veggen hjelper det jo ikke, men kan kanskje få den opp på mer enn 1% hvis du pt lader fra PC/Mac.

Er godt mulig den lader tregere fra en PC enn fra "veggen". Lader akkurat nå fra den stasjonære maskinen på jobben, og den har ladet raskere før. Den stod også i hjemme i natt, fra "veggen", og den var på 70-og noe da jeg stod opp i 9-10-tiden. Da burde den vært på 100. Den satt i helt til jeg dro på jobb, jeg plugget den så i laderen i bilen på veg til jobb, og så i jobb-pc'en når jeg kom hit, og prosenten fortsatte å synke. Først etter at den døde, har den klart å komme seg opp på 1%, og der har den stått i snart et par timer.

JoeW
21-08-2012, 19:06
Høres vel ut som du får ta deg en tur til gartneren/Epledoktoren...

dc-8-63
21-08-2012, 19:53
Er godt mulig den lader tregere fra en PC enn fra "veggen". Lader akkurat nå fra den stasjonære maskinen på jobben, og den har ladet raskere før. Den stod også i hjemme i natt, fra "veggen", og den var på 70-og noe da jeg stod opp i 9-10-tiden. Da burde den vært på 100. Den satt i helt til jeg dro på jobb, jeg plugget den så i laderen i bilen på veg til jobb, og så i jobb-pc'en når jeg kom hit, og prosenten fortsatte å synke. Først etter at den døde, har den klart å komme seg opp på 1%, og der har den stått i snart et par timer.
Forsøk med en reset - slå iPhonen av og når slår den på hold nede "Home" samtidig som du holder inne av/på knappen i mer enn 5 sekunder til Apple logo'en kommer opp. Det hender at en prosess henger i bakgrunnen og en slik reset dreper løse prosesser men endrer ikkenoe annet.


Spørsmål - er det noen steder i Oslo en levere FedEx ? Eller må vi opp til Skedsmo ?

Martin
21-08-2012, 19:58
Forsøk med en reset - slå iPhonen av og når slår den på hold nede "Home" samtidig som du holder inne av/på knappen i mer enn 5 sekunder til Apple logo'en kommer opp. Det hender at en prosess henger i bakgrunnen og en slik reset dreper løse prosesser men endrer ikkenoe annet.

Har vel restartet på både den ene og andre måten, men det ser ikke ut til å hjelpe. Nå er jo uansett batteriet så flatt at det tar en stund med laderen i før den i det hele tatt lar seg skru på.


Spørsmål - er det noen steder i Oslo en levere FedEx ? Eller må vi opp til Skedsmo ?

Man kan levere hos Mailboxes på Youngstorget, ellers henter vi over hele byen.

Martin
21-08-2012, 23:51
Neida, så...

Kom hjem og tenkte jeg skulle prøve å gjennopprette den i iTunes. Etter å ha sikkerhetskopiert seg og gjort seg klar for reinstallering av iOS, så takket den enda mer for seg. Godt man hadde en gammel iPhone 4 med knust display liggende. Innom NetCom-butikken på Jessheim i morgen.