Flyprat >
Småprat > Avlasting pasasjerer OSL-TRD på grunn av for høy vekt (20/8/12/SK)
View Full Version : Avlasting pasasjerer OSL-TRD på grunn av for høy vekt (20/8/12/SK)
Leser på twitter at et fly har vært så tungt at de måtte laste av passasjerer på ruta osl-trd. Noen som vet mere?
Hvilket flyselskap er det snakk om? Vet DY har vært kraftig overbooket pga ei kanselering og har måtte la folk stå igjen av den grunn. Kan være at det er det man snakker om, men at de har misforstått litt ;)
jameson82
20-08-2012, 13:16
Hvilket flyselskap er det snakk om? Vet DY har vært kraftig overbooket pga ei kanselering og har måtte la folk stå igjen av den grunn. Kan være at det er det man snakker om, men at de har misforstått litt ;)
Nei gjelder SK http://www.dagbladet.no/2012/08/20/nyheter/luftfart/sas/23037025/
Men klarer ikke en 737 å fly den korte ruta OSL-TRD selv med full kabin og bag? Hadde det vært snakk om å fly full OSL-PMI hadde jeg sett den, men OSL-TRD?
Daglig flyr jo selskapene til sørlige Europa, med fulle fly. Kan det ha seg at SK ikke ville fylle mer fuel, med tanke på forsinkelse, og heller offloadet noen istede?
Men klarer ikke en 737 å fly den korte ruta OSL-TRD selv med full kabin og bag? Hadde det vært snakk om å fly full OSL-PMI hadde jeg sett den, men OSL-TRD?
Daglig flyr jo selskapene til sørlige Europa, med fulle fly. Kan det ha seg at SK ikke ville fylle mer fuel, med tanke på forsinkelse, og heller offloadet noen istede?
Jag tänker att man riskerar att överskrida max landing weight?
Problemet har nok vært at de har måttet laste mer fuel enn normalt. Da kommer man i konflikt med maksimum tillatte landingsvekt .. Vært en del tåke der, så tipper det er årsaken ..
[VILL GJETTING!!]
Banen flyttes for øyeblikket ca 150 meter lenger vest. Kan det tenkes at ILS er ute av drift grunnet dette? Med tåke og mangel på ILS kan det være greit å ta med litt mer fuel?
[/VILL GJETTING!!]