PDA

View Full Version : Da har det begynt....


CK
23-09-2004, 12:34
Da har det så smått startet å komme inn SK4xxx på norsk innenriks. Fra 01.01.2005 skal alle dagens BU-flights skifte til SK4xxx og alle SK-flights i/fra Norge skifter flightnummer. I en periode fremover blir det litt kaos for de som skal booke, med doble flightnummer og hele pakka. Men, snart er det på plass. RIP BU002

Guest
23-09-2004, 12:47
Blir det så sådan at alle BUSK flyvninger får 4xxx numre og alle SAS-SE en anden nummer serie (SK2000-3999???) og SAS-DK en tredie serie (sk0001-SK1999)

CK
23-09-2004, 12:49
SAS SE og DK beholder etter det jeg vet sine nåværende flightnummer (med unntak av eventuelle 4000-nummer), mens alle SAS Braathens flights blir 4000 (i en periode ser det ut til at Westlink-rutene blir SK2xxx før WF overtar rutene i løpet av 2005.

BU595
23-09-2004, 12:59
Så ser det også ut til at SAS Commuter - Westlink bytter til SK2300 serien.

Ellers så blir det motsatt også.
På BU var det oddetal nordover og partall sydover, dette blir motsatt

Eks :

SK4324-4359 31OCT04 26MAR05 LT

FLTNO PERIOD FREQ STC EQUIPMENT STD STA

SK4324 03JAN05 25MAR05 12345.. J 735 VBU7350 SVG0715 BGO0750
BGO0810 AES0850
AES0910 TRD0950
SK4326 03JAN05 25MAR05 12345.. J 735 VBU7350 SVG0815 BGO0850
BGO0910 TRD1010
SK4327 03JAN05 24MAR05 1234... J 735 VBU7350 TRD0645 BGO0735
BGO0755 SVG0830
07JAN05 25MAR05 ....5.. J 73G VBU7370 TRD0645 BGO0735
BGO0755 SVG0830
SK4329 03JAN05 25MAR05 12345.. J 735 VBU7350 AES0730 BGO0810
BGO0830 SVG0905
SK4332 01JAN05 01JAN05 .....6. J 73G VBU7370 SVG0815 BGO0850
BGO0910 AES0950
AES1010 TRD1050
SK2300-2349 31OCT04 26MAR05 LT

FLTNO PERIOD FREQ STC EQUIPMENT STD STA

SK2302 03JAN05 25MAR05 12345.. J F50 V5051 KSU0625 OSL0730
08JAN05 26MAR05 .....6. J F50 V5051 KSU0740 OSL0850
SK2303 01JAN05 26MAR05 .....6. J F50 V5051 OSL1240 KSU1350
02JAN05 25MAR05 12345.7 J F50 V5051 OSL1150 KSU1300
SK2304 03JAN05 24MAR05 1234... J 735 VBU7350 KSU0940 OSL1030
07JAN05 25MAR05 ....5.. J 73G VBU7370 KSU0940 OSL1030
SK2305 01JAN05 26MAR05 .....6. J F50 V5051 OSL1600 KSU1710
02JAN05 25MAR05 12345.7 J F50 V5051 OSL1630 KSU1740
SK2306 01JAN05 26MAR05 .....6. J F50 V5051 KSU1415 OSL1525
02JAN05 25MAR05 12345.7 J F50 V5051 KSU1445 OSL1555
SK2307 02JAN05 11JAN05 .2....7 J 73G VBU7370 OSL2005 KSU2050
03JAN05 14JAN05 1..45.. J 734 VBU7340 OSL2005 KSU2050
05JAN05 23MAR05 ..3.... J 735 VBU7350 OSL2005 KSU2050
16JAN05 25MAR05 1..45.7 J 734 VBU7340 OSL2005 KSU2050

WF841
23-09-2004, 13:34
Med andre ord går SC tilbake til sine "gamle" Norlink-rutenummer en stund men da med sitt tredje callsign på under 2 år :)

SK384
23-09-2004, 13:44
Ser ut som en må sette seg og lære seg masse nye flightnummer nok en gang. Har så vidt begynt å lære meg Braathensnummerne etter at de tok over i nord. Men vi får sette oss ned med tidtabellene og pugge litt.

CK
23-09-2004, 13:47
dét er nesten det værste - jeg har endelig lært meg flightnumrene på "mine" go-flights på TRD og STO, og nå må jeg lære meg nye....:sarc

Blubird
23-09-2004, 13:54
Med fare for å fornærme noen; heldigvis har jeg ikke kommet så langt enda at jeg pugger flightnummer...! :p :D

LN-SUB
23-09-2004, 14:09
Originally posted by CK


dét er nesten det værste - jeg har endelig lært meg flightnumrene på "mine" go-flights på TRD og STO, og nå må jeg lære meg nye....:sarc

YRKES SKADE KALLES DET .... :p :p :p

Falcon
23-09-2004, 14:19
Originally posted by LN-SUB


Originally posted by CK


dét er nesten det værste - jeg har endelig lært meg flightnumrene på "mine" go-flights på TRD og STO, og nå må jeg lære meg nye....:sarc

YRKES SKADE KALLES DET .... :p :p :p

Det er nå én ting at man kan mye rart når det hører med jobben (jeg husker fremdeles "alle" kommandoene i ResAid etter 12 år...), men å ha sånt i huet når man ikke er nødt... :p

Superhai
23-09-2004, 14:46
Flightnummerendringer er blitt så rutine nå at jeg blir overrasket om noen har samme lengre enn 6 måneder. I de siste årene har omtrent alle selskapene vi handler på gardermoen hatt endringer av flightnumre ut fra OSL. OS, LH, SK, BU, JK, (PK). Mens KF, NB, LO og OK fortsatt holder koken.

Guest
23-09-2004, 14:49
Originally posted by Superhai


Mens KF, NB og OK fortsatt holder koken.

NB ændrer en lang række flight numre til næste sommer.

Men Qi overtar' DM's numre på BLL ruten bare med ændret præfix

DY
23-09-2004, 15:36
Og Norwegian endrer flere av sine om ca en mnd om jeg ikke tar helt feil....

LN-MOW
23-09-2004, 15:49
Originally posted by Falcon


(jeg husker fremdeles "alle" kommandoene i ResAid etter 12 år...),

Samme her ... men jeg sliter med SABRE .... go figure!:D

Superhai
23-09-2004, 23:22
Ser at det bare er endret på BU sine numre. Og at det er lagt inn de gamle BU numrene men bare lagt 4000 over. Og endret 'retning' siden SAS standard er motsatt. Enda bedre, BU's rute til DUB har da to SK numre. :)

Superhai
23-09-2004, 23:33
Originally posted by WF841
Med andre ord går SC tilbake til sine "gamle" Norlink-rutenummer en stund men da med sitt tredje callsign på under 2 år :)

3. ? Bruker de ikke Scandinavian når de flyr nå?

WF841
24-09-2004, 00:20
Originally posted by Superhai


Originally posted by WF841
Med andre ord går SC tilbake til sine "gamle" Norlink-rutenummer en stund men da med sitt tredje callsign på under 2 år :)

3. ? Bruker de ikke Scandinavian når de flyr nå?



Nei, de har fløyet på Braathens callsign etter at de overtok rutene fra NAS. Dvs. at de nå bruker Scannor.