View Full Version : Ikke en glad historie
Etter 11. september (som ofte ting refereres til) hadde jeg en ung dame med venn som skulle kjøpe billett innenriks i Norge. Under hele samtalen kunne hun og kammeraten ikke stoppe å snakke om at de hadde en bombe i bagasjen. De lo så tårene trillet, og holdt det gående hele tiden imens jeg lagde billetten. Bombe i bagasjen, skal sprenge flyet i luften, etc.
Prosedyren er; hvis dette skjer skal man late som normalt, gjøre som kunden ønsker for deretter å informere sine overordnede om hva som skjedde. Jeg fulgte denne.
Selvfølgelig ble den sikkerhetsansvarlige for flyselskapet involvert og dermed også politiet. Senere kom den unge damen tilbake til meg, gråtende (hun hadde hatt en liten prat med onkel politi) fortvilet og forbanna skjelte hun meg ut og spurte hvorfor jeg solgte henne billetten hvis jeg ikke hadde tenkt at hun skulle få fly likevel.
Det er ikke min avgjørelse å ta, jeg følger det jeg har blitt opplært, sa jeg. Ga henne pengene tilbake og sa farvel. Hun ga meg fingeren og sa farvel.
I ettertid;
Reagerer flybransjen for sterkt? Har vi ingen toleranse? :skep
Jeg kunne for eksempel sagt NEI der og da, når hun kjøpte billetten, men da hadde jeg:
1. Ikke fulgt prosedyren, som jeg har blitt trent opp til.
2. Hatt en lengre diskusjon om at hun bare tullet og tilslutt kanskje blitt overbevist om å selge billetten likevel.
eller
3. Annet
:laola
Du gjorde helt korrekt.
Hilsen GSC Andreas
Kom forresten over denne saken i Aftenposten: http://forbruker.no/reise/article1226063.ece
Kan det ha noe med å gjøre at IQ til lavprispax er proporsjonal med flyprisen???
:devot:
Originally posted by ANX
Kan det ha noe med å gjøre at IQ til lavprispax er proporsjonal med flyprisen???
:devot:
Kanskje mer omvendtproporsjonal med flyprisen betalt, eller ?!? :cool2
Regn nærmere på det, kjære KOG! Din "omvendt proporsjonalt" slår bakut her:
Lavprispax leverer flere blødmer overfor "tyttebærpolitiet" enn høyprispax pleide gjøre.
Altså vil jeg fortsatt påstå at pax IQ er proporsjonalt til flyprisene...
Hvilket skulle være demonstrert av ovenstående beretning om bombe-kommentarer.
:smokin
ANX, jeg vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med KOG - mitt navn er IKKE Granlund, snarere LARSEN :biggrin
Det finnes både lavpris og LAVPRIS - det å finne frem i jungelen av både selskaper, destinasjoner, dager i uken, tider på dagen, mulighet av kunne planlegge på lang sikt - med andre ord for å komme særdeles billig ut kan en absolutt ikke være lavpannet.
Har jeg reist en del i behevede klasser foran på fly (transatlantisk, innenriks USA og innen Europa), og flere ganger har jeg til dels opplevd mye lavpannet virksomhet i disse klasser.
Drittsekker finnes overalt - noen har dårlig oppdragelse, noen forstår lite, noen forstår veldig mye men likevel lirer av seg dritt. Det er ikke uten grunn at begrepet "dritten flyter opp" har oppstått.
:love
Originally posted by ANX
Regn nærmere på det, kjære KOG! Din "omvendt proporsjonalt" slår bakut her:
Lavprispax leverer flere blødmer overfor "tyttebærpolitiet" enn høyprispax pleide gjøre.
Altså vil jeg fortsatt påstå at pax IQ er proporsjonalt til flyprisene...
Hvilket skulle være demonstrert av ovenstående beretning om bombe-kommentarer.
:smokin
Kjære ANX, kanskje du burde kjøpe deg briller (http://www.specsavers.no/) :cheers: :lol
Arrow: Enig med MOW. Du håndterte dette riktig. Det er ikke din jobb og ta konfrontasjonen bare sånn i tilfelle at det ikke er noen duster på tur...
hehe - her snakker vi "lun trakassering" på høyt plan! Jeg skal ikke si noe om håret (hvilket) til KOG, for da får jeg bare så kalosjene passer - men kan bekrefte at Hr. Larsen har en svært så velfødd manke - også i ansiktet. Kan det være inntaket av skotsk brennevin som gjør det?? I så tilfelle logger jeg av og inntar et glass Chivas aber plutslig! Signing off!:devot:
og til Arrow - du gjorde helt rett. Vi skal ikke ha NOEN toleranse for den slags. Ikke fordi vi tror de HAR bomber, men fordi det er med på å skape usikkerhet og utrygghet, og det kan vi ikke leve med!:pissed
Originally posted by CK
Jeg skal ikke si noe om håret (hvilket) til KOG, for da får jeg bare så kalosjene passer - men kan bekrefte at Hr. Larsen har en svært så velfødd manke - også i ansiktet.
Jeg kan ikke uttale meg om herr Kamhaugs kalosjer, men kan bare nevne at da jeg var på hans alder var min manke omtrent like manglende som hans :laola
Originally posted by CK
I så tilfelle logger jeg av og inntar et glass Chivas aber plutslig!
Hold deg vekke fra Chivasen CK, det blended whisky - og den virker absolutt ikke. Det er bare skotsk single malt som virker - og hvis du vil la håret også dekke brøstet må du bevege deg til Islay og Laphroaig. Du må være oppmerksom på at skjeggveksten kan får litt rødlige og grålige toner...
... bare se
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/600/KGL_onboard_DY.jpg
:smokin :cheers:
Originally posted by LN-KGL
Det er bare skotsk single malt som virker -
:up: :smokin :cheers: :up:
LN-MOW - visste jeg det ikke - også du rød-/gråstenket skjegg :love
Det roede kun etter aa ha spist poelse med ketchup ..... ;) Ellers stemmer det bra!
Hvis moderatorene tillater - og enhver med sans for skotsk single malt whisky bør ha disse i barskapet
http://www.gormconsulting.com/JPEGs/Single_malt_whisky.jpg
Talisker - gjerne en double matured - Isle of Skye - den store overraskelsen med pepper i slutten.
Lagavulin - gjerne double matured, men 16 år gammel holder - Islay - mye god røyksmak med saltinnslag (trenger ikke så mye mer hår på brystet, så Laphroaig-en er ikke nødvendig)
Macallan - minimum 12 år gammel - Upper Speyside - mye god sherrysmak
Highland Park - Orkenøyenes flytende gull som er fra 12 år gammel - bare god og laaaaang
The Glenlivet Nadurra - 16 år - Lower Speyside - her er det mye vanilje siden det benyttes amerikanske eikefat
Dalwhinnie - 15 år - Upper Speyside nesten oppe med Aviemore, Skottland høyesteligeende destilleri - dette er whiskyen til kaffeen, det er ikke uten grunn av de selv kaller den "The Gentle Spirit" og her er det mye karamell/toffee
ser ut til at jeg må benytte meg av en av Widerøes nye ruter til EDI og handle inn litt skotske jordbruksvarer om jeg skal unngå å få KOGs sveis når jeg blir like gammel som ham....
Og CK, hvis du trenger en reiseleder til Edinburgh stiller undertegnede gjerne opp - innehar tett innsikt til vannhullene rundt Grassmarket og i New Town. For det faglige innholdet kan også en tur her (http://www.nms.ac.uk/flight/home/index.asp) være noe - bare rundt 20 miles i retning øst for sentrum av Edinburgh (rett sør for North Berwick). Og når en er på de kanter kan en legge inn en tur til Tantallon Castle (en av borgene som Oliver Cromwell prøvde å skyte i filler i 1651, noen han lykkes til dels bra med) og titte ut på Bass Rock. :smokin
Originally posted by LN-KGL
Hvis moderatorene tillater - og enhver med sans for skotsk single malt whisky bør ha disse i barskapet
http://www.gormconsulting.com/JPEGs/Single_malt_whisky.jpg
Talisker - gjerne en double matured - Isle of Skye - den store overraskelsen med pepper i slutten.
Lagavulin - gjerne double matured, men 16 år gammel holder - Islay - mye god røyksmak med saltinnslag (trenger ikke så mye mer hår på brystet, så Laphroaig-en er ikke nødvendig)
Macallan - minimum 12 år gammel - Upper Speyside - mye god sherrysmak
Highland Park - Orkenøyenes flytende gull som er fra 12 år gammel - bare god og laaaaang
The Glenlivet Nadurra - 16 år - Lower Speyside - her er det mye vanilje siden det benyttes amerikanske eikefat
Dalwhinnie - 15 år - Upper Speyside nesten oppe med Aviemore, Skottland høyesteligeende destilleri - dette er whiskyen til kaffeen, det er ikke uten grunn av de selv kaller den "The Gentle Spirit" og her er det mye karamell/toffee
mmmmm mye godt der....nesten saa jeg fikk lyst aa droppe lesingen idag og finne meg ett sted aa nye godsakene, blir vel litt mye styr hvis jeg tar med meg en flaske paa lesesalen:naughty:
Dog er heldigvis maken min naturlig blond som "god" nordmann jeg er og har heller ikke lyst til aa bli seende skottsk ut eller ligne paa noe fra de britiske oyer. Ikke haaper jeg haaret mitt blir graatt eller rodt heller (no offence anyone)
och naer det gaeller utseende ser jag vael mer ut som en slaekting av Mullah K., despite my Scandinavian origin.
Mullahen har skjegg - mye skjegg. Hvor er ditt?
Originally posted by LN-KOG
Mullahen har skjegg - mye skjegg. Hvor er ditt?
KGLs fina closeup visar väl tydligt att jag har rakat bort det :up:
Nu kan vi glida tillbaks till topic igen kanske :cheers: