PDA

View Full Version : Carl skviste 77 turer ut av én flybillett

kekker
08-08-2012, 15:55
Det måtte jo skje før eller senere, det har sikkert skjedd før også, at noen har utnyttet seg særdeles effektivt av WF sitt "Norge Rundt" tilbud. Som strengt tatt er ganske så bra om man tenker å reise litt rundt omkring i kongeriket.
Akkurat nå virker det faktisk som wf.no har litt vondt med seg selv.

Men ifølge artikkelen på nrk.no (http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8273594) koster billetten 4000 kroner for tre ukers reising, noe som er vanvittig billig..

Informasjonsrådgiver Katahrina Solli i Widerøe sier at 77 flyturer på tre uker definitivt er ny rekord for selskapet.
– Man kan trygt si at han har fått valuta for pengene. Han har klart å suge ut så mange reiser ut av denne billetten som overhodet er mulig, sier Solli. I fjor reiste hver passasjer i fjor sju reiser på denne billetten.

Det er vel ikke så mange som utnytter en slik billett så bra, men den må jo være et genialt tilbud. Er det noen begrensninger på antallet plasser som er tilgjengelig etc??

Polaris
08-08-2012, 16:15
Max 2 reiser pr strekning. Krever "litt" planlegging. Jeg og en forumist kjørte jo en norge rundt-tur i 2010, med bare 2 soner (finnmark, troms og nordland) fikk jeg 44 turer ut av billetten som kosta 2795 :)

Bookingklasse V (var det i 2010) - noget begrenset pr fly.

Edit: nei jeg tror det var 37 flights...

LN-MOW
08-08-2012, 16:20
Akkurat nå virker det faktisk som wf.no har litt vondt med seg selv.

Serveren måtte gråte en skvett da den hørte om dette, men den er over det nå. ;)

. Er det noen begrensninger på antallet plasser som er tilgjengelig etc??

Ja, men vi har lagt flere seter tilgjengelige i år enn noengang før. Har ikke registrert nevneverdig med klager fra folk som ikke har fått det de ville ha.

Hickok
08-08-2012, 16:28
Var det ikke en tysker som klarte over 100 legs for noen år siden, eller husker jeg feil?

Polaris
08-08-2012, 16:37
Jo mener jeg hørte rykte om 114 flights. Burde gå an å teoretisk regne ut max antall gjennomførbare flights.

SE-AER
08-08-2012, 17:26
Hadde vært fint hvis man kunne tjene bonuspoeng på en Norge Rundt-billett. 77 segment x 500 poeng per segment = 38 500 poeng for 4000 kr, dvs 9.63 poeng/kr. Årets mileage og segment run, blir jo EBG på kjøpet! :)

Regner dog med at disse billettene hadde gitt null bonuspoeng, uansett om det hadde vært forbud eller ikke.

LN-MOW
08-08-2012, 18:07
Regner dog med at disse billettene hadde gitt null bonuspoeng, uansett om det hadde vært forbud eller ikke.

Det må du regne med, siden de også brukes på anbudsruter - eventuelt en fast poengsum ved kjøp.

Fnate
08-08-2012, 18:10
Den artikkelen er jo sykt bra reklame da. Ha ha ha. Konge.

BSSW
08-08-2012, 19:27
*Humre* ... ;)

MFM
09-08-2012, 01:24
Men når man presser inn så mange reiser på en slik billett hos WF, er det mulig å få dem registret på EB og dermed bli oppgradert?

Hickok
09-08-2012, 06:48
Men når man presser inn så mange reiser på en slik billett hos WF, er det mulig å få dem registret på EB og dermed bli oppgradert?

Hva mener du? Det er ingen bonuspoeng i Norge. EB registrerer derfor ingenting.