PDA

View Full Version : To Argentina we go...!!


LN-MOW
16-02-2006, 22:58
Ny morsom tur paa gang ... den 24. paa kvelden gaar ferden fra Andrews AFB (Home of 'AF1') til El Paloma Blanco.. eller El Palomar, var det kanskje .. en obskur flyplass i naerheten av Buenos Aires et sted .. antagelig en militaerbase, siden jeg ikke har klart aa finne stort annet enn vaermeldinger for plassen.

Skal ha 18 timers stopp foer vi 'ferger' hjem, saa forhaapentligvis blir det mulighet til aa teste litt av det lokale kjoekkenet ogsaa.

Mer foelger ...... ;)

LN-KGL
16-02-2006, 23:17
Og slik ser den ut (se under)
Flyplassen ligger 22 km rett vest av Buenos Aires sentrum

Kort rullebane forresten - ørlite over 2000 meter

TOS
17-02-2006, 00:20
Originally posted by LN-MOW


....El Paloma Blanco...

Svever så høyt i det blå...?

Ser frem til rapport.

jy

LN-MOW
17-02-2006, 04:20
Originally posted by LN-KGL



Kort rullebane forresten - ørlite over 2000 meter

Muligens noen i Indy som ogsaa har merket seg det ... det staar naa 'EZE' paa schedule'n .... ;)

EB
18-02-2006, 09:15
Gleder meg til bilder...:up:

LN-MOW
25-02-2006, 03:05
Da sitter jeg paa Andrews' Base Ops. og venter paa fly ... Condi ankom akkurat i en 757 som naa staar parkert rett utenfor vinduet her, noe som forklarer det store oppbudet av TV-bildr utenfor hovedporten .... Det er desverre moerkt saa det er lite aa se, men passasjerterminalen her er helt OK. Fant meg en 'gjesteelefon' som jeg koblet opp PC'en til, saa da fikk jeg med meg litt nyheter og slikt ogsaa mens jeg venter.

N520AT (http://www.airliners.net/open.file/0960662/L/) er ca. en time unna, og saa langt er det gaatt greit. airTran opp til Reagan var paa rute .. var heldig og fikk en kjerre som var utstyrt med XM radio, saa jeg kunne etterhvert smyge paa meg hodetelefonene og stenge ute mormonermisjonaeren i setet ved siden av meg .. han var litt slitsom, men da jeg begynte aa legge ut om Odin og Tor og fortreffeligheten i den nordiske gudetroen, tror jeg han skjoente at han hadde tapt ..
Stinn brakke, saa ingen steder aa gjemme seg heller ..

Servicen paa airTran bestar av den vanlige runden med drinketralla og en pose peanoetter, saa den lar vi vaere aa trekke frem, men det er fint aa fly MD95. :up:

Det blaaste 30 mph naar vi landet, saa det husket godt og vi smalt hjulene i bakken. En typisk 'ankomst' - ikke 'landing'.

ATA's stasjonssjef er en gammel kompis, saa han kjoerte meg over hit og spanderte til og med bursdagsmiddag paa meg!

Hvis jeg kommer meg til hotellet i Buenos Aires, saa ser det ut som det har wifi, saa neste rapport kommer i tilfelle derfra ..

Stay tuned!!

LN-MOW
26-02-2006, 03:09
Buenos Aires. Sheraton. Executive Floor. Har akkurat fortaert min forsinkede bursdagsmiddag bestaaende av Sirloin Steak med sjampinjongsaus og et glass argentinsk roedvin. Yummy!!

Satte ivei fra Andrews 20 minutter foer rutetid og landet tidlig paa Port Of Spain i ly av moerket. Sirkusair var ikke klare for oss, sa vi maatte vente paa gate en ti minutters tid. Men det var kanskje ikke saa rart. Selv om klokken var tre paa natten var det sydende aktivitet i terminalen med flyavganger i oest og vest. Mye regionalfly, merkelig nok ...
Men vi fikk etterhvert baade flightplan og fuel og tuslet videre i ly av moerket. Mye Dash'er aa se, og ogsaa noe som saa ut som en An-225!

Etter nye 6 1/2 time i luften landet vi i Buenos Aires. Mye morsomt aa se .. Her en Air Madrid A310:
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/06.jpg

Etter aa ha toemt ut vaare 94 VIP'er (jepp ..), fortsatte vi til en parkeringsplass langt borte paa et felt bortenfor Aerolinas' hangar. Her er en maskin vi kjenner fra foer, tidligere kjent som TF-FIE:
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/01.jpg

Mye rart aa se paa veien, som dette kadaveret:
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/02.jpg

Denne 747'en saa ut som den er trukket ut av trafikk for en god tid siden:
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/03.jpg

I skogbrynet bak oss, 'gjemte' denne DC-8'eren seg. Paa hjulbroennensto det LTR. Noen som har peil?
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/04.jpg

Og til slutt: Utsikten fra rommet:
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/05.jpg

Olympusen min ser ut til aa ha tatt kvelden, men 'lillekameraet' holder fortsatt ut. Litt redusert kvalitet, men jeg haaper dere likevel liker bildene!

Bizflyer
26-02-2006, 06:33
Hvor er Port of Spain ?

BF:cool2

LN-KGL
26-02-2006, 12:17
Port of Spain er hovedstaden til Trinidad & Tobago og du finner den her (http://www.multimap.com/map/browse.cgi?client=public&X=-6850000.84253059&Y=1175000.90807528&width=700&heig ht=400&gride=&gridn=&srec=0&coordsys=mercator&db=w 3&addr1=&addr2=&addr3=&pc=&advanced=&local=&locali nfosel=&kw=&inmap=&table=&ovtype=&keepicon=true&zm =0&out.x=9&out.y=12&scale=1000000)

EB
27-02-2006, 07:52
Mye bra bilder...:devot:

LN-MOW
27-02-2006, 23:06
Det var pick-up paa hotellet klokken 0500 og klokken 0601 kom tre taxier til erstatning for shuttle'n som visstnok hadde havarert ... Argentinske drosjesjaafoerer har gresk blod, og naar alle tre i tillegg kappkjoerer for aa komme foerst til flyplassen, gaar det unna ... Alle overlevde heldigvis, saa etter aa ha gaatt gjennom formalitetene ble vi kjoert til flyet, som fortsatt sto bortgjemt langt utenfor folkeskikken.
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/11.jpg
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/12.jpg


Formalitetene gikk imidlertid VELDIG geit, og jeg mistenker at det hadde litt aa gjoere med at de offisielle herrene ble rundsjarmert av vaar lille eskortevertinne. Hun var HOT!!

http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/13.jpg

Da vi omsider kom til flyet, var jeg veldig glad for at vi hadde gjoert unna fuelingen kvelden i forveien. Alt som sto igjen var aa faa lastet ombord crewmaten og file flightplan (som maatte haandskrives av crewet ...) saa var det avgaarde - 30 minutter forsinket.

Foer avgang fikk jeg tittet litt naermere paa DC8'eren, som sist hadde registrering LV-LTP.

http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/14.jpg
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/15.jpg

Originally posted by LN-KGL
Det står helt sikker heller LTP på hjulbrønnen. Da er det ex. TRAFE LV-LTP (MSN 45255, LN 7, DC-8-33) som ble ødelagt under en brann 13. desember 1992. Før dette hadde den stått parket på flyplassen siden 1978 etter både flyselskapet gikk nedenom og utleier fant ut at det var så mye galt på DC-8en at det ikke var regningsvarende å få den i lufta igjen. Forøvrig kan det sies at LTP har nabo-MSN til LN-PIP på CPH.

Her er et nærbilde fra A.net
http://www.airliners.net/open.file/0642770/L/

Seks timers flytid tilbake til Trinidad, hvor det var flott tropevaer. Registrerte at den store russeren jeg saa paa nedtur, var en -124. Ellers var det for det meste Dash'er i forskjellige gilde farger som flakset rundt, men ettersom batteriet var doedt ble det lite bilder ... Siste bildet jeg klarte aa faa skiset ut av kameraet var det nedenunder av MD82 PZ-TCL fra Surinam Airways.

http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/16.jpg

Det kan umulig ha vaert noen overskuddsrute, ettersom jeg saa de losset rundt 15 bags og lastet paa rundt 10. Saa mange passasjerene kan det ikke ha vaert ombord. Karibierene er ikke kjent for aa reise med 'hand baggage only'....

Avgaarde igjen med over seks timers flytid til Indy. Dermed var det klart at min connection til Atlanta roeyk. Kapteinen skulle til Orlando med samme fly, saa han var like fornoeyd som meg. Bedre ble det ikke av at vi etter et par timers flyving fikk beskjed aa sette kursen til Midway istedet siden de trengte aa bruke flyet paa en rutetripp.
Vel - det var ikke annet aa gjoere enn det som man gjoer paa ferryflighter - spise, lese, hoere paa musikk eller se paa video. Selv plugget jeg laptopen inn i flyets stroemuttak og koste meg med South Park og McCloud.

Etter landing og tollkontroll paa Midwwy bar det avgaarde til airTran's gate hvor de ikke var istand til aa hjelpe meg med aa skrive om billetten. Men etter en telefon til reservations, ble saken ordnet og jeg endte opp med det som trolig var den dyreste billetten paa flyet - $427.50 etter at alle gebyrer og tillegg var regnet inn... Det er MYE for en saa kort tur ..
Og som takk for donasjonen endte jeg paa nest bakerste rad .... :mol

Vel ombord noeyde jeg meg med XM radio og egen cola og stort annet enn det er det egentlig ikke aa melde om den turen, som selvfoelgelig gikk med MD95.
Jo kanskje, en ting ... jeg stusset over at de avsluttet servicen tidligere, og det var etter eget utsagn for aa spare varer til neste flyvning. Men hvorfor det naar
a/ turen gikk til hovedbasen hvoe man garantert fyller opp drikketrallene og
b/ det ble annonsert at det var maskinens siste tur for dagen og de gjennomgaaende passasjerene maatte bytte fly .. ?? Eg berre spyr ....

Saa de ble et noe utrivelig moete med et selskap jeg ellers har gode erfaringer med. Menmen - det maatte vel komme en gang det ogsaa ...

Men lande paa tid, det gjorde vi!!

Fnate
21-09-2015, 03:50
Foer avgang fikk jeg tittet litt naermere paa DC8'eren, som sist hadde registrering LV-LTP.

http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/14.jpg
http://www.enfb.net/Flybilder/060226_eze/15.jpg



Jeg tror faktisk denne kan stamme fra et tilfelle da de ikke hadde lastet opp sjokolade i Club Kitchen. "Da fnate ble grusom"

Ellers var jo den Surinam balja helt sykt fin da. Makan

LN-MOW
21-09-2015, 03:58
. "Da fnate ble grusom"


Hulk-Fnate? :lol:

Twin Otter
14-04-2020, 17:48
Fortreffelig rapport dette her! Kjekt at den ble trukket frem i lyset igjen. Takk takk LN-MOW for rapporten!

roger
14-04-2020, 20:54
Artig rapport! Held seg jo fint med fem til ti år mellom postane :D