Log in

View Full Version : LH572: FRA-JNB mandag 6. august

petter380
06-08-2012, 22:49
Hei,

Jeg skal fly LH573 JNB-FRA tirsdag kveld, 7 august. Jeg ser nå at flyet som skal ta meg nesten hjemover (til Norge) er forsinket hele 735 minutter og har ny avgangstid kl 1000 tirsdag morgen fra FRA. Er det noen som vet hvorfor? Underlige greier, håper det ikke har noe med at siste fly får ta av fra FRA innen kl 2300 eller noe slikt tullball.

Uansett så blir jeg ikke mega forsinket siden flyet hadde stått på bakken her i JNB fra ca. 1000-avgang 1855, men det blir vel rundt 3-4 timer tipper jeg. Vi får se hva som skjer :-/

Takk for svar! :)

LN-MOW
07-08-2012, 00:06
Amadeus viser avgangstid 10:30, men viser ikke årsaken. Ja, det blir nok ca. 4 timer forsinkelse for returen.

petter380
07-08-2012, 09:14
Nå har den blitt forskjøvet til 1300 fra Frankfurt. Det må vel være technical? Kan umulig være noe annet, hvis jeg ikke har fått noe med meg (streik o.l.).

Jeg mister nok min connection nå ja :)

Hypern
07-08-2012, 09:30
Nå har den blitt forskjøvet til 1300 fra Frankfurt. Det må vel være technical? Kan umulig være noe annet, hvis jeg ikke har fått noe med meg (streik o.l.).

Jeg mister nok min connection nå ja :)

Må vel være teknisk ja, hadde det vært streik eller noe annet hadde vi garantert hørt om det. Søstera mi skulle også hjem med LH573 i juni, da ble det en forsinkelse på over 7 timer, missed connection og måtte stå over noen avganger FRA-OSL før hun endelig kom med på et fly. Bagasjen kom en dag eller to senere. Vet ikke helt hva som svikter på deres Airbus 380, men longhaul fly er ikke bare bare å oppdrive. Er ikke slik at LH har en jumbo eller to i bakhånd.

petter380
07-08-2012, 10:05
Må vel være teknisk ja, hadde det vært streik eller noe annet hadde vi garantert hørt om det. Søstera mi skulle også hjem med LH573 i juni, da ble det en forsinkelse på over 7 timer, missed connection og måtte stå over noen avganger FRA-OSL før hun endelig kom med på et fly. Bagasjen kom en dag eller to senere. Vet ikke helt hva som svikter på deres Airbus 380, men longhaul fly er ikke bare bare å oppdrive. Er ikke slik at LH har en jumbo eller to i bakhånd.

Hehe, sant det, selv om de får inn 747-8'er "hele tiden". Hadde jo vært mega artig om de satte inn en slik! :)

Nå som flyet fra Frankfurt er forsinket 14 timer, og jeg og flere andre blir forsinket inn til Frankfurt igjen i morgen (onsdag), så håper jeg for Lufthansa sin del at de ordner med connections mens vi er på flyet. Jeg må si jeg blir litt skuffet av dem hvis ikke.

Discus
07-08-2012, 11:24
Lufthansa fikser connections mm. Det er heller ikke bare å sette inn en 747 el.l. Noen må fly hjem fra JNB og crewet der nede er A380-crew.

petter380
07-08-2012, 13:03
Lufthansa fikser connections mm. Det er heller ikke bare å sette inn en 747 el.l. Noen må fly hjem fra JNB og crewet der nede er A380-crew.

Ja, det er jeg klar over. Crewet som flyr A380 flyr jo ikke bare A380, men det er et godt poeng uansett. Tror crewet er det minste problemet, ettersom de nå har forskjøvet enda mer, straks 16 timer og det har i tillegg begynte å snø i Johannesburg (første gang på 15år!).

Savipix
07-08-2012, 15:21
Ja, det er jeg klar over. Crewet som flyr A380 flyr jo ikke bare A380, men det er et godt poeng uansett. Tror crewet er det minste problemet, ettersom de nå har forskjøvet enda mer, straks 16 timer og det har i tillegg begynte å snø i Johannesburg (første gang på 15år!).

Flightdeck flyger A380 only.