PDA

View Full Version : Bonuspoeng på norske Choice-hoteller

Solvi
05-08-2012, 13:07
Jeg skal snart bo flere netter på et Quality-hotell i Norge. Er det noen smarte måter jeg kan bruke/overføre poeng fra dette hotell-oppholdet? Jeg ser at de ikke har noe samarbeid med Eurobonus. Jeg har også et ChoicePrivileges-medlemskap som jeg har noen få poeng på, men Norge er unntatt fra det programmet. United MilagePlus virker som er koblet til ChoicePrivileges.

Jeg ser at Choice i Norge/Norden har sitt eget program (Nordic Choice Club), men siden jeg sjelden bor på hotell i Norge er ikke det spesielt nyttig for meg.

chrisljo
05-08-2012, 14:01
Selges Choice via Hotels.com? I så fall kan du få WelcomeRewards.

SE-AER
05-08-2012, 15:07
Jeg skjønner ikke hvorfor Choice i Norden har sitt eget program, det reduserer jo kraftig verdien av bonuspoengene. Er vel sikkert for å være litt kjipe, slik at de kan spare et par kr...

Men det finnes jo noen ganske ok Clarion-hoteller i Norge og Sverige, så helt ubrukelige er poengene ikke. Kan jo være greit om man skal på f eks en konsert i en annen by noen gang.

Chriscross
05-08-2012, 17:57
Jeg skjønner ikke hvorfor Choice i Norden har sitt eget program, det reduserer jo kraftig verdien av bonuspoengene. Er vel sikkert for å være litt kjipe, slik at de kan spare et par kr...

Men det finnes jo noen ganske ok Clarion-hoteller i Norge og Sverige, så helt ubrukelige er poengene ikke. Kan jo være greit om man skal på f eks en konsert i en annen by noen gang.

Tror nok desverre Pettern vet hva han driver med. Hadde vært greit å kunne bruke poengene andre steder enn Norden.

Maltwhisky
05-08-2012, 19:15
Er da noen europeiske hoteller man kan ta uten bonusnetter på:
https://www.nordicchoicehotels.no/Nordic-Choice-Club/Bonus-Poeng/I-Europa/

Ser ut som det er Tyskland og Italia det er flest muligheter, samt ett i Paris og to i UK.

Solvi
05-08-2012, 20:28
Uff, jeg ser min første post kunne misforstås. Det jeg forsøkte å si (uten å lykkes helt) er at mitt kommende hotell-opphold gir en del poeng i Choice Nordic Club, men ikke nok til at jeg kan ta ut en bonusnatt. Siden jeg sjelden bor på hotell i Norge kommer jeg mest sannsynlig aldri til å opparbeide nok bonuspoeng til å ta ut en bonusnatt hos Choice. I stedet for å få noen poeng i Choice Nordic Club som bare blir liggende, lurte jeg på om det i stedet var noen smart måte å få poeng i et av de andre bonusprogrammene som jeg allerede har. Evt overføre fra Choice Nordic Club til et annet bonusprogram. Jeg vet at i en del andre hotell-kjeder er dette mulig.

Hvis jeg hadde fått nok poeng til en bonusnatt hadde det ikke vært noe problem, det hadde vært hyggelig med en liten miniferie på hotell i Norge også. Jeg har f.eks. ikke vært i Stavanger noen gang ... :)

Bergern
05-08-2012, 23:33
Så vidt meg bekjent er det verken mulig å opptjene poeng i andre bonusprogram eller overføre/konvertere poeng til et. Uansett er det vel bare å ta poengene. Du får for alt du bruker, inkludert evt restaurant- og barbesøk.
Reiser ikke mye med jobb, men choice har ok priser for arbeidsgiver og de siste årrene har jeg tjent opp til tre bonusnetter. De skal avnytes i Stockholm i septmber :)

chrisljo
06-08-2012, 11:01
Hvis du ikke kan bestille fra Hotels.com så ser det nok mørkt ut, med mindre 3 000 poeng for innmelding + 3 000 poeng for kredittkortet hjelper deg til en gratis natt?

Solvi
06-08-2012, 20:05
Jeg kan dessverre ikke bruke hotels.com.

Hvor ser du det med 3 000 poeng for innmelding? Det eneste jeg ser på nettsidene til Choice er 1 000?

chrisljo
06-08-2012, 22:04
Hmm, du har dessverre rett. Ser kun 1000 nå jeg også. Vet ikke om jeg har sett feil før, eller om det varierer.

Solvi
07-08-2012, 17:05
Takk for hjelpen alle sammen.

Jeg får bare ta de poengene jeg får og kanskje det blir mer Choice på meg senere en gang? Eller kanskje jeg skal bruke MASSE penger i baren så jeg får nok til en bonusnatt? Champagne til alle!!

Bacardi
09-08-2012, 02:30
Jeg er usikker på hvordan dette er pt. -men husker jeg rett var det mulighet å få en fixed sum bonuspoeng overført til sitt Choice Priv. medlemskap ved overnattinger på norske choice-hoteller før. Det kan jo være greit å spørre i resespsjonen i tilfelle det fortsatt finnes rutiner for dette.

Hvis ikke - dersom hotellet har restaurant, sjekk hvor mye mat du får for poengene dine :-)