View Full Version : Noen med erfaringer med China Southern?
Har etter siste reise med China airways og Air China fått skrekken. Desidert de to verste flyturene jeg har hatt!! Men vurderer nå, med skepsiss china southern fra amsterdam til Guangchu.. Noen som har erfaringer? Ser det er A330-200 som er på de rutene. Er de oppgradert innvendig?? In-air entertainment i stolryggen på economy?
jameson82
04-08-2012, 16:57
Litt info her http://www.seatguru.com/airlines/China_Southern/China_Southern_Airbus_A330-200_B.php
Hvis du har fått skrekken, hvorfor ikke vestlige selskap ?
Hvis du har fått skrekken, hvorfor ikke vestlige selskap ?
Det er fordi det er et røslig prishopp... C.S er ganske så billig i forhold. Å Når vi er flere blir det fort noen tusenlapper..
Fellowplane
04-08-2012, 17:16
Behøver vel ikke nødvendigvis være vestlige selskaper heller, de som scorer best på service er i stor grad asiatiske og sandkasse selskap. Men kinesiske selskaper er vel kanskje noe for seg selv mtp service, ihvertfall etter det jeg har hørt.
Flyr mye så jeg har mye gode og middelsgode erfaringer. Flytt China Southern fr Shanghai til Busan A321... sletent fly.. Men klarer jo holde ut i 3 timer. Men nå til Guangzhu er det 13 timer så ønsker da litt ok "experience". Men jeg dør jo ikke av å prøve... blir bare en erfaring rikere.. Liker jo best å kose meg på tur ikke lide :rolleyes:
Litt info her http://www.seatguru.com/airlines/China_Southern/China_Southern_Airbus_A330-200_B.php
Foresten på den "seatguru" siden så står det A330-200 verson 1 og 2, hva er forskjell? Hvordan vet jeg hvilke som flyr amsterdam - guangzhu?
jameson82
04-08-2012, 17:27
Foresten på den "seatguru" siden så står det A330-200 verson 1 og 2, hva er forskjell? Hvordan vet jeg hvilke som flyr amsterdam - guangzhu?
Verson 1 har ikke business class. Regner med versonen til AMS har det ombord,men det finner du ut med en "dummy" bestilling
Om det er august eller senere du reiser så kansje tilbudet til Thai kan være av interesse? Jeg så OSL-BKK 4600 T/r per pax og derfra til Kina med Air Asia bør ikke bli mye dyrere...
Når og hvor skal du reise og hvor mange?
vi er to stykk som skal til Haikou, og da er ruta osl-ams-guangzhu- haikou. Reise mellom 15-18 september og ca 12-14 dager.
Jeg finner priser for to 15-29 september ca 14000 kr. CZ via AMS/PVG. Da er det 20-29timer hver veg... Om du heller kunne tenke deg og dra til Sanya så er det 18 timer og litt biliggere på samme dager også med CZ. Det enkleste er nok å bare dra med de.
Flyene jeg så i PEK så greie ut. Jeg har også fløyet innenriks med dem i Kina da mellom Gulin og Xian og det gikk fint. Vær obs på dårlig/ingen informasjon inne i Kina. Kina og fly er ikke det beste...
Gamal tråd, med dette selskapet dukkar opp som billegaste alternativ til Australia frå Trondheim. OK-ish reisetid og mykje betre pris (minst 7-8k mindre enn SK/SQ) for heile gjengen. Er dette leveleg opplegg? Halvvegs skeptisk fordi: Det er litt mager connection (eit par timar) i Guangzhu vs. fleire timar i Singapore. Sidan vi skal reise med ungar (og frøkna reise åleine med to ungar eine vegen) bryr eg meg litt om irr. Det blir også tur på to ulike bookingar, det er kanskje det skumlaste av alt (ein for meg, ein for resten), men det er vel ikkje til å komme i frå.
Gamal tråd, med dette selskapet dukkar opp som billegaste alternativ til Australia frå Trondheim. OK-ish reisetid og mykje betre pris (minst 7-8k mindre enn SK/SQ) for heile gjengen. Er dette leveleg opplegg? Halvvegs skeptisk fordi: Det er litt mager connection (eit par timar) i Guangzhu vs. fleire timar i Singapore. Sidan vi skal reise med ungar (og frøkna reise åleine med to ungar eine vegen) bryr eg meg litt om irr. Det blir også tur på to ulike bookingar, det er kanskje det skumlaste av alt (ein for meg, ein for resten), men det er vel ikkje til å komme i frå.
Har flytt litt (og sendt mange avgårde med) China Southern og 2 timer connection i Guangzhou burde ikke være noe problem. Helt normal internasjonal transit uten passkontroll og bagasje blir sendt videre.
China Southern er flinke til å ha folk ved gaten som tar imot forsinkede passasjerer og frakter de raskt til riktig gate.
Har flytt litt (og sendt mange avgårde med) China Southern og 2 timer connection i Guangzhou burde ikke være noe problem. Helt normal internasjonal transit uten passkontroll og bagasje blir sendt videre.
China Southern er flinke til å ha folk ved gaten som tar imot forsinkede passasjerer og frakter de raskt til riktig gate.
OK, takk for svar! Vi får prøve det. Veit du noko om inflight service bakerst? Servering og sånnt? Eg har "heldigvis" aldri reist med Emirates, SQ eller dei der, så eg har liksom ikkje samanlikningsgrunnlag mot dei beste :D.
OK, takk for svar! Vi får prøve det. Veit du noko om inflight service bakerst? Servering og sånnt? Eg har "heldigvis" aldri reist med Emirates, SQ eller dei der, så eg har liksom ikkje samanlikningsgrunnlag mot dei beste :D.
Viser seg at Berg Hansen får lagt inn seter ved booking på CZ. Det er bra!
Sitter å ser på tur "down under" i C, hvor China Southern A332 ene veien er et rimelig alternativ. Er dette god knall?
Sitter å ser på tur "down under" i C, hvor China Southern A332 ene veien er et rimelig alternativ. Er dette god knall?Ikkje reist med dei i C, men service i Y var ganske bra. Forøvrig... Flyplassen er skikkeleg jalla. Håpar loungen er bra :)
Jeg har bare relativt korte innenriksturer i Kina med dem, men de er vel i kategorien "greit nok". Kan ikke huske at de utmerket seg hverken den ene eller andre veien, så da var det vel rimelig greit. Jeg ser på seatguru at de har litt mindre plass i premium economy og litt dårligere biz-seter enn de fleste andre, men det koker vel egentlig ned til et spørsmål om pris.
Fløyet med dem 3 ganger. T/r Amsterdam - Beijing, og Shanghai til Beijing. Er helt OK. Hadde nok ikke vært første valget som jeg skulle til Australia. Finnes flere bloggere som har fløyet kinesiske selskap, både i business og first, og konklusjonen er vell at de tilbyr et svakere produkt enn sine asiatiske naboer.
Personlig ville jeg betalt noe mer for å fly med feks Singapore Airlines (som til tider har gode priser fra Norge til Australia/New Zealand), Cathay Pacific, Thai...
Det er snakk om halv pris av hva BA og QF tilbyr for samme strekning og samme datoer, gunstig varighet på turene også...så om jeg bestemmer meg for å reise, tenker jeg at jeg slår til. Bedre enn å sitte på monkey uansett
Det er det nok! Men dei er slett ikkje dei verste i eco heller. Grei plass. Luksus samanlikna med AC 332 i allefall. (men AC er uansett ikkje i den retninga)