PDA

View Full Version : Sterkere satsing i Skandinavia


Hurum
16-02-2006, 09:12
Styrker satsing i Skandinavia:
København kan få Ryanair-base
Ryanair vurderer å opprette en base i København. Den danske hovedstaden står på selskapets "ekspansjonsliste", sammen med flere andre skandinaviske byer og flyplasser.


Ryanair vil bli større i Skandinavia. Selskapet har vurderer nå opprettelse av en base for fremtidig ekspansjon i København - og en frekke andre skandinaviske byer, skriver Jyllandsposten torsdag.

Ryanair`s base på Stockholm-Skavsta den eneste selskapet har i Skandinavia .

boarding.no

Passer jo bra om dem får enda flere SAS-piloter i rekkene sine.

PP
16-02-2006, 09:56
København kommer de aldrig til! Dette er ikke i trit med deres strategi og CPH vil ikke kunne give dem et tilbud der er attraktivt for dem.

At København er med på listen betyder ikke, at det er sikkert, at den bliver en kommende Ryanair-base. Beslutningen afhænger af, hvor der er det bedste kommercielle grundlag,« forklarede Darrell Hughes, personalchef hos Ryanair, ved en præsentation for mellem 200 og 300 piloter onsdag."

Pussigt at denne udtalelser kommer i forbindelse med deres præsentation på Hotel Hilton i Københavns Lufthavn - som jeg ser det er det normal Ryanair retorik og et forsøg på at skræmme SAS og sætte sig selv i et postivt lys...

PP
16-02-2006, 10:52
Fra Borsen.dk:

Ryanair vil oprette base i København (http://www.borsen.dk/650.84695)

Isbamse
16-02-2006, 10:58
Jeg har før hørt (dvs lest på en eller annen dansk nettside) at FR er interessert i Roskilde lufthavn. landingsavgiftene der er visst lave nok, men stripa er for kort og de får ikke lov å drive kommersiell trafikk derfra uansett...

Hurum
16-02-2006, 11:14
Finnes det noen flyplasser Ryanair ikke er/har vært interessert i å fly til en eller annen gang? :)

Isbamse
16-02-2006, 12:31
Hokksund!
Men hvem ved sine fulle fem ville ønske å fly til Hokksund???:devil

FBU 4EVER
16-02-2006, 12:50
Skulle ikke forundre meg om at de starter opp med base på Værløse.Danish Air Force's transportflybase som nå er nedlagt.