View Full Version : Julebiletter til Bangkok
Skal til Bangkok i desember. Har reist den turen en del ganger, og har erfart at TG en del år har hatt bilettkampanjer gående i september. Foretrekker direkteruta til Thai framfor andre alternativer, men ikke for enhver pris. Et søk på Finn gir TG priser til rundt 7500 i c-klasse akkurat nå for den aktuelle perioden i desember. (Avreise rundt 8 des og retur rundt 30 des). Det er vel strengt tatt en 1500 -2000 kr høyere enn de beste kampanjebilettene.
Er det noen her inne som i det siste har fanget opp rykter om kommende bilettkampanjer fra TG? Eller er flyene så fulle av oljerike nordmenn at de ikke trenger holde på med slikt lengre?
Bizflyer
01-08-2012, 14:32
Pleier å være dårlig med kampanjepriser på Thai sine ruter til Thailand rundt juletider, ettersom det er høysesong.
Hadde jeg fått billett for 7500 i C klasse (som er business) hadde jeg vært kjempeglad. Hvis ikke det er noe rundt billettklasser du har misforstått. dersom du mener 7500 t/r for økonomiklasse tror jeg du skal være fornøyd med den prisen. Den bikker fort 10 000 kr på den tiden av året.
Hvis du er villig til å fly via via noen steder, kan du kanskje få det billigere. Men direkterute er aldri billigst.
BF:fly
Jeg mente økonomibiletter....og jeg vet det er høysesong på den tiden, men i fjor reiste jeg med TG i det samme tidsrommet for i underkant av 6000 kr. Hadde håpet å finne noe i samme prisområdet denne gangen.
TRDmiler
02-08-2012, 20:16
Hvor i Norge bor du?
Dersom du bor ikke bor i Oslo, men i nærheten av en av de andre større byene i Norge kan du vurdere KL til AMS og CI videre til BKK. Det er mitt inntrykk at dette er billigere og omtrent like raskt så lenge du ikke har OSL som utreiseflyplass.
Jeg bor i Oslo så for meg er det utreise fra Osl som gjelder, og da er det utrolig lettvint og kunne sette seg på flyet på Gardermoen og dra direkte til Bkk. Hadde håpet noen innen bransjen hadde hørt rykter om det var noen kampanjer på gang fra TG sin side som også innbefattet høysesongen i julen. Qatar kan også være et bra alternativ med en kort stopp, 2-3 timer, i Doha.
Superhai
03-08-2012, 03:35
Hadde håpet noen innen bransjen hadde hørt rykter om det var noen kampanjer på gang fra TG sin side som også innbefattet høysesongen i julen.
Man kan spekulere i tidligere erfaringer, men slike ting er tett bevart hemmeligheter, som i beste fall blir annonsert kort tid før for agentene.