PDA

View Full Version : Økning av hotellkapasiteten


Hurum
15-02-2006, 20:17
Bygger to hoteller på Gardermoen

Et Thon Conference-hotell og et Thon Budget-hotell skal etableres på Gardermoen. Totalt skal hotellkjeden tilby 540 nye gjesterom i området. Byggestart er planlagt våren 2006.

Fra før har Thon Hotels et konferansesenter på Gardermoen. Det nye konferansehotellet vil bestå av dagens konferansefasiliteter, nye resepsjons- og serveringsområder, samt et nytt påbygg som skal romme 300 nye hotellrom.

Gjestene vil ha hotellrom på Gardermoen
- Vårt konferansesenter har høyt belegg, og vi har stor etterspørsel etter overnatting i området. Vi investerer derfor både i et konferansehotell, samt et nytt Budget-hotell med faste lave priser, sier adm. direktør Morten Thorvaldsen i Thon Hotels.

Buget-hotellet ferdig til høsten
Thon Budget-hotellet henvender seg først og fremst til gjester som trenger rimelig overnatting i forbindelse med sen ankomst eller tidlig avgang fra Oslo Lufthavn Gardermoen. Hotellet vil ha stor parkeringsplass, og schuttlebuss med hyppige avganger til flyplassen. Det gjenstår kun fasade-estetiske justeringer før prosjektet er klart for byggestart.
http://www.thon.no/news/2297/Bygger_to_hoteller_paa_Gardermoen.html

GFL
15-02-2006, 20:58
Vet du hvor på GM de skal bygge?

Hurum
15-02-2006, 22:53
Originally posted by GFL


Vet du hvor på GM de skal bygge?

Nei det står ingenting om dette på deres internettside såvidt jeg kan se. Informasjonen jeg la ut er hentet derfra.

Mneer å huske at også SAS-hotellet skulle bygges ut, men mulig jeg husker feil.