PDA

View Full Version : Ba kristne rekke opp hånden


Hurum
10-02-2006, 23:43
American Airlines:

Pilot ba kristne rekke opp hånden
En pilot hos American Airlines ba alle kristne passasjerer rekke opp hånden. De som unnlot å rekke opp hånden kunne deretter diskutere sin videre skjebne med de kristne. Nå blir saken etterforsket internt i selskapet.

En talsmann for American Airlines forteller ifølge nyhetsbyrået AP at den noe uvanlige episoden vil bli etterforsket internt i selskapet, skriver Aftenposten.

- Det kan oppfattes som upassende at en av våre ansatte deler sine personlige meninger med passasjerene på jobb, sier Wagner.

American Airlines-maskinen var på vei fra Los Angeles til New York, og under åpen himmel ba piloten de passasjerene som var kristne om å rekke opp hånden. Når de hadde gjort seg til kjenne fortsatte piloten sin noe utradisjonelle annonsering. Denne gangen foreslo han at de øvrige passasjerene utnyttet tiden i luften til å diskutere sin egen skjebne med de kristne.

Følte seg truet

Passasjer Amanda Nelligan sier til TV-kanalen WCBS at piloten åpenlyst kalte de ikke-kristne for "gale" og at hun oppfattet kommentarene som truende.

Flere av passasjerene skal ha forsøkt å ringe hjem, og Nelligan forteller at både hun og flere av de andre passasjerer ble bekymret over pilotens merkelige annonsering.

Ville diskutere mer

Personalet i flyet forsikret imidlertid passasjerene om at de var trygge, og ga beskjed om at flyselskapets folk på bakken var varslet om pilotens kommentarer. Når flyturen var over hadde også piloten opplyst at han var åpen til å ta en diskusjon med passasjerene.

Hos American Airlines ønsker man ikke å si noe om hvilke konsekvenser dette får for piloten, men han blir rimelig sikkert kalt inn på teppet og må trolig forklare hvor han fant dette i ”instruksjonsboken” til flyselskapet.



kilde: boarding.no

CK
11-02-2006, 19:30
hadde han spurt hvem som var muslimer hadde det vel blitt virkelig bråk?

Hurum
11-02-2006, 19:33
...eller bedt negre rekke opp hånden (trenger vel ikke rekke opp hånden egentlig)
...eller bedt homofile rekke opp hånden
...eller personer med utenlandsk statsborgerskap
...hehe

LN-MOW
11-02-2006, 19:44
Originally posted by Hurum

...eller bedt negre rekke opp hånden (trenger vel ikke rekke opp hånden egentlig)
...eller bedt homofile rekke opp hånden


Hadde han proevd det, hadde han antagelig tilbragt de neste to aarene i retten ....

EB
12-02-2006, 11:12
Men jeg håper da han havner i retten...

imm
12-02-2006, 11:30
Det gjør han sikkert også, men man vet jo hvor sterk folk er i troen over there, så han får sikkert kun en irettesettelse.
Jeg for min del ville spurt meg selv om han der var rette mann til å ha bak spakene i et fly. Hvor er hans dømmekraft?
Og som noen andre nevnte: Hva ville skjedd dersom han ba alle muslimer rekke opp hånden, og la de som ikke var muslimer diskutere sin skjebne med de andre...
DA ville nok Guantanamo bli det neste stedet han landet på.


IMM

CK
12-02-2006, 12:07
enten dét -eller to Sidewindere "up his ass" ...:pissed