PDA

View Full Version : Tre fornavn, ett etternavn

RSL
06-07-2012, 20:54
Fikk ikke svar i en annen post, så jeg prøver i egen tråd.

Nå har vi endelig fått booket reisen til USA - til en svært god pris med Delta. Bestilte på delta.com.

Har ett spørsmål. Min reisepartner har tre fornavn og ett etternavn. Altså det står navn1 navn2 navn3 i fornavnfeltet i passet. I fornavnfeltet til Delta var det ikke plass til hele fornavnet, så kun første fornavn ble med. I feltet secure flight var det plass til alt. Bør jeg ringe Delta?

LN-MOW
06-07-2012, 21:02
Nei. Når de drar passet blir riktige data sendt likevel. Og er alle karakterer brukt i bookingen, er det fint lite DL kan gjøre uansett ...

RSL
06-07-2012, 21:05
Nei. Når de drar passet blir riktige data sendt likevel. Og er alle karakterer brukt i bookingen, er det fint lite DL kan gjøre uansett ...

Det var strengt talt plass til mer, men det ble uansett ufullstendig. Har lest mye forskjellig på internett, og tror det skal holde med første fornavn, men jeg er ikke sikker...

AlexanderDGL
06-07-2012, 22:40
Hadde samme problemet når jeg skulle bestille en USA-pakketur hos Travellink.
De ba meg skrive navnet mitt slik det står i passet, men det ble det ikke plass til
Fornavnet
Alexander D***** G*********
Etternavn
L*****

Skrev bare ned de to første fornavnene og etternavnet. Siste fornavn ikke inkludert.
Har vært i USA en gang før med samme pass og ESTA-søknad, men med annen operatør (LH).
Vil jeg støte på problemer?

The Ticketor
06-07-2012, 22:53
Du får ingen problemer grunnet det her, et vanlig problem som ikke får noen konsekvens.

Bergern
06-07-2012, 23:07
Du får ingen problemer grunnet det her, et vanlig problem som ikke får noen konsekvens.

Dette er også min erfaring. Har et mellomnavn i passet, men bruker det aldri på billetten siden det ikke er eget felt for det. Har reist i Europa og til USA, Midtøsten, Asia og Afrika uten å støte på problemer.

RSL
11-07-2012, 15:15
Da har jeg vært i kontakt med Delta. Det holder med første fornavn i følge de. *pust ut*

Takk for alle dere som har vært hjelpsomme.

GinTonic
08-12-2012, 17:42
Selv om jeg egentlig heter Gin Mellomnavn Tonic i passet mitt, har jeg alltid konsekvent brukt Gin Tonic på flybilletter, visum, esta osv. Men på en DM-booking hos US heter jeg plutselig Ginmellomnavn Tonic, spurte hvorfor og agenten mente at systemet ikke godtar separat fornavn og mellomnavn. Dermed står det Ginmellomnavn Tonic når jeg henter frem bookingen hos både SK, TG og OZ. Kan dette by på problemer under reisen?

Trent600
08-12-2012, 17:56
Var det samme på min DM booking og i tillegg var det en "e" mellom fornavn og mellomnavn som ikke skulle være der. Jeg ringte for å spørre om den ekstra bokstaven og de sa det ikke var noe problem og det viste seg å stemme at ingen reagerte på: Fornavnemellomnavn Etternavn.

Ph34r
08-12-2012, 22:16
Har sett dette på andre i mitt reisefølge som har hatt flere navn/mellomnavn, uten at det har bydd på problemer. Selv har jeg kun to navn, så..