View Full Version : CK på tur med Dakota
Twin Otter
05-07-2012, 12:31
Forumets o store grunnlegger CK var ute å fløy med Dakota Norway i går, Anbefaler å lese bloggen han har skrevet etterpå. Flott lesing!
http://scanair.no/wp/2012/07/05/pa-tur-med-dakota-en-glad-avgeek/
Flotte greier. Fløy selv med den svenske kollegaen fra FBU for noen år siden. Virkelig en opplevelse!
Var selv en tur på Hvasser i går. Dakotaen fløy veldig lavt over huset, litt av et syn, rakk ikke å få fatt på fotoapparatet dessverre. Flott blogginnlegg :up:
raider66
06-07-2012, 12:49
Junior og jeg tok en rundtur fra Torp i fjor, og det er virkelig noe å anbefale :-)
Espen
Takker! Det var skikkelig gøy! Nå har jeg både Ju-52/3m, DC-3 og Grumman Mallard på blokken. Drømmer om en Otter - helst på sjø
Skynd deg til Ignace Airways,Ignace,Ontario,Canada!
De flyr Otter nr.31 fra Luftforsvaret og Widerøe (LN-LMM)-fremdeles med ordentlig motor(ikke turbine) og selvsagt på flottører
Snerten kjerre!
http://www.airliners.net/photo/Ignace-Airways/De-Havilland-Canada/1117418/L/&sid=520970f841a8c0a4dfb3c44256752870
får bli når jeg får min første bonus...
...og endelig fikk EB fløyet Dakota'n også!!
Dette må dere prøve alle sammen!!! For en vanvittig herlig, flott, fantastisk, historisk og utavdegsjælopplevelse. Kom dere opp i lufta!!!
...og endelig fikk EB fløyet Dakota'n også!!
Dette må dere prøve alle sammen!!! For en vanvittig herlig, flott, fantastisk, historisk og utavdegsjælopplevelse. Kom dere opp i lufta!!!
Har `gjort rundturer over Oslofjorden og Haugesund, samt Sola-Sandefjord, men veldig klar for en ekstra dose Dakota senere i sommer, ja !
raider66
28-07-2016, 18:29
Kanskje vi på forumet hadde klart å chartre den til en egen Flypratflyging?
Jeg hadde en rundflygning fra Torp en julionsdag for tre år siden, og det ga virkelig mersmak :-)
Espen
Klar for ny tur til sommeren...husk at du har mulighet til å fly denne hver onsdag fra Torp i sommersesongen.
Fikk plass til Duxford med Dakotaen i sommer! Det blir stas :)
Fikk plass til Duxford med Dakotaen i sommer! Det blir stas :)
Var med på samme tur for 4-5 år siden, utrolig morsomt. God tur!
Sent from my iPad using Tapatalk