Someone
03-07-2012, 13:13
Etter jeg forlovet meg i Januar og begynte planlegge og spare til bryllup med den følge at reisebudsjettet frem til oktober ble kraftig redusert (som om ikke den blanke sammenpressede kullklumpen var dyr nok) og mindre jobbreising enn planlagt så kom jeg til den konklusjonen at jeg ville mangle snaue 1000 poeng for å fornye gullstatusen min hos SAS.
Løsningen på det ble da å finne et par billige billetter OSL-ARN-OSL og dermed hanke inn manglende poengene.
Så en fredag i mai ble det å kjøre opp til OSL, parkere på toppen av P10 og ta en rask gikk på det man kunne se av fly derfra
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr1.jpg
Boarding card var lastet ned på mobilen dagen i forveien og det tok ikke lang tid å komme seg gjennom fast track og opp i loungen for litt frokost
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr2.jpg
Utsikt fra sofaen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr3.jpg
Boarding tok så til og det var LN-RPM som skulle ta meg til ARN denne morgenen. -800-maskinen hadde fått skiboks på taket, men et nytt strøk maling hadde også gjort seg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr4.jpg
Dumpet ned på plassen min på nødutgangsrekka, og kunne fastslå at det ikke var noe i veien med benplassen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr5.jpg
Husker ikke belegget helt, men mener det var rundt 75%. Leste avisen og småsov litt på turen, og mer var det ikke å si om det får vi landet på ARN på rute og parkerte på gate 12, litt nederfor UA sin EWR maskin. Kan dog ikke huske å ha landet på den piren ved ankomst OSL før
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr6.jpg
Ellers hadde det tydeligvis gått litt fort for seg på ARN denne morgenen for gutta på rampen kjørte så koffertene fløy....og måtte derfor tilbake å hente de etterpå
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr7.jpg
Par bilder fra ARN
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr8.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr9.jpg
Hadde drøye fire timer på slå ihjel på ARN, så etter en liten flyspottetur for å se meg litt omkring inni i terminalen tok jeg turen opp i loungen og satt og jobbet resten av tiden.
Returen tilbake til OSL var det LN-RMT som skulle stå for, en av SAS sine MD-82. Egentlig ikke så mye å si om den turen heller. Setene ombord i MDen var som vanlig gode, og siden jeg satt nærmere fronten enn enden, var det også en stille og behagelig tur.
Uansett var målet null og 1250 poeng tikket inn på EB-kontoen, slik at gullkorten ble fornyet.
Egentlig var det en litt meningsløs reise, men litt deilig var det også å bare tulle rundt slik. For meg var det skikkelig avslapping, og en tax free-kvote fikk jeg også på kjøpet
Løsningen på det ble da å finne et par billige billetter OSL-ARN-OSL og dermed hanke inn manglende poengene.
Så en fredag i mai ble det å kjøre opp til OSL, parkere på toppen av P10 og ta en rask gikk på det man kunne se av fly derfra
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr1.jpg
Boarding card var lastet ned på mobilen dagen i forveien og det tok ikke lang tid å komme seg gjennom fast track og opp i loungen for litt frokost
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr2.jpg
Utsikt fra sofaen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr3.jpg
Boarding tok så til og det var LN-RPM som skulle ta meg til ARN denne morgenen. -800-maskinen hadde fått skiboks på taket, men et nytt strøk maling hadde også gjort seg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr4.jpg
Dumpet ned på plassen min på nødutgangsrekka, og kunne fastslå at det ikke var noe i veien med benplassen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr5.jpg
Husker ikke belegget helt, men mener det var rundt 75%. Leste avisen og småsov litt på turen, og mer var det ikke å si om det får vi landet på ARN på rute og parkerte på gate 12, litt nederfor UA sin EWR maskin. Kan dog ikke huske å ha landet på den piren ved ankomst OSL før
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr6.jpg
Ellers hadde det tydeligvis gått litt fort for seg på ARN denne morgenen for gutta på rampen kjørte så koffertene fløy....og måtte derfor tilbake å hente de etterpå
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr7.jpg
Par bilder fra ARN
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr8.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/mr9.jpg
Hadde drøye fire timer på slå ihjel på ARN, så etter en liten flyspottetur for å se meg litt omkring inni i terminalen tok jeg turen opp i loungen og satt og jobbet resten av tiden.
Returen tilbake til OSL var det LN-RMT som skulle stå for, en av SAS sine MD-82. Egentlig ikke så mye å si om den turen heller. Setene ombord i MDen var som vanlig gode, og siden jeg satt nærmere fronten enn enden, var det også en stille og behagelig tur.
Uansett var målet null og 1250 poeng tikket inn på EB-kontoen, slik at gullkorten ble fornyet.
Egentlig var det en litt meningsløs reise, men litt deilig var det også å bare tulle rundt slik. For meg var det skikkelig avslapping, og en tax free-kvote fikk jeg også på kjøpet