PDA

View Full Version : Koffertbutikk på JFK

BårdK
28-06-2012, 23:23
Er på vei hjem til Norge etter 11. mnd. opphold i USA. Vi har fem kofferter og på vei fra SAN til LGA måtte vi betale overvekt på et par av koffertene til den nette sum av $400 på UA (siden kona og barne er EBS og jeg EBG hadde vi fem gratis kofferter, men vekten var altså problemet).

Vi har bizbilletter fra JFK med LX og tillatt bagasje på tilsammen 8 x 32 kg. Lurer derfor på å kjøpe en ekstra koffert og pakke om fra de tyngste koffertene. Ergo lurer jeg på om noen vet om det koffertbutikker på JFK før security.

Martin
28-06-2012, 23:31
Jepp. Fra LX-skrankene, fortsett "vekk" fra inngangen, og så ned en etasje. Husker ikke akkurat hvor den lå, men det er ikke så veldig stort der. Står "Saveria" på kvitteringen på TSA-låsen jeg kjøpte der på lørdag. De hadde kofferter også.

LN-MOW
28-06-2012, 23:31
// Rettelse: Martin vet bedre .. ;)

http://www.panynj.gov/airports/jfk-shops-restaurants-services.html

BårdK
28-06-2012, 23:48
Flott, Martin. Der hjalp du meg to ganger med nyttig info på noen få timer! Hva skulle man gjort uten dette forumet?

Martin
29-06-2012, 14:23
Flott, Martin. Der hjalp du meg to ganger med nyttig info på noen få timer! Hva skulle man gjort uten dette forumet?

Bare hyggelig ;). Skal ikke påberope meg å være noen JFK-expert, men Swiss-loungen og baggasjebutikken har jeg litt erfaring med ;)

Kan også nevne at jeg så mange Swiss-pax som stod og pakket om kofferter og veide de i en ledig skranke, så det kan se ut til at Swiss på JFK er nøye på det med vekt.

BårdK
29-06-2012, 21:29
Det gikk som en drøm. Fikk tak i en sammenleggbar svær bag til en billig penge. Hadde biz-innsjekken helt for oss selv til kontrollveing og nå er vi trygt plasssert i loungen.