View Full Version : SAS shareholder-billetter
Benytter meg rett som det er av shareholder-rabatten til SAS på europa-flygninger. Så vidt jeg kan se er dette en helt egen bookingklasse i systemet.
Noen som vet om denne bookingklassen gir ekstra fordeler som tilgang til lounge etc? (Kan ikke finne noe om dette på SAS' nettsider)
VirreVapp
28-06-2012, 12:41
Sorry, det er nok ikke nok med aksjer. Kanskje om du har maaaange nok :-)
GinTonic
28-06-2012, 12:52
Sorry, det er nok ikke nok med aksjer. Kanskje om du har maaaange nok :-)
Veldig påståelig?
400 er nok for å kvalifisere til shareholder rabatter. Alle kan kjøpe.
Hvor mye er denne rabatten typisk på? 400 aksjer til dagens kurs er jo ikke spesielt dyrt.
Veldig påståelig?
400 er nok for å kvalifisere til shareholder rabatter. Alle kan kjøpe.
Han svarte vel på spørsmålet om lounge tipper jeg.
GinTonic
28-06-2012, 13:09
Han svarte vel på spørsmålet om lounge tipper jeg.
Tanken slo meg etter å ha postet.. Da er jeg enig med Virrevapp;)
Hvor mye er denne rabatten typisk på? 400 aksjer til dagens kurs er jo ikke spesielt dyrt.
Typisk ca 10%, men gjelder bare t/r i Europa. På den andre siden kan man booke for opp til 8 personer tror jeg, så lenge man også reiser selv.
Oki, grei tilgjengelighet på billetter?
Oki, grei tilgjengelighet på billetter?
Ja, men bestiller stort sett i god tid...
Det pleier å være vanlige billetter med ekstra rabatt på. Ofte til og med rabatt på allerede rabbatterte billetter. Jeg opplevde ihvertfall det da jeg fløy til Alicante tidligere denne måneden. Da hadde SAS salg på KRS-ALC til 699 men som shareholder kostet de ca 580.
Så det er ikke en egen bookingklasse. Ulempen er at det kun gjelder på SAS flygninger. Som for meg betyr at jeg må fly via OSL for å få noe utbytte av billettene. For som kjent er det WF som flyr KRS-CPH.
Blackhawk
06-07-2012, 20:32
Sist jeg sjekket betingelse for disse billettene, var det listet opp
at billettene ikke kan endres (eller refunderes). At man ikke kan
forandre noe på disse, er dog litt synd.
jcnorway
06-07-2012, 20:34
Må man "bevise" at man eier SAS-aksjer ved innsjekk? :spin
Men utvikling til SAS aksjen skal man ha høy rabatt for å oppveie for verdifallet.....
Men utvikling til SAS aksjen skal man ha høy rabatt for å oppveie for verdifallet.....
Vi er mange der burde rejse gratis i lang tid fremover, hvis det skulle opveje værditabet ;)
Det ser ud til at det er blevet lidt lettere at booke Shareholder billetter hos SAS:
http://www.sas.dk/da/tilbud/Aktionar-tilbud/
Ikke den store rabat godtnok (de rejser jeg søgte på CPH-NCE gav en rabat på ca kr. 150,- pr. person på en billet til ca. kr. 1.800,-) men lidt har jo også ret.
Hvordan de verificerer om man er shareholder ved jeg dog ikke da jeg ikke har gennemført bookingen. Tidligere skulle man i Danmark logge ind hos værdipapircentralen inden man fik adgang til at søge, men nu kan alle altså i det mindste se priserne på disse billetter.
Chriscross
20-07-2012, 14:18
Ser ut som ca 10% rabatt. SAS skulle hatt samme opplegget som BA med 10% fast rabatt eks avgifter.
GinTonic
24-08-2012, 14:01
I dag kan du kjøpe SAS AB for 5,56 x 400 = 2224,-
Vet ikke hvor hyppige shareholder billettene er, men det burde jo være grei skuring å tjene inn det. Går aksjen ytterligere ned er det uansett snakk om småpæng:)
sirpjalle
11-10-2012, 17:16
Fant en artikkel fra Aftenposten på akkurat dette.
http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-innforer-ny-type-rabatt-7014430.html
Fly med oss
11-10-2012, 18:28
Fant en artikkel fra Aftenposten på akkurat dette.
http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-innforer-ny-type-rabatt-7014430.html
Aftenposten får det til å høres ut som dette er noe nytt. De er vel litt sent ute...
Kanskje de fant saken på flyprat.no først i dag?