PDA

View Full Version : Ny aktør?


storg
09-02-2006, 09:49
Ser at flere regner med at det kommer en ny innenriks aktør i løpet av 2006/7 og da lurer jeg litt på om hvem derer tror kommer? Eller hvilken type som kommer?

CK
09-02-2006, 09:53
jeg regner med at Sterling er den mest opplagte aktøren, eventuelt et fusjonert Sterling/EZY. Alternativ to er en helt ny norsk-eid aktør - kanskje Morten Andersen har noen gamle business planer liggende i en skuff....

TigerBlack
09-02-2006, 10:11
Vel Ryanair har jo lukta på det norske markedet mer en 1 gang.

Ryanair på intraskandinavisk ?

Å herrefred.. da får forbrukermyndighetene nok å gjøre i allefall :P

SQ 777
09-02-2006, 10:14
Kommer FRmed base til Rygge som er så nær området Oslo/Oslo øst og Østfold, er der ikke umulig. Kun til BGO, SVG og TRD, ev TOS en gang om dagen.

I Italia begynte de i det små også.

storg
09-02-2006, 10:36
Men vil ikke eierstrukturen på flyplasser i norge være det største hideret for at Ryanair skal komme? Det er vel bare torp og rygge som vil kunne være villige til å gi lave nok priser. Resten er vel eid av Avinor og lar seg vel ikke sålett presse.

LN-BRK
09-02-2006, 11:35
Color Air 2 :)

Superhai
09-02-2006, 18:32
Mest nærliggende ville vel være noe ala Danish, men kanskje fra et 'billigere' land.

Isbamse
09-02-2006, 18:57
Hørte nettopp Hans Erik Jakobsen i First Securities på Dachsnytt atten; han mente at det er helt utelukket at det kommer en ny aktør. Han beskrev lønnsomheten til DY som dårlig, BUSK sin som ganske OK men bør bli bedre - da regner han vel neppe med at noen tar sjansen på å brenne av gryn for å komme inn på et marked som neppe gir lønnsomhet for tre aktører uansett.

Personlig tror jeg ikke noen vil ha interesse av å være tredje aktør, men det kan jo hende at NB eller EZY vil prøve å bli nr 2 ved å overta DY.