PDA

View Full Version : OT: Telenor


Hurum
09-02-2006, 09:34
www.telenor.no

"New wrapping - same shit!"??

CK
09-02-2006, 09:56
stilig! Og de andre Telenor-eide selskapene (som f.eks. Sonofon) bruker samme logo og font.

http://presse.telenor.no/PR/200602/1033727_1.html

enml
09-02-2006, 10:02
...ny LOGO ja... jeg har nettop sagt opp mitt abbonement. Var vel derfor jeg fikk e-post i går da, der de ønsket meg velkommen som ny kunde og de takket for tilliten og det var ikke med måte på hvor fint og flott alt skulle bli for meg nå som jeg hadde valgt dem....:cool2 :laola

RH
09-02-2006, 12:17
Da jeg så Aftenpostens forside i dag med bilde av den nye logoen og tittel "fikk ny logo i natt" trodde jeg det var Unitor, eller et rederi som hadde fått ny logo.

Denne må jeg nok venne meg til, den er ikke intiutiv. Det følger heller noen forklaring på hva den symboliserer. Terning 2

TOS
09-02-2006, 12:28
Originally posted by RH

Denne må jeg nok venne meg til, den er ikke intiutiv. Det følger heller noen forklaring på hva den symboliserer. Terning 2

"You spin me round & round..." Det ser ut som en propell - kanskje er det et signal om at Telenor svinger seg rundt like raskt som en propell når det skjer endringer i markedet....:D Samtidig så er propellbladene bøyd litt bakover liksom for å understreke hvor fort det faktisk går...

RH
09-02-2006, 12:34
Eller at selgerne er "helt propell"? :D

CK
09-02-2006, 12:41
helt Propell er WFs!!! Ligg unna, telenor

Isbamse
09-02-2006, 12:42
Den ser ut som en spyttklyse på et bilvindu....eller rotfyllinga til gamle Braathens i den blå timen...den ser uansett ut som noe som en eller annen overbetalt tulling i se-så-hippe-og-moderne-vi-er-reklamebyrå har klekket ut. Og den sier ingenting om hva firmaet driver med eller er eller kommer fra, slik det gamle lynet mellom to "armer" i rødt og blått gjorde.

terningkast minus - men nå hater jeg det selskapet uansett, da...

Exiz
09-02-2006, 12:49
Liker ikke dette i det hele tatt!
En god logo synes jeg skal symbolisere noe, ihvertfall i mindre grad. Den tidligere logoen brukte et element som har brukt ved flere tidligere versjoner også. Det nye elementet er helt nytt for alle, og ingen tenker Telenor når de bare ser det.

Selv jobber jeg på Expert Bonus i tillegg til skole, hvor jeg blant annet selger mobiler med Telenor. Synes de forrige sidene var mye bedre, både for privatpersoner og for oss som forhandler. Med de nye fargene ser det ut som noe en 17-18 åring (jeg) kunne lagd på fritiden. Synes kombinasjonen lyseblått, grønt og sort blir litt for useriøst, noe jeg ikke ville trodd en så stor aktør ville likt.

Vel, dette var nå bare min mening, før jeg må haste i vei til gym - spinning. Hurra! :p

OEH
09-02-2006, 13:03
Da jeg logget meg på nettet i dag tidlig poppet det opp en Telenor-reklame med den nye logoen som dekket hele skjermen. Jævla irriterende. Popup-blokkeren klarte tydeligvis ikke å ta den.
Selve logoen synes jeg var rimelig intetsigende.:zzz

Trety
09-02-2006, 13:17
Jeg har sett verre enn denne. Uansett sikkert ingen dum idé å presentere en ny profil etter kjøret de har hatt i media de siste par årene for å kunne markere en ny start.

Men så er jeg fremdeles en av de godt fornøyde Telenorkundene, da. :)

TOS
09-02-2006, 13:21
Originally posted by Trety

Men så er jeg fremdeles en av de godt fornøyde Telenorkundene, da. :)

Ingenting galt med Telenor, vel...? Hva sier du Falcon..?:D Den eneste delen av Telenor som irriterer meg er Canal Digital...

Falcon
09-02-2006, 14:03
Originally posted by TOS


Originally posted by Trety

Men så er jeg fremdeles en av de godt fornøyde Telenorkundene, da. :)

Ingenting galt med Telenor, vel...? Hva sier du Falcon..?:D Den eneste delen av Telenor som irriterer meg er Canal Digital...

Nei, Telenor er et knallfirma. :D

Media legger vekt på den nye logoen med det blå symbolet, mens det er verdiene vi skal jobbe etter som blir mest interessante for brukerne:

Our new logo is a symbol of movement and change - our continuous efforts to help people communicate. It represents our philosophy and history of innovation, and takes its inspiration from a long Scandinavian heritage of design inspired by nature.

Our brand is much more than just a logo - it is a set of ideas, a way of doing things and a measure of behaviour. Our renewed vision and values are at the heart of our new brand. Telenor's renewed vision - We're here to help - crystallizes our customer focus as the cornerstone of everything we do: helping customers get the full benefit of communications services in their daily lives.

The values spell out how we will serve our customers around the world: Make it easy. Keep promises. Be inspiring. Be respectful. This vision and values will form a common platform for our operations around the world - including those that do not share the visual identity that we are launching in Norway, Denmark and Hungary.


(Utdrag av uttalelse fra konsernsjef Baksaas i dag.)

Det er ikke nok med bare en ny look for å endre et selskap. Synes dette virker løfterikt, jeg.

Hurum
09-02-2006, 14:19
Originally posted by Trety


Jeg har sett verre enn denne. Uansett sikkert ingen dum idé å presentere en ny profil etter kjøret de har hatt i media de siste par årene for å kunne markere en ny start.

Men så er jeg fremdeles en av de godt fornøyde Telenorkundene, da. :)

Kanskje noe for andre selskaper som har mye negativ omtale ;)

Isbamse
09-02-2006, 16:34
Originally posted by Falcon

Media legger vekt på den nye logoen med det blå symbolet, mens det er verdiene vi skal jobbe etter som blir mest interessante for brukerne:



Verdiene til Telehor har jo stort sett vært å utnytte sin posisjon som tidligere monpoloist til fulle...sånn corporate speak biter jeg ikke på fra noen selskaper...

The Ticketor
09-02-2006, 16:39
telenor - Professional Watering Solutions

telenor - Spit Systems International

telenor - Sellers of used propellers

Ikke så begeistret nei...

TG
09-02-2006, 17:24
Telenor har jeg fått langt opp i....

Synd at jeg sitter på Telenor linje her hjemme, mens på telefon har hele familien Netcom (med 1 unntak). Og det er av prinsipp. Og jeg har aldri hatt noe negativt å si om Netcom noen gang, så jeg ser ingen grunn til å gå tilbake til telenor pga. ny (og verre) logo i hvertfall....

Men klart alle har fornøyde og mindre fornøyde kunder. Har vel sett flere eksempler på det den siste tiden :cool2

Superhai
09-02-2006, 18:44
Greit å bytte logo annethvert år eller noe i den duren...

LN-KOG
09-02-2006, 19:46
Originally posted by Superhai


Greit å bytte logo annethvert år eller noe i den duren...

Ja, omtrent som SAS og døtre:love

Trety
09-02-2006, 21:01
Originally posted by Hurum
Kanskje noe for andre selskaper som har mye negativ omtale ;)

Noe sier meg at du sikter til et flyselskap hvis navn begynner på S og slutter på AS Braathens...:p
Men om man skal holde seg innen førstnevnte bransje, burde kanskje NextGenTel vurdere det samme.;)

laurenz
11-02-2006, 03:17
:mol

Det ser ikke ut! for meg så hele denne hjemmesiden rett og slett uproft ut. Det finnes tusenvis av sider med denne slags formgivning. Typen "good looks - no contents".

Huff.

sail4fun
11-02-2006, 08:35
Originally posted by Falcon
Det er ikke nok med bare en ny look for å endre et selskap. Synes dette virker løfterikt, jeg.

:) , http://www.propelldesign.com/

Helt tilfeldig ?

EB
11-02-2006, 09:47
Ikke det stiligste jeg har sett... Propellen kunne funket om de hadde gjort mer ut av fonten på "telenor"... Nå matcher ikke skrift og logo helt...

LN-MEH
11-02-2006, 13:18
Ser ut som en visnet blomst...