View Full Version : Reisetips for november?
MisterOlsen
26-06-2012, 12:02
Hei!
Jeg og min kjære skal ut å reise i november, men vi trenger litt inspirasjon :-)
Vi har 20.000 til rådighet hva gjelder fly og hotell. Vi ønsker å være borte fra 1-2 uker.
Liker det gjerne eksotisk, det kan gjerne være langt unna osv. Noen som har noen gode forslag? :-) Bring it on!
November er en finfin tid å reise til midtøsten på. Flotte temperaturer og overkommelig reise med liten tidsforskjell. Skal selv avgårde dit igjen denne senhøsten og rasker over Qatar med Doha, Abu Dhabi, Dubai og Oman med Muscat.
"Alle" flyr dit og med Norwegian til Dubai kan du få en billig reise så du kan bruke penga på hotell og kos :)
robertaas
26-06-2012, 20:51
Aqaba er bra og spennende i november. Dere får førsteklasses utflukter med dødehavet, Petra og Wadi Rum. Jeg arrangerte også selv en dagstur over grensen til Eilat. Det var litt av en opplevelse med grensepassering av den typen man ellers kun ser på film.
Om Lufthansa kommer med kjempetilbud igjen kan Cartagena være en spennende destinasjon. Skrev notater for en tripreport da jeg var der i november, var en super tur. Får se når jeg får ånden over meg og får lagt den ut.
fjasebase
26-06-2012, 21:52
Uten å ha vært der selv, har jeg hørt mye bra om Raratonga. Oppfyller kravene eksotis og langt unna ;)
GinTonic
26-06-2012, 22:03
Slenger ut Sør-Afrika som forslag, lett å få rimelige billetter til både CPT og JNB. Der finner du det meste av eksotiske aktiviteter, alt fra vingårder, gode safari muligheter, strandliv, haidykking, trekking i fjell osv. Er og et "lett" reisemål, ikke alt for langt å fly heller.
jameson82
26-06-2012, 22:27
også mulig og få Mauritius til rundt 20k for 7-8 dager om dere ikke må ha 5* hotell ;)