View Full Version : Delta i lag med Chelsea
Denne så jeg ikke komme, men nå har amerikanske flyselskaper begynt å bry seg om engelske fotballag. Delta har nå inngått en avtale om sponsing og som offisielt selskap for Chelsea
http://finance.yahoo.com/news/delta-chelsea-football-club-strike-120000415.html
Delta Air Lines (DAL) has made its first signing of a UK soccer club by striking a multi-year deal to become Chelsea Football Club's official airline sponsor. The deal brings together two major international brands: Delta, a leading global airline; and Chelsea FC, the champions of Europe. The partnership will commence in July 2012.
litt-amatør
25-06-2012, 14:51
Det var meget overraskende. Jeg var sikker på at Chelsea allerede hadde et Midtøsten-selskap som sponsor, men tydeligvis at det er slutt på det sponsoratet. Uansett synes jeg det virker litt merkelig av Delta. American er jo sponsorer for Fulham, så da måtte den rikere naboen herme.:lol:
Uansett, nå venter jeg bare på at United, og da tenker jeg Manchester United, bytter ut Turkish med United (UA). De matcher jo perfect. United supports United.:D
Mener å huske at Chelsea har vært sponset av Emirates (Fly Emirates på trøya) men den tiden er vel over da jeg la merke til at det stod Samsung der i Champions League finalen.
Emirates er vel forøvrig tungt inne som sponsor hos byrival Arsenal med både trøye og stadion.
Delta ser kanskje på seg selv som en såpass global aktør at det også bør være tilstede i en globalt populær sport.
Mener å huske at Chelsea har vært sponset av Emirates (Fly Emirates på trøya) men den tiden er vel over da jeg la merke til at det stod Samsung der i Champions League finalen.
Emirates er vel forøvrig tungt inne som sponsor hos byrival Arsenal med både trøye og stadion.
Delta ser kanskje på seg selv som en såpass global aktør at det også bør være tilstede i en globalt populær sport.
Emirates var ganske rigtigt sponsor i CFC 2001-2005, men de færreste kan sikkert huske trøjesponsoren i første halvdel af 1984?
...det var nemlig Gulf Air!
FlyboyKarsten
25-06-2012, 22:27
Dem har valgt feil lag. Chelsea uff av meg det dårlige laget der, men men Delta om det dem vil nok tjene penger på det så.
men de færreste kan sikkert huske trøjesponsoren i første halvdel af 1984?
Nei, men jeg har fortsatt lystige tanker om trøyesponsoren til Milwall i 1997 .. :colgate:
http://www.youtube.com/watch?v=PKihen4e7i8