PDA

View Full Version : Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.)


kristian
24-06-2012, 11:20
Har SAS andre B737-800 med winglets enn det/de maskinen(e) som har de kjipe harde og trange skinnsetene?

OSL-NCE står oppført med 787-800(winglets) neste uke og jeg frykter det verste.....:(

Someone
24-06-2012, 11:23
Ja, er flere andre -800 maskiner med winglets, selv om vel flertallet av OSL-maskinene er uten

kristian
24-06-2012, 11:26
Noe systematkk i hvor de blir benyttet - hvor stor er faren for at vi ender opp med den kjipe maskinen?

ThePlanespotter1
24-06-2012, 11:55
Snakker vi om SAS sine 737-85P?
(LN-RRE, LN-RRF og LN-RRG (de med skinnseter?))

FlightDeck
24-06-2012, 12:00
I tillegg til de tre Air Europa-maskinene med skinnseter, har LN-RRJ, LN-RRH, LN-RGA og LN-RRL winglets. SAS har 14 737-800 uten winglets.

BU662
24-06-2012, 12:19
Noe systematkk i hvor de blir benyttet - hvor stor er faren for at vi ender opp med den kjipe maskinen?

Selv om dine innlegg er litt patetisk, sa vil jeg forsöke a svare. (Jeg anser en hard sete ikke om en slik tortur som du insisterer).

SK sine 738WL er disse med höyest MTOW, ergo bruker man disse best pa de lange rute. Jo lengre, jo bedre, fordi deres Performance er svaert overlegen, spesielt om vi snakker om den splitter-nye NGA.

Forliker du LN-RGA med e.g. LN-RPO, sa har du en sapass stor performance forskjell at dette utgjör vil gi en besparelse av ca. 1tonn fuel pa en tur OSL-TFS dersom du bruker den nye og ikke den gamle. Prislapp for 1 tonn fuel er na ca. 1.000$ per tonn.

SAS i dagens situasjon har ingen rad a gi bort disse operative fordeler a bruke de tre eks Air Europa maskiner pa lange ruter. Det er rett og slett masse penger man sparer ved a bruke den rette fly pa den rette rute. Harder seter er ingen kriterium i dette i det heile tatt.

Vede
24-06-2012, 12:27
Blander du litt nå? NGA er DY sin.

BU662
24-06-2012, 12:30
Blander du litt nå? NGA er DY sin.

Stemmer dette, Men det gjelder samme vis for LN-RGA...

Oluf Air
24-06-2012, 14:17
Skal selv fly B737 - 800 winglets og B737- 700 winglets i sommer.

Hvordan er disse med tanke på beinplass osv?

Someone
24-06-2012, 14:39
Skal selv fly B737 - 800 winglets og B737- 700 winglets i sommer.

Hvordan er disse med tanke på beinplass osv?

Nå er det SAS vi snakker om så det finnes selvsagt flere setevarianter blant disse. I hvertfall minst 3 av både 700W og 800W

SAS CC
24-06-2012, 15:11
Har SAS andre B737-800 med winglets enn det/de maskinen(e) som har de kjipe harde og trange skinnsetene?

OSL-NCE står oppført med 787-800(winglets) neste uke og jeg frykter det verste.....:(

Jeg mener, at de tre Air Europa maskiner står til at blive ombygget til ny konfig og med nye Recaro stole.

kristian
24-06-2012, 16:26
Håper vi ikke får en av Air Europa maskinene nedover da. Noen som vet om de brukes mye til NCE?

fjasebase
24-06-2012, 16:28
Håper vi ikke får en av Air Europa maskinene nedover da. Noen som vet om de brukes mye til NCE?

En salig blanding i den siste tiden

http://data.flight24.com/flights/sk4703/

kristian
24-06-2012, 17:53
Ser ikke lovende ut... Ser ut til å være mye ex Air Europa når det er 737-800 winglets....

Twin Otter
24-06-2012, 18:10
:up: Det blir sikkert en fantastisk fin tur! Don't worry, be happy!

Jamesbond_ppk
25-06-2012, 09:32
Stemmer dette, Men det gjelder samme vis for LN-RGA...

Nei men, dette var hvertfall ikke patetisk...

Ser ikke lovende ut... Ser ut til å være mye ex Air Europa når det er 737-800 winglets....

God tur!

Oslop
25-06-2012, 18:46
Har SAS andre B737-800 med winglets enn det/de maskinen(e) som har de kjipe harde og trange skinnsetene?

OSL-NCE står oppført med 787-800(winglets) neste uke og jeg frykter det verste.....:(

hvilken dato er det snakk om?

kristian
25-06-2012, 19:00
28.juli :8:

737-405
25-06-2012, 19:04
LN-RRE, LN-RRF eller LN-RRG er satt opp på SK 4703 per 28.06.2012

Oslop
25-06-2012, 19:08
28.juli :8:

SK4703 SK4704 ligger pr nå på LN-RRF , kan jo bli bytta pga div ting, men ser slik ut pr nå..

Dreyer
25-06-2012, 19:15
Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så galt med de maskinene. Fløy til FCO med LN-RRF tror jeg det var, og det var ikke noe galt med dem sånn som jeg kan se. Men det er vel litt av faren med at folk som ikke har flydd dem, men hørt på at noen få klager på dem, plutselig mener det er noe dritt uten å ha prøv de.

LN-KRF
25-06-2012, 21:45
Har bare positive opplevelser av RRE, RRF og RRG :)

Gode seter, god plass, verre med RRA og RRB de er det verre med, de er ikke noe komfortable..:)

kristian
26-06-2012, 22:40
Ligger flighten fortsatt inne med LN-RRF?:8

Commuter
27-06-2012, 09:11
Har bare positive opplevelser av RRE, RRF og RRG :)

Bakover i flyet er disse flyene grei nok. Litt kort og hardt sete og nakkestøtten er litt sær, men ellers greit nok. Problemet med disse flyene er rad 1 som er historisk trang, i tillegg til den latterlige bord-løsningen for midtsetet (som ikke en gang de ansatte vet om).

Hvordan SAS kan tillate seg å selge rad 1 som et premium-produkt er uforståelig. Hele den raden skulle vært blokkert for folk som befinner seg på SK sin shit-list.

Oslop
27-06-2012, 17:26
Ligger flighten fortsatt inne med LN-RRF?:8

Nei , nå er det LN-RCX , god tur :)

Twin Otter
24-07-2012, 22:16
Hei, ut i fra setekartet på Seatguru.com ser det ut til at et sete på rad 9/10 eller 24/25 kan være greit hvis man ønsker seg ekstra benplass. Hvordan er
seteavstanden i resten av flyet?

Sete 25 A og F ser jo ganske komfortable ut. Men hvordan blir det da eventuelt for setekameraten som sitter på B eller E?

Hvor langt bak i A321 går Eco Extra? Det varierer vel litt ut i fra demand og etterspørsel da.

Someone
25-07-2012, 01:11
Hvordan er
seteavstanden i resten av flyet?


Trangt



Hvor langt bak i A321 går Eco Extra? Det varierer vel litt ut i fra demand og etterspørsel da.

Her svarer du på ditt egen spørsmål ;)

Mjolnir
25-07-2012, 02:24
Sete 25 A og F ser jo ganske komfortable ut. Men hvordan blir det da eventuelt for setekameraten som sitter på B eller E?


Satt på 25A for to dager siden. Så ut som standard seteavstand på B og C. Sikkert tilsvarende på motsatt side. Testet forøvrig 25B mens vi ventet på deboarding, og syns beinplassen virket en del bedre der enn baki 736ene på norsk innenriks. På 25D får du dessuten crew rest med høy ryggplate rett foran deg, noe som kan være litt irriterende om en liker utsikt mot kabinen, evt. hvis en har klaus. Er dere 2 som reiser sammen anbefaler jeg 24BC - der var det god beinplass. Skader ikke at A-setet mangler heller. Fordelen overfor 25A/F (som har desidert best beinplass) er dessuten at man har en lomme å legge ting i i setet foran seg som man rekker fram til :)

O_K_
25-07-2012, 08:53
Kom med A321 fra LHR til CPH på søndag, og reisefølget ville ikke sitte ved nødutgang så da ble det "vanlig" sete på rad 14.

Der var det trangt som pokker! Knyttnevetest var bare å glemme, men jeg fikk lillefingeren mellom kneet og setet forran så lenge jeg ikke puttet avisen i setelommen. Jeg priste meg lykkelig for at hun som satt forran aldri la setet bakover for da hadde det blitt virkelig ubehagelig.

Plass i setene hos SAS har etterhvert blitt såpass dårlig at jeg må si jeg helst unngår SAS på intraeuropeisk. Etter en del turer hvor jeg hadde passet på å få nødutgang hadde jeg glemt hvor trangt det kunne være, men søndagens reise var en skikkelig påminnelse, og jeg er glad det ikke var en lengere tur til f.eks. syd-europa.

Eriksan
25-07-2012, 08:58
For to stk. sammen er det best med 9BC, 24BC og 24EF som alle er tosetere ved nødutgang, merk at det ikke er vindu her. 3-seteren 10DEF (10D har crewsete foran) har ingen rad 9 foran seg og vanlig vindu.

Har man tilgang til første del av kabinen er det 32" pitch tom. rad 6 eller 7 som det er på mange SAS-fly.

pingo
25-07-2012, 09:07
Værste siddeplads på en A321 finder man på række 23 . De må have inddraget noget af benpladsen her til fordel for exit row lige bag ved.

nime
25-07-2012, 10:28
Det er temmelig trangt i SAS sin A321, satt for ikke lenge siden på rad 8, som nok sikkert er like ille som rad 23 nevnt over.

Ville valgt rad 9BC eller 10DEF.

krølle
24-03-2013, 09:51
Drar denne frem igjen. Hva er grunnen til at nye -800 ikke kommer med WINGLETS? Ikke behov? Eller andre grunner? Tenker da på f.eks RRK som vel er(var) fabrikkny.

LN-MOW
24-03-2013, 13:05
RRK er bygd i 2002. Stort sett alle 737'er, med unntak av enkelte militære modeller, leveres idag med winglets.

krølle
24-03-2013, 14:36
RRK er bygd i 2002. Stort sett alle 737'er, med unntak av enkelte militære modeller, leveres idag med winglets.

:8: trodde den var ny jeg. Sånn går det når en ikke gurgler seg frem i media:cry:

pollymoe
01-01-2014, 10:44
har bestillt tur fra lhr-svg i plus, ser at den er satt opp med Boeing 737-800 (Winglets). Per nå viser setekartet to rader i pluss, 1 abcdef og 2 abcdef. 1 abc er blokkert, 2 abcdef viser som ledig men får feilmelding når jeg skal velge de (reiser med infant , mulig det har noe med det å gjøre?). Er 1 def setene så trange på disse maskinene at jeg heller bør vente (reiser ikke før om 8 uker) og se om de andre setene på rad 2 blir tilgjengelig (evt at det legges til flere rader i pluss) ? er 191 høy og reiser med infant så litt ok plass er ikke å forakte.

Hickok
01-01-2014, 12:54
737-800 (winglets) betyr etter alle solemerker at du skal bly med -RRE, RRF eller RRG. Altså trangt som fy uansett. Derfor er også 1ABC blokkert, i tilfelle den blir byttet med et fly som ikke har disse setene. Det samme skjer også med exBU -700. Her er også 1ABC blokkert, men gis ut på flyplassen om flyet er fullt.

Med andre ord må du forberede deg på dårlig plass uansett hvilket sete du har. Om du sier dato og avgang, så kan jeg sjekke setekonfig, og se om det er et av disse tre som er satt opp.

EDIT: Om du flyr SK4630 den 24.02, så ser det ut til at mitt tips stemmer bra.

pollymoe
01-01-2014, 21:07
Gikk visst litt fort i svingene når jeg skrev tidspunkt. Det skal være sk 4630 den 10ende mars. Supert hvis du kan sjekke :)

Hickok
01-01-2014, 21:20
Samme seteoppsettet som den 24.02, så det tyder fortsatt på en av de tre ex Air Europa maskinene.

pollymoe
01-01-2014, 21:27
Den er god. Takk for info. Da får vi sattse på flybytte innen avreisedato ;)

LN-KRF
06-01-2014, 15:00
Hvordan kan man sjekke seteoppsettet før man drar?

Har 2 flighter oppført med 800WL de kommende ukene, at det kanskje er en av de 3-4 maskinene :)

Hickok
06-01-2014, 19:44
Hvordan kan man sjekke seteoppsettet før man drar?

Har 2 flighter oppført med 800WL de kommende ukene, at det kanskje er en av de 3-4 maskinene :)

På expertflyer.com f.eks.

LN-BEF
06-01-2014, 20:18
På expertflyer.com f.eks.

Opplyser de om reg før flighten er gjennomført?

Dreyer
06-01-2014, 20:22
Opplyser de om reg før flighten er gjennomført?

Endel forskjellige konfigurasjoner i SAS, så hvis man vet hvilke maskiner som har hva, så kan man gjette seg fram helt til reg`en kommer.

LN-KRF
06-01-2014, 20:43
Ser at SK4417 som jeg skal med på fredag er 1ABC blokkert, å da er det vel enten LN-RRF, LN-RRG eller LN-RRE som flyr?

Kan vel være LN-RRL også, men på den er vel ikke 1ABC blokkert?

Hickok
06-01-2014, 21:04
Dette kan nok bety en av nevnte tre, ja.

Jarlabanke Vking
06-01-2014, 23:50
Ser at SK4417 som jeg skal med på fredag er 1ABC blokkert, å da er det vel enten LN-RRF, LN-RRG eller LN-RRE som flyr?

Kan vel være LN-RRL også, men på den er vel ikke 1ABC blokkert?

nei. -RRE, RRF og RRG har 1 ABC. Derimot har ingen av de andre 800`ene dette da første rad på venstre side er fjernet til fordel for skapplass til cateringutstyr osv.

Eriksan
09-01-2014, 20:24
nei. -RRE, RRF og RRG har 1 ABC. Derimot har ingen av de andre 800`ene dette da første rad på venstre side er fjernet til fordel for skapplass til cateringutstyr osv.

Det stemmer, -800 maskinene med kun halv rad 1 (DEF-setene) er de som har vært gjennom cabin retrofit eller nye i SAS med 181 seter. De har forresten 32" pitch rad 2 tom. 4 og dermed god benplass, spesielt de som har fått installert de nye Recaro-setene.

Star Flyer
17-01-2014, 18:38
Har bestilt reise i juli med 737-800(winglets) til AGP. Betyr dette LN-RRE/RRF/RRG eller er det også mulighet for RRL?

Leser også at muligens splitter nye LN-RGH skal inn i norsk produksjon, og den har vel også winglets?

LN-KRF
17-01-2014, 18:39
Dette kan nok bety en av nevnte tre, ja.

Endte opp med LNRRF så det stemte veldig godt :)

youngflier
23-02-2014, 22:35
Lurte på om noen har et seatmap for SAS sin 737-800 winglets versjon?

Twin Otter
23-02-2014, 23:50
Lurte på om noen har et seatmap for SAS sin 737-800 winglets versjon?

http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-800.php

Cecilie
24-02-2014, 08:31
http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-800.php

Det er seatmap til de uten winglet

Star Flyer
25-02-2014, 08:04
Når det står 73H i bestillingen - hva betyr dette? Er dette RRE,RRF,RRG?

737-405
25-02-2014, 09:18
Kan også være LN-RRL som har winglets. Dersom det er 31 rader, er det derimot en av de spanske karene.

Star Flyer
27-02-2014, 10:13
SK354 14.mars er satt opp med 737-800W. Er dette RRE/F/G eller de andre?

Eriksan
27-02-2014, 10:28
LN-RRE/F/G (180 seter) har hel rad 1 og 31 rader totalt.

Andre SAS -800 (181 seter) har halv rad 1 (kun DEF), mangler sete 15A/F ved nødutgang og 32 rader totalt.
(ihvertfall norsk produksjon, enkelte SE prod har vel fortsatt 183 seter)

kjeng
10-06-2014, 00:29
Skal til CHQ i sommer med 738 ene veien og 738 (winglets) andre veien i følge sas.no.. Hvilke individer regnes under de ulike og er det kun på winglets det er håp om wifi?

WF789
10-06-2014, 01:42
Er de uten winglets som er håp om wifi om jeg husker rett.

kjeng
10-06-2014, 12:36
Setetips i plus på disse maskinene? Hvor lang bak er det ekstra beinplass?

Someone
10-06-2014, 12:54
Disse har wifi:

LN-RCX
LN-RCY
LN-RCZ
LN-RRS
LN-RRT
LN-RRK
LN-RRL
LN-RRW
LN-RPO
LN-RPM

Av disse så har RRL winglets

Flight Cancelled
10-06-2014, 13:00
LN-RPM
Denne maskinen hadde fått ødelagt wifi systemet fikk jeg beskjed om på søndag på SK4638 fra ATH til OSL ombord i samme maskin. Vet ikke hvor "stor skade" det evt er, og om det er noe som ikke vil fungere lenge.

LN-MOW
10-06-2014, 13:08
Denne maskinen hadde fått ødelagt wifi systemet fikk jeg beskjed om på søndag på SK4638 fra ATH til OSL ombord i samme maskin. Vet ikke hvor "stor skade" det evt er, og om det er noe som ikke vil fungere lenge.

Ikke alltid crewet har helt oversikten heller. Sist jeg reiste hjem, opplyste crewet (LH) at nettet var i ustand og at det ikke ville bli wifi på turen, men jeg koblet meg opp uten problemer da vi passerte 10.000 fot .. :p

737-405
10-06-2014, 13:12
Glem ikke følgende maskiner:

LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG

Disse har rad 1 på begge sider i motsetning til de andre -800 maskinene :-)

CaptainMorgan
29-10-2014, 21:29
Har et spørsmål ifht LN-RCZ; Hvordan er komforten ombord mtp benplass og seter?

Har reservert 15F (nødutgang) på ca 3 1/2 timers flytur i morgen, men ser jeg er skvist inn av to naboer på 15D og 15E...

Kunne ihvertfall gjerne tenkt meg et ledig sete mellom meg og nærmeste nabo (om ikke en hel seterad alleine), men det er jo ikke alltid så lett.

Vurderer uansett å forflytte meg fra nødutgang 15F til 32ABC da ingen av disse setene enda er tatt. Hvordan er benplassen her? Og er det noen mulighet for recline til tross for veggen bak setene?

Og hvilket sete bør man velge for å "skremme" andre passasjerer fra å velge å sitte vedsiden av deg, så fremt flyet ikke er fullbooket? Er man to er det jo bare å booke vindu og midtgang, men nå reiser jeg dessverre alene på denne flighten i morgen.

Cecilie
29-10-2014, 21:30
Rad 15 er jo den verste nødutgangraden da. Du har vel så vidt jeg vet ikke mulighet for å legge ned ryggen littegranne, whatsoevah.

CaptainMorgan
29-10-2014, 21:53
Rad 15 er jo den verste nødutgangraden da. Du har vel så vidt jeg vet ikke mulighet for å legge ned ryggen littegranne, whatsoevah.

Helt klar over dette, men var eneste nødutgangen som var ledig. Med mine 190 foretrekker jeg heller benplass enn å vippe setet 2 centi bakover.

FlightDeck
27-09-2015, 09:40
Ikke rent få tråder om "hvilke rader som ikke har vindu", men på 737-800 med Recaro-seter mangler i alle fall vindu på 10A, 11A og 11F hos SAS.

teamseacow
01-10-2015, 12:03
Hei!

Har en flight i SAS Pluss med en 737-600, hvilket sete er best?
Det er versjon 2 http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-600_C.php
Takk på forhånd

FBI2012
01-10-2015, 13:55
LN-RRE/RRF/RRG bygges om i løpet av 2015. Noen som vet om det blir Recaro-seter også i disse?

Hickok
01-10-2015, 16:37
Hei!

Har en flight i SAS Pluss med en 737-600, hvilket sete er best?
Det er versjon 2 http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-600_C.php
Takk på forhånd
Tja. Det spørs hvor mange rader det blir. Er vel egentlig like trangt på alle. Jeg liker rad 2 eller 3 best, men ender oftest opp med en i midtsetet der, så rad 5-8 er antakelig best. Rad 9 er vel nødutgang.

Dag Viking
01-10-2015, 16:53
Tja. Det spørs hvor mange rader det blir. Er vel egentlig like trangt på alle. Jeg liker rad 2 eller 3 best, men ender oftest opp med en i midtsetet der, så rad 5-8 er antakelig best. Rad 9 er vel nødutgang.

Jepp, har kutta 1-3 for best sjanse for ledig midsete. 3seter for meg selv på rad 5 i dag, helt topp.

Glean EBG
17-12-2015, 14:32
LN-RRE/RRF/RRG bygges om i løpet av 2015. Noen som vet om det blir Recaro-seter også i disse?

Sitter nå i LN- RRF i sete 3F og det er fortsatt de gamle skinnsetene. Vet ikke hvordan det ligger ann med de to andre men jeg ble overasket over at ikke det var nytt interiør.
Noen som har noen ny info om når de er klare.

TOS_EBG
21-12-2015, 09:51
Sitter nå i LN- RRF i sete 3F og det er fortsatt de gamle skinnsetene. Vet ikke hvordan det ligger ann med de to andre men jeg ble overasket over at ikke det var nytt interiør.
Noen som har noen ny info om når de er klare.

Det blir vel som X-files: Du tror det ikke før du ser det.....:old

Fnate
28-03-2016, 23:53
Hei og hå

Noen som vet hvorfor så mange seter i PLUS vises som begrenset?

http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/Mobile%20Uploads/20160328_224519.jpg (http://s1182.photobucket.com/user/fnate/media/Mobile%20Uploads/20160328_224519.jpg.html)

Har booket både 07.05 og 10.20 i dag, nå avbestilt 07.05 hjem fra London, og noen seter vises altså som "opptatt", andre som "begrenset". Eneste ledige for meg på 07.05 avgangen den 30/3 var 1E.

Er det pga tonnevis av Diamonds og Pandions som har blokkerte seter rundt seg? Ingen problem om det er det, har bare aldri sett setekartene slik. Jeg er bare EBG. 10.20 avgangen er likedan. Ingen setevalg for meg. Kun 2C, som i og for seg er greit nok.

Men lurer egentlig bare på det tekniske. Det ser jo underlig ut.

Her er 10.20 avgangen med PLUS booket på TPC

http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/Mobile%20Uploads/1459202060853-810123893.jpg (http://s1182.photobucket.com/user/fnate/media/Mobile%20Uploads/1459202060853-810123893.jpg.html)

JanFredrikB
29-03-2016, 00:08
07:05 er ganske sikkert et medlem av kongefamilien (evnt. statsministeren?). Så akkurat slik ut da Kong Harald satt på sete 1B (eller satt han seg kanskje på 1A?) CPH-OSL i fjor høst en gang. Da satt en livvakt på 1C og en på 2C. Satt heller ingen på 1D eller 2D (muligens ikke på rad 1 eller 2 i det hele tatt).

10:20 er jeg mer usikker på...

Edit: 3C var også ledig på 07:05 når jeg sjekket nå. Og jeg kan velge 1CDEF på 10:20, men jeg er altså EBD...

Edit 2: Ser nå at jeg har misforstått hva som var opptatt og hva som var blokkert. Nei, da har jeg ingen peiling!

Ser slik ut på Expertflyer:

SK802
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=40477&stc=1&d=1459203539

SK804
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=40477&stc=1&d=1459203539

LN-MOW
29-03-2016, 17:35
Setene ligger som 'restricted' frem til 22 eller 24t (?) før avgang. Da åpnes de. Hvorfor vet jeg ikke, har ikke sett dette i C før.
Når det gjelder rad 3 er det nok for å ha en 'buffer' i tilfelle man må flytte gardina. Disse fjernes når versjonen er 'final' - uten at jeg tør å si hvor nærme avgang det er.
Så hold et øye med seteplanen .. ting endrer seg siste døgnet.

Fnate
29-03-2016, 17:49
Setene ligger som 'restricted' frem til 22 eller 24t (?) før avgang. Da åpnes de. Hvorfor vet jeg ikke, har ikke sett dette i C før.
Når det gjelder rad 3 er det nok for å ha en 'buffer' i tilfelle man må flytte gardina. Disse fjernes når versjonen er 'final' - uten at jeg tør å si hvor nærme avgang det er.
Så hold et øye med seteplanen .. ting endrer seg siste døgnet.

Endret seg når check in åpnet. :)

roger
29-03-2016, 19:42
Setene ligger som 'restricted' frem til 22 eller 24t (?) før avgang. Da åpnes de. Hvorfor vet jeg ikke, har ikke sett dette i C før.
Når det gjelder rad 3 er det nok for å ha en 'buffer' i tilfelle man må flytte gardina. Disse fjernes når versjonen er 'final' - uten at jeg tør å si hvor nærme avgang det er.
Så hold et øye med seteplanen .. ting endrer seg siste døgnet.

Eg sjekka ARN-HKG no på torsdag i går. Då var alle C-setene i midten markert blokkert på Expertflyer. Kun ledige på vindusrada.

Chriscross
29-03-2016, 19:52
Jeg ser det samme hele tiden om jeg booker innenlands Plus et par dager før, bare ett eller to ledigei seter selv om 8 rader plus. Ved check in er masse ledig.

737-405
29-03-2016, 19:54
Jeg ser det samme hele tiden om jeg booker innenlands Plus et par dager før, bare ett eller to ledigei seter selv om 8 rader plus. Ved check in er masse ledig.

Hadde akkurat samme problemstillingen her i påsken på SK 4194. Når innsjekk åpner er det imidlertid null problem.

Wingman
14-06-2016, 23:32
Den ene versjonen av 738 vises jo med tre nødutganger på setekartet, hva er greia med det? Og hvor er egentlig de beste setene på denne versjonen?

Trdfly
14-06-2016, 23:50
Den ene versjonen av 738 vises jo med tre nødutganger på setekartet, hva er greia med det? Og hvor er egentlig de beste setene på denne versjonen?

Det er bare illustrasjonen du så på som var litt forvirrende ... Det er Nødutganger på rad 15 og 16, MEN vindusetene på rad 16 er borte - 16A/F, derfor vil det være mulig å gå ut nødutgangen via rad 17 og ut der sete 16A/F normalt står - 17A/F er forøvrig KJEMPEGODE siden 16A/F ikke er framfor - velger selv disse om mulig.

Superhai
15-06-2016, 11:30
Verdt å få med at setene 16BCDE ikke har særlig ekstra rom.

Martin
11-08-2016, 00:56
Skal ut å fly CRJ-900 operert av CityJet. Noen som vet hvordan det er med vinduer helt bakerst på disse? Ser Seatguru rapporter at det mangler på høyre side, men ikke på venstre, men den er jo ikke nødendigvis til å stole på.

Noen som vet om hvordan det faktisk er med utsikt på rad 24 på CityJet-maskinene?

LN-TUM
05-10-2017, 09:01
Hei,
Dette tema har sikkert vært oppe før.
Hvilke seterader på modellene i SAS mangler vindu både på gammel og ny innredning?

Setter pris på tilbakemelding :)

Cecilie
05-10-2017, 11:23
737-700: Gammel innredning, 7A mangler vindu
737-800: Gammel innredning: 10AF mangler vindu

Tror æ

erikber
05-10-2017, 11:31
Seter uten vindu følge Seatguru.com:

SAS 737-700: 7 AF
SAS 737-800: 10 A

Eriksan
10-10-2017, 08:37
Stemmer at rad 7 mangler vindu på 737-700, på 737-800 mangler det vindu på rad 10 og ved 11A. På -600 kommer det an på hvilken konfig 120 eller 123 seter, men det er rad 5 og 6 som er i faresonen her...

KnutW
10-10-2017, 19:37
Stemmer det at dette vinduet mangler fordi skroget er forsterket akkurat der mht muligheten for at et fanblad skal løsne og gå igjennom?

Someone
10-10-2017, 19:53
Stemmer det at dette vinduet mangler fordi skroget er forsterket akkurat der mht muligheten for at et fanblad skal løsne og gå igjennom?

Ventilasjonssjakter er vel grunnen

Stone
10-10-2017, 20:20
Stemmer det at dette vinduet mangler fordi skroget er forsterket akkurat der mht muligheten for at et fanblad skal løsne og gå igjennom?
Absolutt ikke, så Someone er definitivt på sporet. Du kan jo lese gjennom denne tråden for en god del info: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=72781

KnutW
11-10-2017, 00:39
Ser man det! Lærte noe nytt og fikk avlivet gammel overtro. Takk for info :D

memphis_belle
22-03-2019, 20:50
Hei,
Har fått tildelt rad 31 sete f på en SK A320.
På bilde så ser det ut til at jeg sitter bak på den horisontale stabilisatoren.

Hva slags sete er dette?

LN-MOW
22-03-2019, 21:01
Det er den bakerste treraderen. Det er nok no feil på grafikken.

Staralliance
23-03-2019, 10:20
Hei,
Har fått tildelt rad 31 sete f på en SK A320.
På bilde så ser det ut til at jeg sitter bak på den horisontale stabilisatoren.

Hva slags sete er dette?

Du har fått ansvaret for toalettene :lol:

robertaas
01-04-2019, 19:14
På helgens to korte foringsflighter med SAS ble jeg degradert. Den først fra 2F til 1F slik at jeg fikk bulkhead som jeg hater. På returen beholdt jeg 2F, men de hadde byttet flytype slik at 2F ble bulkhead.

Har gått gjennom bookingene jeg har og ser at det er risiko for at det skal skje igjen. Har booket 2F også på en fremtidig flight, men det eneste trygge setet, 3F, er allerede tatt. Hva i alle dager skal jeg finne på her? På A-siden sitter man med solen i ansiktet så det er ikke aktuelt. Kan man få reservert sete i Go når man flyr Plus? En polarrull klarer jeg meg utmerket uten.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=46715&stc=1&d=1554138410

kimpe
02-04-2019, 11:03
Morsomt å se at folk er forskjellige.

Selv velger jeg stort sett alltid bulkhead helt fremme i flyet om jeg har mulighet. Da slipper jeg bagasje på gulvet og masse mas. :)

Kim

robertaas
02-04-2019, 11:12
Da slipper jeg bagasje på gulvet og masse mas. :)
Jeg kjenner ikke til noe flyselskap som har påbud om at man må ha bagasje på gulvet.

kimpe
02-04-2019, 11:32
Nei, men på bulkhead (exit) er det krav om at det IKKE er det under takeoff og landing, så win-win. :) :)

Kim

robertaas
02-04-2019, 11:52
Nei, men på bulkhead (exit) er det krav om at det IKKE er det under takeoff og landing, så win-win. :) :)
Er det ikke bedre å kunne velge dette selv?

Og bagasjen man ikke kan ha på gulvet må jo bli plassert lengere bak i flyet da bagasjehyllen fremst er full av demo- og medisinsk utstyr. Så man må vente til folk er gått av før man kan gå bak for å få tak i bagasjen.

kimpe
02-04-2019, 12:17
Er det ikke bedre å kunne velge dette selv?

Og bagasjen man ikke kan ha på gulvet må jo bli plassert lengere bak i flyet da bagasjehyllen fremst er full av demo- og medisinsk utstyr. Så man må vente til folk er gått av før man kan gå bak for å få tak i bagasjen.

Sikkert hatt flaks jeg da på mine +- 100 flyturer i året, aldri hatt trøbbel med bagasjeplass foran der faktisk, og skulle det mot formodning være fullt har crew alltid sørget for å ta den i skapet foran.

Men helt enig i at man selv får velge det man ønsker, og vil du ikke ha bulkhead bør du heller ikke plasseres der ufrivillig. :)

Kim