PDA

View Full Version : BA øker i Norge


OEH
19-06-2012, 17:53
I følge dagens papirutgave av Aftenposten vil BA fra høsten øke fra 4 til 5 daglige avganger på OSL-LHR og fra 1 til 2 daglige på SVG og BGO. :up:

LN-AØR
19-06-2012, 17:55
Gode nyheter! :)

Discus
19-06-2012, 18:01
Det var hyggelig, satser på at det er den "manglende" avgangen fra London ca. kl. 11-12 med retur ca. kl. 14-15 som kommer (dvs. BA 765/764) til Oslo. Akkurat nå er det ofte lang ventetid i London hvis man kommer inn med longhaul om morgenen og skal videre til Oslo.

Twin Otter
19-06-2012, 19:08
Dette var gode nyheter for oss i provinsene som liker BA.

Mjolnir
19-06-2012, 20:38
Glimrende! Så langt har det vært tilnærmet umulig å få til akseptable routinger fra SVG/BGO siden tidlig avgang fra LHR utelukker incoming connections på returen til SVG. Unntaket har vært reiser til Amerika hvor returen til LHR gjerne er nattflygning. BGO har det omvendte problemet med altfor sein ankomst til LHR (men OK tid for returen). Med en ettermiddagsavgang til SVG, resp. morgenavgang til BGO kommer man seg begge veier uten større problem :) Tror egentlig dette er en forutsetning hvis denne ruta skal bli en suksess. Håper de setter i gang med noen reklamekampanjer etter hvert óg. Har sett fint lite reklame for ruta så langt.

Spørs forresten om Lufthansa etter hvert kommer til å føle seg pustet i ryggen på vestlandet. Hvis en antar at BA vil bruke A319 med 125 seter til SVG og BGO gir det en daglig kapasitet på 250 pax. LH har satt opp 3*E190 til SVG og 3*CRJ700 til BGO i høst/vinter. Det gir en kapasitet på henholdsvis 300 og 210 pax (dog stadig med fordelen av en ekstra frekvens).

Twin Otter
19-06-2012, 21:06
Hvordan vil dette se ut i praksis for flyplassene på vestland. Blir det nattstopp med avgang om morgenen fra SVG/BGO? Og en avgang midt på dagen/ettermiddag?

Discus
19-06-2012, 21:19
Hvordan vil dette se ut i praksis for flyplassene på vestland. Blir det nattstopp med avgang om morgenen fra SVG/BGO? Og en avgang midt på dagen/ettermiddag?
Det vet man nok når rutetidene blir lastet opp på ba.com ;)

Twin Otter
19-06-2012, 21:38
Det vet man nok når rutetidene blir lastet opp på ba.com ;)

Tenkte meg det samme selv, lurte bare på om noen ville gjette...;)

Turtle
19-06-2012, 21:45
Da kan jeg jo kaste inn noe som kanskje kan gi pekepinn...En bekjent av meg som jobber i BA sendte meg melding i går fra nattstopp i Stavanger fra i går til i dag ;) Ikke vet jeg hva som var årsaken til det, ei heller funnet ut hvilket hotel de var på enda.

Twin Otter
19-06-2012, 21:58
Da kan jeg jo kaste inn noe som kanskje kan gi pekepinn...En bekjent av meg som jobber i BA sendte meg melding i går fra nattstopp i Stavanger fra i går til i dag ;) Ikke vet jeg hva som var årsaken til det, ei heller funnet ut hvilket hotel de var på enda.

Interessant...

barca
20-06-2012, 00:00
Hyggelig at BA kommer til å satse med 2 daglige avganger fra SVG og BGO og 5 daglige fra OSL. I knew it fra en annen tråd i dette forumet at BA kommer til å satse på 2XDaily til SVG og BGO, muligens fra vinterprogrammet i år. BA vet at de må legge til rette rutetidene såpass bra at man har lite ventetid hvis man skal videre til/fra oil destinations som Aberdeen, Houston og hvor det måtte være. Slik vil de ihvertfall kapre LH, KL og muligens SK sine kunder. Skal ikke se bort ifra at det blir night stop i SVG og BGO.

Turtle
20-06-2012, 00:17
Da kan jeg jo kaste inn noe som kanskje kan gi pekepinn...En bekjent av meg som jobber i BA sendte meg melding i går fra nattstopp i Stavanger fra i går til i dag ;) Ikke vet jeg hva som var årsaken til det, ei heller funnet ut hvilket hotel de var på enda.

Da har jeg fått litt mer info fra vedkommende og det viser seg at de endte på hotel i Stavanger p.g.a. at de gikk tech. Det virket noe underlig med nattstopp slik som ruten er nå! :p Uansett, som en litt info på siden er det mixed fleet kabinbesetning på rutene som BA tok etter BMI.

LN-MOW
20-06-2012, 00:22
Stusset også litt på den ... en nattstopp i dag har normalt liten påvirkning på vinterprogrammet .. :p

Lamox
20-06-2012, 00:43
Hyggelig at BA kommer til å satse med 2 daglige avganger fra SVG og BGO og 5 daglige fra OSL. I knew it fra en annen tråd i dette forumet at BA kommer til å satse på 2XDaily til SVG og BGO, muligens fra vinterprogrammet i år. BA vet at de må legge til rette rutetidene såpass bra at man har lite ventetid hvis man skal videre til/fra oil destinations som Aberdeen, Houston og hvor det måtte være. Slik vil de ihvertfall kapre LH, KL og muligens SK sine kunder. Skal ikke se bort ifra at det blir night stop i SVG og BGO.

I did not know fra en annen tråd - kan ikke finne den heller..... Men; hvor mange daglige er det direkte SVG-ABZ, og hvor mye lengre er flytiden i f.t via LHR...? Tror ikke det blir den hotteste...!

Martin
20-06-2012, 00:54
Kan vel heller ikke se for meg at Aberdeen blir den mest trafikkerte BA-destinasjonen fra SVG. IAH derimot, er vel en oljedestinasjon med potensiale fra Stavanger? Blir vel også mindre omvei enn via AMS?

Uansett, gøy og se at de satser, og ikke minst at BA764/765 kommer tilbake :)

Twin Otter
20-06-2012, 01:02
BA kommer nok ikke til å få så mye av pax'en til ABZ nei, med mindre pax har "god tid" eller vil tjene mil og sånn hos BA.

Widerøe, SAS og Eastern flyr jo allerede på ruta. Tviler på at det er plass til en til.

barca
20-06-2012, 08:59
BA kommer nok ikke til å få så mye av pax'en til ABZ nei, med mindre pax har "god tid" eller vil tjene mil og sånn hos BA.

Widerøe, SAS og Eastern flyr jo allerede på ruta. Tviler på at det er plass til en til.



VEt om folk som f.eks. ofte har valgt LH via FRA eller KL via AMS for å reise til ABZ siden prisene til ABZ er ofte svært skyhøye direkte fra SVG med Widerøe, SAS og Eastern. Så det kommer alltid an på hvem som velger en omvei routing

barca
20-06-2012, 09:04
I did not know fra en annen tråd - kan ikke finne den heller..... Men; hvor mange daglige er det direkte SVG-ABZ, og hvor mye lengre er flytiden i f.t via LHR...? Tror ikke det blir den hotteste...!


http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=750527#post750527

Her har du svaret på der jeg sier at jeg antok at SVG/BGO-LHR ville få 2XDaily avganger med BA.

Martin
20-06-2012, 13:10
I knew it fra en annen tråd i dette forumet at BA kommer til å satse på 2XDaily til SVG og BGO, muligens fra vinterprogrammet i år.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=750527#post750527

Her har du svaret på der jeg sier at jeg antok at SVG/BGO-LHR ville få 2XDaily avganger med BA.

At du antok betyr vel ikke det samme som at du visste?

WestAir
20-06-2012, 13:35
Det ser ut til å bli avgang fra Stavanger kl. 08:30 ukerdager med A319, har ikke funnet utav tidspunktet til den andre avgangen. SAS flytter sin morgenavgang en time tidligere med avgang 09:10.

Lamox
20-06-2012, 14:16
VEt om folk som f.eks. ofte har valgt LH via FRA eller KL via AMS for å reise til ABZ siden prisene til ABZ er ofte svært skyhøye direkte fra SVG med Widerøe, SAS og Eastern. Så det kommer alltid an på hvem som velger en omvei routing

Det virker litt merkelig at "folk" velger slik du skriver - det blir nesten som å reise SVG-OSL via AMS... Et tilfeldig søk på en rundtur SVG-ABZ 22-24.juni ga følgende priser:

- SAS: Kr 2.026,-, reisetid 2:20 t/r.
- KLM: Kr 10.700, reisetid 9:05 t/r.
- LH: Kr 9.755,-, reisetid 12:05 t/r.

Billigste innenfor en en-ukers periode fra søkedato var kr 3.305 med KLM, kr 8.932 med LH, og SAS lå hele perioden lavt på 2.000 tallet. Folk er visst rare...!

LN-MOW
20-06-2012, 14:25
Jeg ser regelmessig folk som reiser ARN-HEL eller OSL-ARN via Riga .... en god del som KUN ser på pris.

Lamox
20-06-2012, 14:42
Jeg ser regelmessig folk som reiser ARN-HEL eller OSL-ARN via Riga .... en god del som KUN ser på pris.

Og hvis du KUN så på pris; hva ville du valgt over...?

LN-MOW
20-06-2012, 14:52
Er neppe spesielt representativ :lol: - man kan analysere seg ihjel - folk velger mye rart uansett.

barca
21-06-2012, 00:00
Sitat fra denne siden her: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5493240/

"Not only two flights/day at SVG and BGO, there will be some A321 in the schedule ( a couple a week at SVG to start with) , but all the aircraft will be standard BA A32X, not the ex BMI aircraft that go there now, which I assume means they will fly from T5 at LHR (not sure yet)."


Hvis dette er sant så er det kjempe bra for SVG og BGO at de vil sette inn A321 til LHR. Det vil bety at BA vil satse skikkelig til disse to destinasjonene og ta opp konkurransen med KL som ofte sender B738 til AMS og SK som sender A321 til CPH fra disse to stedene. Per dags dato virker det som at de ofte bruker f.eks. A319 til OSL, ARN og CPH. Antar at BA vil sette inn A321 dit og.

Discus
21-06-2012, 00:05
Hvis dette er sant så er det kjempe bra for SVG og BGO at de vil sette inn A321 til LHR. Det vil bety at BA vil satse skikkelig til disse to destinasjonene og ta opp konkurransen med KL som ofte sender B738 til AMS og SK som sender A321 til CPH fra disse to stedene. Per dags dato virker det som at de ofte bruker f.eks. A319 til OSL, ARN og CPH. Antar at BA vil sette inn A321 dit og.

Er det en ting som er 100% sikkert så er det at BA skyfler rundt på flyene etter belegg på rutenettet (der det lønner seg) og evt. forskyvninger i programmet, og det kan skifte på meget kort varsel. Har flere ganger vært med på endringer etter innsjekk på nett. Spiller nok ganske liten rolle om det er en A319 eller en A321 for rutens suksess i markedet.

litt-amatør
21-06-2012, 00:17
Jeg må si at dette er hyggeloge nyheter. Er da faktisk ikke lenge siden vi her på forumet var bekymret over at BA så ut til å kutte fra 4 til 3 daglige avganger fra OSL??

Jeg må innrømme at jeg er svak for BAs produkt til London. Både foran og bak gardinen.:D

For øvrig har jeg akkurat nå gått i gjennom papiravisen til Aftenposten i dag, og jeg kunne ikke finne noen artikkel om dette.:8:

Øivind
21-06-2012, 07:49
Blir bra å få tilbake BA764/765. Har ofte savnet den. Kan bli lange timer når man sitter og venter på BA766 etter en long haul.

Øivind
21-06-2012, 07:51
Jeg må si at dette er hyggeloge nyheter. Er da faktisk ikke lenge siden vi her på forumet var bekymret over at BA så ut til å kutte fra 4 til 3 daglige avganger fra OSL??



Det er mange "rare" spekulasjoner her på forum. Dette var en jeg skjønte lite av. Tror ikke den hadde rot i realiteter.

Discus
21-06-2012, 08:07
Det er mange "rare" spekulasjoner her på forum. Dette var en jeg skjønte lite av. Tror ikke den hadde rot i realiteter.

Tror den hadde rot i at de i en kort periode i januar har hatt for vane å kutte en avgang.

Øivind
21-06-2012, 08:18
Tror den hadde rot i at de i en kort periode i januar har hatt for vane å kutte en avgang.
når jeg går tilbake til loggen min for januar (ja, jeg fører logg over samtlige BA reg og avganger :headbang), ser jeg at de kuttet BA769 (kveldsavgangen ved 21-tiden) lørdag 07.01 og lørdag 14.01. Det er alt som er kuttet i januar.

OEH
21-06-2012, 13:34
For øvrig har jeg akkurat nå gått i gjennom papiravisen til Aftenposten i dag, og jeg kunne ikke finne noen artikkel om dette.:8:

Morgennummeret 19. juni s. 13.

Discus
21-06-2012, 18:29
lørdag 07.01 og lørdag 14.01. Det er alt som er kuttet i januar.

Mener de i 2011 hadde noe mer kutt, du får bla i loggene :)

Øivind
21-06-2012, 21:28
Mener de i 2011 hadde noe mer kutt, du får bla i loggene :)

I januar 2011 var det ingen kuttede avganger. Det var 4 daglige hver dag og ingen av avgangene var innstilt i januar. Ikke at det hadde hatt noen relevans for spekulasjoner om kutt 1 år senere ;) Det eneste som er kuttet i hele 2011 og 2012 er enkelte korte perioder hvor BA769 er kuttet på lørdager. Noen andre kutt har det ikke vært siden jeg startet å føre logg i oktober 2010.
Men dette er vel kanskje litt mer OT enn hva godt er. Faktum er vel uansett at spekulasjonene var grunnløse og ufunderte. Ellers hadde BA neppe økt sin aktivitet på OSL.

Kenneth
21-06-2012, 23:32
Synd de bare har 31" pitch til BKK i economy

AN0510
21-06-2012, 23:46
Synd de bare har 31" pitch til BKK i economy

Hvilke andre europeiske selskaper har mer enn 31"? Ingen, såvidt jeg vet. BA har etter min mening blant de mest behagelige setene i economy blant europeiske selskaper. Hvis jeg måtte fly economy, hadde jeg heller valgt BA enn LH, KL eller AF.
Men hvorfor ikke fly TG nonstop med 34"?

LN-AFG
22-06-2012, 01:02
SAS har 32" på sine A330/340.

Discus
22-06-2012, 09:31
Rent generelt så må man ikke se seg helt blind på pitchen heller, beinplassen er jo også avhengig av setetykkelsen.

barca
27-06-2012, 12:27
Det ser ut til å bli avgang fra Stavanger kl. 08:30 ukerdager med A319, har ikke funnet utav tidspunktet til den andre avgangen. SAS flytter sin morgenavgang en time tidligere med avgang 09:10.



Feil. Kl.08:30 er fra LHR til SVG. MEn det blir vel sikkert endringer fra vinterprogrammet og.

barca
27-06-2012, 12:33
Ellers en interessant artikkel som dere bør lese.


BA to move selected Heathrow T5 services to T1

http://www.businesstraveller.com/news/ba-to-move-selected-services-to-heathrow-t1


MOD NOTE: Terminalflyttingen er allerede omtalt i en annen tråd, rydding foretatt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95233

Fnate
27-06-2012, 12:52
Det er skikkelig gode nyheter for SVG og BGO. Knallfin connection vestover på LHR T5.

Ser også BA761 er endret fra 07.55 til 07.40 på flightene til høsten. Det blir tidligere å stå opp men desto mer kantinetid.

Martin
27-06-2012, 17:52
Da hadde man rutetidene på BA764/765:

BA764 LHR1120 – 1430OSL 319 x6
BA765 OSL1515 – 1650LHR 319 235
BA765 OSL1520 – 1655LHR 319 4
BA765 OSL1600 – 1735LHR 319 1
BA765 OSL1625 – 1800LHR 319 7

Kilde: http://airlineroute.net/2012/06/27/ba-lhreu-w12/

Den går altså ikke lørdager, og har en lang groundstop på OSL på søndager, ser jeg. Den starter forøvrig 18. November.

Edit: Jeg søkte jo på en lørdag. BA765 ligger faktisk inne med avgang bare en halvtime før BA767 enkelte dager.

Discus
27-06-2012, 20:19
Ser også BA761 er endret fra 07.55 til 07.40 på flightene til høsten. Det blir tidligere å stå opp men desto mer kantinetid.

Ikke ofte du har tatt 761, din syvsover. Den pleier å gå kl. 0740 om vinteren, hvertfall de tre siste årene.

Fnate
27-06-2012, 21:04
Ikke ofte du har tatt 761, din syvsover. Den pleier å gå kl. 0740 om vinteren, hvertfall de tre siste årene.

Frekk er du også ;)

Sier du det ja. Fikk nemlig mail idag om at avgangen var endret til 07.40 når jeg skal til Toronto og kjøpe is.

LN-MOW
27-06-2012, 21:42
Du får vise elefnaten dette. De har Breyers i Canada også. ;)

https://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/563348_10150874526631036_8556717_n.jpg

barca
29-06-2012, 21:18
Nye tider til SVG og BGO fra 28.okt 2012.

http://airlineroute.net/2012/06/29/ba-bgosvg-w12/

British Airways is boosting service to Bergen and Stavanger starting 28OCT12, with the addition of 2nd daily flight. These flights are currently operated by bmi once a day. Schedule from 28OCT12:

London Heathrow – Bergen 2 Daily
BA758 LHR0750 – 1045BGO 319 D
BA760 LHR1550 – 1825BGO 319 12
BA760 LHR1650 – 1925BGO 319 34
BA760 LHR1700 – 1935BGO 319 567

BA757 BGO1155 – 1250LHR 319 356
BA757 BGO1205 – 1300LHR 319 x356
BA759 BGO2015 – 2050LHR 319 145
BA759 BGO2020 – 2055LHR 319 x145

London Heathrow – Stavanger 2 Daily
BA744 LHR0755 – 1040SVG 319 2
BA744 LHR0805 – 1050SVG 319 x2
BA746 LHR1550 – 1830SVG 319 6
BA746 LHR1635 – 1915SVG 319 x6

BA745 SVG1145 – 1240LHR 319 36
BA745 SVG1230 – 1325LHR 319 x36
BA747 SVG1955 – 2040LHR 319 D

In GDS, British Airways has removed London Heathrow – Hanover service from 28OCT12, which previously to be operating 3 times a day with A319, instead of ERJ145.

barca
29-06-2012, 21:25
Nye tider til SVG og BGO fra 28.okt 2012.

http://airlineroute.net/2012/06/29/ba-bgosvg-w12/

British Airways is boosting service to Bergen and Stavanger starting 28OCT12, with the addition of 2nd daily flight. These flights are currently operated by bmi once a day. Schedule from 28OCT12:

London Heathrow – Bergen 2 Daily
BA758 LHR0750 – 1045BGO 319 D
BA760 LHR1550 – 1825BGO 319 12
BA760 LHR1650 – 1925BGO 319 34
BA760 LHR1700 – 1935BGO 319 567

BA757 BGO1155 – 1250LHR 319 356
BA757 BGO1205 – 1300LHR 319 x356
BA759 BGO2015 – 2050LHR 319 145
BA759 BGO2020 – 2055LHR 319 x145

London Heathrow – Stavanger 2 Daily
BA744 LHR0755 – 1040SVG 319 2
BA744 LHR0805 – 1050SVG 319 x2
BA746 LHR1550 – 1830SVG 319 6
BA746 LHR1635 – 1915SVG 319 x6

BA745 SVG1145 – 1240LHR 319 36
BA745 SVG1230 – 1325LHR 319 x36
BA747 SVG1955 – 2040LHR 319 D

In GDS, British Airways has removed London Heathrow – Hanover service from 28OCT12, which previously to be operating 3 times a day with A319, instead of ERJ145.



Da er mitt spørsmål til mitt forrige post. Gjør ikke BA en tabbe med å ikke ha en nattstopp i SVG og BGO med tanke på å få mange forretningsreisende over til BA sin flyvning til Houston? Tror dere f.eks. at det vil være mange transfer passasjerer fra SVG/BGO til andre destinasjoner rundt 19:55-20:20, altså kveldsflyvningene fra Norge? Eller er disse rutetidene beregnet for britiske forretningsreisende bosatt i London området som kan reise til SVG/BGO på dagstur for å ha møter og hjem igjen sent om kvelden?

Hvorfor har BA veldig mange rare rutetider til forskjellige destinasjoner i motsetning til LH, KL, AF og Austrian? F.eks. kan jeg glemme å reise til Stuttgart, Hyderabad, Kiev, LCA med disse rutetidene dersom jeg booker fra BA sin hjemmeside.

Someone
29-06-2012, 22:20
Da er mitt spørsmål til mitt forrige post. Gjør ikke BA en tabbe med å ikke ha en nattstopp i SVG og BGO med tanke på å få mange forretningsreisende over til BA sin flyvning til Houston? Tror dere f.eks. at det vil være mange transfer passasjerer fra SVG/BGO til andre destinasjoner rundt 19:55-20:20, altså kveldsflyvningene fra Norge? Eller er disse rutetidene beregnet for britiske forretningsreisende bosatt i London området som kan reise til SVG/BGO på dagstur for å ha møter og hjem igjen sent om kvelden?

Hvorfor har BA veldig mange rare rutetider til forskjellige destinasjoner i motsetning til LH, KL, AF og Austrian? F.eks. kan jeg glemme å reise til Stuttgart, Hyderabad, Kiev, LCA med disse rutetidene dersom jeg booker fra BA sin hjemmeside.

Men all respekt, men nå tror jeg du ikke har gjort hjemmeleksene dine her.

Ja, IAH er nok et market BA sikkert ønsker seg trafikk fra disse to oljebyene. Og da rekker de ikke 10:40 avgangen. Men et raskt søk ville visst at BA har to daglige LHR-IAH, og man fint bør rekke 14:20 avgangen, da MCT T5-T5 vel er 60 min. Så det bør ikke være noe problem. Og hvis du absolutt vil til Hyderabad så rekker du den fint også


Nå gadd jeg ikke sjekker veldig grundig, men med ankomst litt før 1 i morgen på LHR med BA er følgene interkontinenale avganger med ca1-3t connection med BA mulig: SFO, MEX, BLR, HYD, IAD, IAH, PHX, ACC, JFK, SAN, ATL, SEA, ORD, DEN og LAX. Venter du en time til kan du legg til en drøss andre destinasjoner også. Også har du andre OneWorld partnere til F.eks: JFK, BOS og DFW, Itillegg kommer en drøss intra-Europeiske. Så at da BA ikke kan tilby
gode avgangstider til Hannover tror jeg de fleste kan leve med.

Og for å ta samme øvelsen på kveldsvgangene så får jeg opp følgene IC
destinasjoner i morgen med BA med avgang fra etter kl22 i morgen: EZE, HKG, TLV, BKK, KWI og ABV. One World (eller trolig snart det) til: KUL, HKG og GRU. Og selv om det ikke er så mange her, men hvis flyet opp er fullt er det for det penger i det å fly halvfullt den andre veien

Så her tror jeg ikke du sjekket veldig mye før du uttalte deg, og mange av de viktige amerikanske destinasjonene som er BA sitt hovedfokus er dekket.

Og hvis du vil ha nattstopp, kan du da fortelle BA hvilke nattstopp eller ruter andre steder de da bør droppe slik at de kan frigjøre ledige fly og slots i morgenrushet så de kan få til et nattstopp på SVG/BGO?

Mjolnir
29-06-2012, 22:36
Veldig fine rutetider for fritidsreisende i hvertfall :up: Ser flightnumrene samtidig går over fra BA8xxx til BA7xx. Jeg syns også at første avgang SVG/BGO-LHR virker veldig sein for businessreisende. Tenker ikke på de som skal langt av gårde til f.eks. Houston, men på de som f.eks. skal ut i Europa - gjerne med retur samme dag.

Det ligger forresten inne i bookingsystemet til BA nå :)

Martin
29-06-2012, 22:44
men på de som f.eks. skal ut i Europa - gjerne med retur samme dag.

Men er ikke da AMS eller FRA vel så gode alternativer? Mindre omvei, mener jeg?

LN-AFG
29-06-2012, 22:56
Endelig kan jeg fly BA til SEA fra BGO. Dette var positivt. Kanskje jeg tar meg en tur over til Thanksgiving for å teste denne nye flighten. :D

Vede
29-06-2012, 23:45
Dette var veldig gode nyheter. Kan bli et godt alternativ til KLM.

barca
30-06-2012, 00:26
Men all respekt, men nå tror jeg du ikke har gjort hjemmeleksene dine her.

Ja, IAH er nok et market BA sikkert ønsker seg trafikk fra disse to oljebyene. Og da rekker de ikke 10:40 avgangen. Men et raskt søk ville visst at BA har to daglige LHR-IAH, og man fint bør rekke 14:20 avgangen, da MCT T5-T5 vel er 60 min. Så det bør ikke være noe problem. Og hvis du absolutt vil til Hyderabad så rekker du den fint også


Nå gadd jeg ikke sjekker veldig grundig, men med ankomst litt før 1 i morgen på LHR med BA er følgene interkontinenale avganger med ca1-3t connection med BA mulig: SFO, MEX, BLR, HYD, IAD, IAH, PHX, ACC, JFK, SAN, ATL, SEA, ORD, DEN og LAX. Venter du en time til kan du legg til en drøss andre destinasjoner også. Også har du andre OneWorld partnere til F.eks: JFK, BOS og DFW, Itillegg kommer en drøss intra-Europeiske. Så at da BA ikke kan tilby
gode avgangstider til Hannover tror jeg de fleste kan leve med.

Og for å ta samme øvelsen på kveldsvgangene så får jeg opp følgene IC
destinasjoner i morgen med BA med avgang fra etter kl22 i morgen: EZE, HKG, TLV, BKK, KWI og ABV. One World (eller trolig snart det) til: KUL, HKG og GRU. Og selv om det ikke er så mange her, men hvis flyet opp er fullt er det for det penger i det å fly halvfullt den andre veien

Så her tror jeg ikke du sjekket veldig mye før du uttalte deg, og mange av de viktige amerikanske destinasjonene som er BA sitt hovedfokus er dekket.

Og hvis du vil ha nattstopp, kan du da fortelle BA hvilke nattstopp eller ruter andre steder de da bør droppe slik at de kan frigjøre ledige fly og slots i morgenrushet så de kan få til et nattstopp på SVG/BGO?



Joda, jeg har gjort leksene mine. Nå tok jeg et eksempel søk på SVG-IAH 15-19.nov. Avgang fra SVG kl.12:30. Lander i LHR kl.13:25. En avgang til IAH er kl.14:20. Da rekker jeg akkurat ikke IAG avgangen i henhold til booking sidene til BA. De fleste som drar til IAH ønsker ikke å ha mer enn 1 stop fra SVG. Jeg får opp flere alternativer fra LHR mot IAG, men da er det mellomlanding ulike plasser i USA. Men, skal ikke se bort ifra at BA justerer noe på tidstabellen fra SVG slik at det blir en bra match med å rekke IAH flyet fra SVG. Fra BGO går det greit. Returen fra IAH til SVG og BGO er for så vidt grei. Jeg tror nok at BA kommer nok til å justere noe på tidstabellen fra SVG med tanke på å rekke flyet til IAG. Det er generelt en gullgruve for flyselskaper å fly oljefolk til IAG fra Europa.

Når det gjelder HYD så kan man sikkert fly SVG-HYD med en nattestopp i London den ene veien. Returen er vel for så vidt grei.

Anngående HAJ så var det ikke noe jeg kom opp med, men uansett gode rutetider der og selv om trafikken dit fra Norge ikke er stor nok.

Når det gjelder nattestopp så kunne de seff tatt de slottene fra f.eks. HAJ og Bologna. Men det er min mening. La oss håpe at BA har suksess i Vestlandet. Viktig å ha dem der i mange år fremover. Så får evt AF følge etter.

Boeing_fan
30-06-2012, 02:26
Når det gjelder nattestopp så kunne de seff tatt de slottene fra f.eks. HAJ og Bologna. Men det er min mening.

Hva mener du med det? Etter hva jeg kan se har ikke BA noe natt stopp i Hannover eller Bologna med fly fra LHR.

Twin Otter
30-06-2012, 09:53
Kule rutenummer.... BA744.....

Forøvrig veldig gode nyheter! Håper å få flydd litt BA fremover da!

barca
30-06-2012, 14:02
Hva mener du med det? Etter hva jeg kan se har ikke BA noe natt stopp i Hannover eller Bologna med fly fra LHR.


Åjoda, de har det. Eksempel 19.nov. HAJ-LHR 07.00-07.40. Bologna-LHR 07.00-08.00. Altså det er snakk om nattstopp i HAJ og Bologna.

Kilde: BA sin hjemmeside. Prøv og søk selv.

LN-MOW
30-06-2012, 14:26
Hvorfor skal de ta slots fra andre? De bruker slots'en der de er mest lønnsomme, og både HAJ og BLQ får tungt oppgradert tilbud på vinterprogrammet, og det er neppe tilfeldig.

Someone
01-05-2013, 12:36
Bortsett fra på lørdager, er det ofte vanlig at BA kutter 764/765 rundturen iblant, som jeg ble "rammet" av sist fredag?