Turtle
18-06-2012, 18:01
Kan jo finne et par bilder fra de siste par månedene nå som en har en fridag og rengjøringen er unnagjort...
En av rundturene til Dublin har bortimot samme ankomst og avgangstider som SAS sin kveldsavgang til København. Ofte en MD80, og noen ganger kommer en foran i køen...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120523190124471.jpg
Og andre ganger vinner "the scandihooligans".
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120613190259664.jpg
Det er en stund siden jeg har sett bakken fra høyder over 1000ft, og dette er Wicklow Mountains syd for Dublin en sjelden klar dag og en noe uvanlig sørlig ruting.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120524174930879.jpg
Det har vært for det meste gråvær og her sitter man og har fått følgende instruksjon, "after Ryanair parks on stand 24, taxi via J and N to hold A3"
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607085533648.jpg
Air Nigeria passeres på veien og har ikke sett dem så veldig mange ganger. Egyptisk registrering tror jeg det var.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607085636618.jpg
Så har man nådd "holding position A3", eller ihvertfall kommet seg bak i køen på vei dit i finværet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607130340239.jpg
Ganske ofte er det M1 som er venteposisjonen og selv om det er den som er nærmest rullebanen fysisk sett, betyr det ikke at en kommer i luften noe tidligere :p 2min taksing og så vente her i 20min. Her er man bortimot bakerst i køen og etter alle flyene bortsett fra Norwegian som er på vei inn bak Air China A330.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120606132934585.jpg
Når en så omsider kommer avgårde går ruten på tvers av inkommende fly til Heathrow, og her passerer en American B757 ca. 1000ft over på vei til Ockham for holding.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120609091253900.jpg
Og sannelig har en ikke måtte ta strafferunder inn til Gatwick også et par ganger i det siste...ikke så vanlig fra denne retningen, men ved litt vind fra sydvest stokker det seg litt fort og ting går noe saktere.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120608121620255.jpg
Hvis en ikke kan se bakken kan en nå se skyene av og til da...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120606135552037.jpg
Ikke vet jeg hvor mange som ser denne i de mørke tunnellene, men det er tydeligvis ikke bare fly som blir malt i spesielle farger...Jubilee line ser ut til å være pyntet i.f.m. Diamond Jubilee.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120614142545290.jpg
Det var nå det for denne gang, håper det var sånn noenlunde :)
En av rundturene til Dublin har bortimot samme ankomst og avgangstider som SAS sin kveldsavgang til København. Ofte en MD80, og noen ganger kommer en foran i køen...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120523190124471.jpg
Og andre ganger vinner "the scandihooligans".
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120613190259664.jpg
Det er en stund siden jeg har sett bakken fra høyder over 1000ft, og dette er Wicklow Mountains syd for Dublin en sjelden klar dag og en noe uvanlig sørlig ruting.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120524174930879.jpg
Det har vært for det meste gråvær og her sitter man og har fått følgende instruksjon, "after Ryanair parks on stand 24, taxi via J and N to hold A3"
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607085533648.jpg
Air Nigeria passeres på veien og har ikke sett dem så veldig mange ganger. Egyptisk registrering tror jeg det var.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607085636618.jpg
Så har man nådd "holding position A3", eller ihvertfall kommet seg bak i køen på vei dit i finværet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120607130340239.jpg
Ganske ofte er det M1 som er venteposisjonen og selv om det er den som er nærmest rullebanen fysisk sett, betyr det ikke at en kommer i luften noe tidligere :p 2min taksing og så vente her i 20min. Her er man bortimot bakerst i køen og etter alle flyene bortsett fra Norwegian som er på vei inn bak Air China A330.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120606132934585.jpg
Når en så omsider kommer avgårde går ruten på tvers av inkommende fly til Heathrow, og her passerer en American B757 ca. 1000ft over på vei til Ockham for holding.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120609091253900.jpg
Og sannelig har en ikke måtte ta strafferunder inn til Gatwick også et par ganger i det siste...ikke så vanlig fra denne retningen, men ved litt vind fra sydvest stokker det seg litt fort og ting går noe saktere.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120608121620255.jpg
Hvis en ikke kan se bakken kan en nå se skyene av og til da...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120606135552037.jpg
Ikke vet jeg hvor mange som ser denne i de mørke tunnellene, men det er tydeligvis ikke bare fly som blir malt i spesielle farger...Jubilee line ser ut til å være pyntet i.f.m. Diamond Jubilee.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1CameraZOOM-20120614142545290.jpg
Det var nå det for denne gang, håper det var sånn noenlunde :)