Flyprat >
Flyforum > Norwegian starter London og Tenerife fra Torp - oppdatert vinterprogram på TRF
View Full Version : Norwegian starter London og Tenerife fra Torp - oppdatert vinterprogram på TRF
Norwegian ekspanderer fra Torp - og åpner ruter til London Gatwick og Tenerife fra 28. oktober.
Norwegian på Facebook:
Vi liker oss på Torp! I morgen legger vi derfor ut to nye direkteruter fra Torp; London-Gatwick (fra 299,- én vei) og Tenerife (fra 749,- én vei). Vi gleder oss til oppstartene i månedsskiftet oktober/november. Velkommen om bord!
London blir jo i direkte konkurranse med Ryanair, så det kan bli spennende
Boeing_fan
13-06-2012, 12:11
Gledelig at Norwegian satser mer på Torp!
Ryanair fløy jo TRF-STN 4x daglig for noen år siden, så det er godt mulig det er plass til begge selskapene på Torp - Lonodon.
Norwegians vinterruter fra Torp er klare og det blir 2 helt nye ruter. Norwegian skal fly til Tenerife hver tirsdag og til London Gatwick 4 dager i uken.
Hele vinterprogrammet vil være tilgjengelig for salg i morgen, torsdag 14. juni.
Det fullstendige vinterprogrammet vil være som følger:
Alicante - lørdag og onsdag
Malaga - lørdag og onsdag
Antalya - torsdag og søndag
Gran Canaria - mandag og fredag
Tenerife - tirsdag
London Gatwick - torsdag, fredag, søndag og mandag
Bergen - som i sommerprogrammet
Trondheim - som i sommerprogrammet
Vinterprogrammet starter 28. oktober
http://www.torp.no/pages/news/news.aspx?language=no&pknews=211&pkmenu=&pksmenu=&pkssmenu=
TRF-LGW blir helt topp! Bra med avganger torsdag, fredag, søndag og mandag - får håpe det blir bra avgangstider også :D
Boeing_fan
13-06-2012, 14:35
Må korrigere meg selv her, for dette betyr at også at Norwegian kutter SXF (BER), PMI og NCE fra Torp fra vintersesongen. Så de satser ikke "mer" på Torp, de bare flytter kapasiteten litt.
Må korrigere meg selv her, for dette betyr at også at Norwegian kutter SXF (BER), PMI og NCE fra Torp fra vintersesongen. Så de satser ikke "mer" på Torp, de bare flytter kapasiteten litt.
Pluss at de kutter også Evenes.
NorwayDY
14-06-2012, 16:53
Norwegian skriver på sin facebook-side idag til to personer:
Norwegian Hei Hege.
Torp til Harstad/Narvik er registrert som en helårsrute, og per dags dato er det ingen informasjon som tyder på at denne ruten vil bli lagt ned. Dessverre er ikke vinterprogrammet for 2012/13 helt klart enda, men det jobbes for å få lagt alle rutene ut for salg. /KBH for 17 timer siden
Norwegian Hei, beklager misforståelsen.
Rutene fra Torp til Harstad/Narvik og Berlin er helårsruter, mens fra Torp til Palma er sommerrute. Vi er ikke helt ferdig med vårt vinterprogram enda, så vi ber dere følge med på vår hjemmeside www.norwegian.no. /KBH for 18 timer siden
Palma Mallorca og Nice er kun sommerrute
Norwegian sa også til de forskjellige avisene at Torp kan få enda flere nye ruter i vinterprogrammet
Boeing_fan
14-06-2012, 17:15
Kjempe bra tider til London iallefall!
Rutetider:
DY2436 TRF-LGW 18:50-19:45 1xx45x7 B738
DY2437 LGW-TRF 20:20-23:20 1xx45x7 B738
Tidene kunne ikke vært bedre, så ruten har et svært godt utgangspunkt for å lykkes! :) Med Ryanair må man reise fra London midt på dagen, noe som medfører at man kaster bort en hel dag.
-----
Tider til Tenerife:
DY2412 TRF-TFS 09:10-13:55 x2xxxxx B738
DY2413 TFS-TRF 14:45-21:30 x2xxxxx B738
Kjempe bra tider til London iallefall!
[...]
DY2436 TRF-LGW 18:50-19:45 1xx45x7 B738
DY2437 LGW-TRF 20:20-23:20 1xx45x7 B738
Bra tid for utreisen, men elendig tid for returen. Flyet ankommer TRF etter at siste tog og buss i retning Tønsberg er gått, så for meg blir det heller retur med Ryanair, eller via OSL.
Norwegians rute fra TRF til Berlin var også et dårlig alternativ for de som er avhengig av eller foretrekker offentlig transport til/fra TRF.
Boeing_fan
20-06-2012, 15:56
Bra tid for utreisen, men elendig tid for returen. Flyet ankommer TRF etter at siste tog og buss i retning Tønsberg er gått, så for meg blir det heller retur med Ryanair, eller via OSL.
Elendig? Med sen retur fra London kan man jo faktisk få noe ut av dagen! Ryanair har avgang fra STN til TRf kl 10:35, og da er hele dagen bortkastet.
Elendig? Med sen retur fra London kan man jo faktisk få noe ut av dagen! Ryanair har avgang fra STN til TRf kl 10:35, og da er hele dagen bortkastet.
Her ville jeg nok valgt retur til OSL, eller dratt et annet sted. Jeg boikotter avganger som innebærer en svindyr taxitur, som i dette tilfellet antagelig vil koste omtrent like mye som hele flyreisen. Det er vel å merke når jeg reiser alene - om flere reiser sammen, blir regnestykket et annet.
litt-amatør
21-06-2012, 00:49
Hehe, da ser vi litt ulikt på det. Når jeg kommer hjem har jeg som oftest behov for å få noe ut av dagen etter hjemkomst. Og det får i alle fall ikke jeg med ankomst i halv tolv-tiden etter en hel dag i en storby uten et hotellrom å kunne slappe av på. Mulig jeg er slapp her, men bare tanken på denne sene ankomsten gjør meg sliten...:colgate:
Hehe, her finnes det nok en milliard forkskjellige meninger sånn circa :D
Jeg vil nok heller også få noe ut av den siste dagen på feriestedet før jeg drar dersom jeg må velge. Men synes samtidig også dette blir noe sent.
NorwayDY
21-06-2012, 16:38
Skal du til Drammen, Asker eller Oslo så gaar Torpekspressen til alle Norwegian sine utenrikruter. Så da kommer du deg hjem etter landing. Når det gjelder Tønsberg så kjører Telemarksekspressen til første Norwegian avgang på morgenen. Tipper at de vil sette opp en avgang til siste landing om Torp ledelsen tar en prat med de. Det vil nok sikkert skje. De kjører utrolig mye til flyplassen hverdag så en ekstra avgang er nok ikke stort problem. Gi ruten en sjanse før dere er negative da
Telemarkekspressen ankommer i følge rutetabellen Torp 50 minutter før flyavgang til Berlin. Det burde normalt holde om man kun har håndbagasje, men da er det ikke mye rom for forsinkelser og kø i sikkerhetskontrollen. Jeg ville definitivt ikke tatt sjansen med innsjekket bagasje.
Ryanair har hatt ankomster til Torp som har vært for sene for siste buss til Tønsberg. Jeg tviler derfor på at Telemarkekspressen setter opp noen ekstra buss etter siste landing med Norwegian. Dette er tross alt en rute som primært er til for å bringe folk mellom Telemark og Vestfold, og Tønsberg - Torp blir en bonus.
Jeg er ikke negativ til Norwegian, men til spesielt sene ankomster og tidlige avganger. Dette har vært et minst like stort problem med Ryanair, hvor en i tillegg gjerne havner på en flyplass langt ute i Huttiheita. (Det er vel strengt tatt Torp også, for de som ikke bor i Vestfold eller Telemark.)
Jeg er ikke negativ til Norwegian, men til spesielt sene ankomster og tidlige avganger. Dette har vært et minst like stort problem med Ryanair, hvor en i tillegg gjerne havner på en flyplass langt ute i Huttiheita. (Det er vel streng tatt Torp også, for de som ikke bor i Vestfold eller Telemark.)
Må tilføye Rygge for de som ikke bor i Østfold og Gardemoen for de som ikke bor i Oslo-området. Men jeg er enig i kritikken av transportmulighetene, siste tog til Oslo går fra Torp kl 21:46
Telemarkekspressen ankommer i følge rutetabellen Torp 50 minutter før flyavgang til Berlin. Det burde normalt holde om man kun har håndbagasje, men da er det ikke mye rom for forsinkelser og kø i sikkerhetskontrollen. Jeg ville definitivt ikke tatt sjansen med innsjekket bagasje.
Ryanair har hatt ankomster til Torp som har vært for sene for siste buss til Tønsberg. Jeg tviler derfor på at Telemarkekspressen setter opp noen ekstra buss etter siste landing med Norwegian. Dette er tross alt en rute som primært er til for å bringe folk mellom Telemark og Vestfold, og Tønsberg - Torp blir en bonus.
Jeg er ikke negativ til Norwegian, men til spesielt sene ankomster og tidlige avganger. Dette har vært et minst like stort problem med Ryanair, hvor en i tillegg gjerne havner på en flyplass langt ute i Huttiheita. (Det er vel strengt tatt Torp også, for de som ikke bor i Vestfold eller Telemark.)
Problemet med TRF-SXF er ikke bare tider, men ogsa hvilke reise-dager man flyr... Litt overraskende set-up som DY har valgt, spesielt dersom man forliker dette med alle andre ruter til/fra SXF...