View Full Version : SAS vil ha dine ideer
SAS har laget en side hvor du kan komme med ideer til dem. Forslagene kan også stemmes på.
Siden er her:
http://mysasidea.flysas.net/
Hentet fra:
http://www.businessclass.se/artiklar/527-sas-vill-ha-hjaelp-att-bli-baettre.html
Utflyttet
11-06-2012, 17:44
Kan noen bare poste linnkene til de heiteste trådene her?
-A
Kan noen bare poste linnkene til de heiteste trådene her?
-A
Beklager vist du syns linken ikke er heit nok ;) Men når SAS inviterer folk til å komme med ideer til å forbedre SAS, så er det vel naturlig at de som flyr mye er med å kommer med forslag. Og en del av disse folkene finner man her.
Utflyttet
11-06-2012, 18:43
Beklager vist du syns linken ikke er heit nok ;) Men når SAS inviterer folk til å komme med ideer til å forbedre SAS, så er det vel naturlig at de som flyr mye er med å kommer med forslag. Og en del av disse folkene finner man her.
Linken er finfin, jeg avbr bare full av ymse dop og på vei i køy og tenkte jeg skulle foreslå at noen av oss finner de festligte trådene der vi diskuterer SAS sitt produkt og bare sender de linkene som innspill. :)
Nå, tilbake til køy med dynen opp til nesetippen.
-A
Linken er finfin, jeg avbr bare full av ymse dop og på vei i køy og tenkte jeg skulle foreslå at noen av oss finner de festligte trådene der vi diskuterer SAS sitt produkt og bare sender de linkene som innspill. :)
Nå, tilbake til køy med dynen opp til nesetippen.
-A
Ah, meg som mistolket deg. Meg som ikke henger helt med. :headbang
Du får ha god bedring da!!!
Min anbefalling vil være å ikke endre produktet kontinuerlig slik at man vet hva man får.
Commuter
11-06-2012, 21:57
Min anbefalling vil være å ikke endre produktet kontinuerlig slik at man vet hva man får.
Nuvel, SAS må vel heller slutte å lansere produktendringer og heller implementere noe!
Ikke vært så mange store justeringer av produktet de siste årene.
Ellers vet jeg ikke helt hvor mye merverdi slike tiltak gir. Det blir stort sett alltid fylt opp med enten selvfølgeligheter eller alt for dyre tiltak, i tillegg til at folk sjeldent stemmer på andre forslag. Dermed får du ikke en reell prioritering.
Men jeg håper jeg tar feil, og SAS får noen revolusjonerende ideer!
Da funker endelig innlogging med facebook-konto og jeg har levert 2 bidrag.
1. Få utsendt ny reiserute når flyet er forsinket allerede ombord i det forsinkede flyet:
http://mysasidea.flysas.net/node/445
2. Og ny kampanje alla sommerflyet 2012, men i større skala
http://mysasidea.flysas.net/node/446
Stem i vei!!!!
Det er noen veldig gode ideer her .. la oss håpe at SAS følger opp skikkelig.
1. Få utsendt ny reiserute når flyet er forsinket allerede ombord i det forsinkede flyet:
http://mysasidea.flysas.net/node/445
Har du en smartphone, gjøres vel dette allerede i noen tilfeller. Er ikke sikker på om QR-koden på allrede mottatt boardingkort oppdateres med ny info, men mistenker det .. det burde uansett ikke være noen heksekunst ..
Det är Pernilla Thelenius som är ansvarig på My SAS Idea. Igår blev hon medlem på svenska BusinessClass.se
Ni som vi ha direktkontakt med Pernilla för att ge feedback och komma med olika förslag, det är bara att skriva till henne på BusinessClass.
OT Även AirFrance/KLM har en officiell representant på BusinessClass.se
http://www.businessclass.se/artiklar/527-sas-vill-ha-hjaelp-att-bli-baettre.html
En serioes forbedring av nettsidene, baade for bestilling av reiser med SAS, men spesielt med partnere, baade paa vanlige reiser og bonusreiser. CO/UA har noe aa laere SAS der.
Har du en smartphone, gjøres vel dette allerede i noen tilfeller. Er ikke sikker på om QR-koden på allrede mottatt boardingkort oppdateres med ny info, men mistenker det .. det burde uansett ikke være noen heksekunst ..
SAS har jo en egen evne til å gjøre de enkleste IT-forbedringer til heksekunst.
SAS har jo en egen evne til å gjøre de enkleste IT-forbedringer til heksekunst.
De har vel outsourced en hel afdeling til dette. Bedre kendt som CSC ;)
Jeg er ikke kravstor: Bedre biz-seter (lie flat) på TATL og bedre IT.
Commuter
12-06-2012, 22:40
Ellers vet jeg ikke helt hvor mye merverdi slike tiltak gir. Det blir stort sett alltid fylt opp med enten selvfølgeligheter eller alt for dyre tiltak, i tillegg til at folk sjeldent stemmer på andre forslag. Dermed får du ikke en reell prioritering.
Men jeg håper jeg tar feil, og SAS får noen revolusjonerende ideer!
Og det ser ut til at jeg til en viss grad tok feil.. Det er et par gode ideer her, og det virker som i alle fall noen av medlemmene gidder å stemme.
La oss bare håpe at SAS evner å implementere noe av dette...
Og check-in.dk følger med - og opsummerer:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63440
Og check-in.dk følger med - og opsummerer:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63440
Hyggelig at forslaget mitt om ny sommerfly-kampanje ble nevnt i artikkelen ;)
Jamesbond_ppk
13-06-2012, 13:24
Mange gode ideer der. Det er ingenting å vinne med dette, bortsett fra en bedre SAS. Oppfordrer derfor alle til å stemme for ideene dere mener er gode. Jo flere stemmer, jo flere sjanser har vi til å se dette bli virkeligheten.
Her er mine, mye om det dette har vært diskutert tidligere her og på FT, så dette er hovedsaklig kjent stoff:
Lounge Quality: http://mysasidea.flysas.net/node/482
More flexibility on your *A award booking: http://mysasidea.flysas.net/node/480
iPhone / Android app: http://mysasidea.flysas.net/node/479
Award reservation with no Black-Out for EBGs: http://mysasidea.flysas.net/node/478
Upgrade vouchers: http://mysasidea.flysas.net/node/477
Make upgrades a standard perk for EBGs... At least if M is full: http://mysasidea.flysas.net/node/476
CSS (Customer Satisfaction Survey) against EB points: http://mysasidea.flysas.net/node/475
Food Service in Long Haul C Class: http://mysasidea.flysas.net/node/473
CSS (Customer Satisfaction Survey) against EB points: http://mysasidea.flysas.net/node/475
Hvorfor vil du ha dette? Det er jo "mega"-hassle. La oss si at man har omtrent 100 flighter i året og 50 opphold på hotell. Da får man 150 mailer med spørsmål om spørreundersøkelse. Selvfølgelig orker man ikke svare på dem alle. Da får man 150 purringer, og deretter 150 bonus-purringer.
Det er 450 mailer man må ta stilling til i løpet av et år. Skulle man svart på alle sammen ville man sittet en arbeidsdag og svart på kundeundersøkelser.
Jamesbond_ppk
13-06-2012, 16:30
Hvorfor vil du ha dette? Det er jo "mega"-hassle. La oss si at man har omtrent 100 flighter i året og 50 opphold på hotell. Da får man 150 mailer med spørsmål om spørreundersøkelse. Selvfølgelig orker man ikke svare på dem alle. Da får man 150 purringer, og deretter 150 bonus-purringer.
Det er 450 mailer man må ta stilling til i løpet av et år. Skulle man svart på alle sammen ville man sittet en arbeidsdag og svart på kundeundersøkelser.
Viktigst ordet i denne er "choice". Kundene som vil svare til dette kan svare, og det hadde vært flott om det var noe ekstra poeng for det. De som ikke vil, trenger ikke å svare.
Poenget med CSS, er for SAS å få tak i veldig viktig informasjon fra kundene sine, noe som de ikke altid ha vært flink til å gjøre. Men å ha CSS er ikke poenget, det er det man gjør med tilbake meldingen som er viktig.
Det virker som om de fleste forslagene er totalt urealistiske med tanke på den situasjonen SAS er i for øybelikket.
Sånn vil det alltid være. Mange vil ha ha urealistiske forhåpninger om hva som kan gjøres og leveres, men det fine med slike kampanjer er at man kan plukke opp ting som er så nær at man ikke selv ser det .. Signaleffekten bør også være stor - se på hva som er 'mest populært' ..
Mulig jeg var litt krass når jeg sendte dette forslaget, men det kan vel støttes av flere her inne ;)
Forbedre chatten på sas.no: http://mysasidea.flysas.net/node/592
Mine to forslag:
Use the curtain!: http://mysasidea.flysas.net/node/614
Champagne back in business, please!: http://mysasidea.flysas.net/node/454
Og min seneste idé: Copy United Airlines' famous "Channel 9"
http://mysasidea.flysas.net/node/641
Jamesbond_ppk
28-08-2012, 22:20
SAS har begynt å sende svar til alle våre fine ideer!
Og da min idee om å forbedre mat servering i C Long Haul mottatt og tatt videre:
Hi JamesBond_ppk,
We have looked at your idea "Food Service in Long Haul C Class", and we love
it!
It is now “Followed by SAS”, which means that we will take a closer look
at it, and possibly make a project out of it. We are now getting started with
the business plan, the feasibility study etcetera and we'll let you know what
happens. You can follow the development here:
http://mysasidea.flysas.net/node/473
My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
Vi får håpe at Business Casen ikke blir for negativt da... :)
Mine to forslag:
Use the curtain!: http://mysasidea.flysas.net/node/614
Champagne back in business, please!: http://mysasidea.flysas.net/node/454
Og min seneste idé: Copy United Airlines' famous "Channel 9"
http://mysasidea.flysas.net/node/641
Resultater:
Your fantastic idea "Use the curtain!" is now launched!
Read more here: http://mysasidea.flysas.net/node/614
Thank you for helping us to get better!
My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
We have now reviewed your idea "Champagne back in business, please!", and
although it certainly is a good idea, we are unfortunately not able to take
it further at this time. You can read more here:
http://mysasidea.flysas.net/node/454
We’re always looking for new clever ideas, so please don’t get
discouraged. We need more of your bright ideas on My SAS Idea.
My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
Tillater meg å dele min siste ide med dere:
http://mysasidea.flysas.net/node/1183
Og My sas idea har fått ny layout. Ser også at det er kommet en mobilside. Ikke sett det før.
Ny hjemmeside neste?