View Full Version : UPS 767-300 og litt til (Video)
Hva gjør man kl 3 på natta før skolen...jo, man sjekker flightradaren. Det gjorde jeg, og fant 4 snasene godbiter på vei inn til vår Hovedflyplass :) Stakk innom Osl kl 4 og ble der til ca 5 på morningen! Legg også merke til at DK'en ikke bruker reverse.....trenger vel strengt tatt ikke det når man har nesten 4 km med flat mark!!
Var litt deilig å spotte alene, og å se soloppgangen, selv om det var skyer som sperra for mesteparten av hele gleden :p
Her er resultatet :)
http://www.youtube.com/watch?v=TDBJmXZKZPs
Bluebird var stilig, den var du heldig med :) Resten av videoen er også flott :)
Håper du holder deg våken på skolen :zzz
:) Inger
Tusen takk :)
Ja :D men skal ikke lyve å si at det hadde vært godt med en seng nå.....
Flotte maskiner det lønner seg å være tidlig oppe :up:
PerJohan
11-06-2012, 17:40
Du er jo ganske gærn som er oppe så tidlig for disse early birdene. Du slår jo til og med meg :lol:
Flotte opptak var det i alle fall :up:
putzmeister
11-06-2012, 17:47
Igjen en super video fra deg:D
Hahaha! Man må jo ofre noe, pluss at jeg aldri har dokumentert UPS eller Bluebird Cargo :)
Opptakene i seg selv er en annen sak. Kutta nesen på de fleste flyene og litt ustabilitet her og der....men jeg fikk dokumentert dem, og det er det viktigste!! :D
Even92LN
11-06-2012, 19:55
Virkelig imponert over innsatsen din Elyas! Herlig fangst fikk du og! :)
Ang. reversering av motorer står det i støyforskriftene for Gardermoen at:
8.2 I perioden kl. 2400 – 0630 lokal tid skal
rullebane 01L eller 19R benyttes (enbanebruk).
I særlige tilfeller kan segregert banebruk
benyttes dersom dette er nødvendig av hensyn
til trafikkavviklingen.
Når værforhold tilsier bruk av ILS CAT II/III
kan rullebane 01R benyttes for landing.
8.3 I nattperioden er reversering av jetmotorer ut
over “idle reverse” etter landing ikke tillatt.
Så det var nok derfor Thomas Cook ikke reversa ;)
Haha, takk Even!
Virker veldig fornuftig det du har kommet med! Så det var nok derfor, ja!! :D
Går ikke det hardt utover bremsene på charter maskinene som ofte lander på natta?
De pleier vel og være ganske tunge selv etter en flight fra syden området?!
Det var akkurat det jeg satt å tenkte på også! Må da være voldsom belastning...