PDA

View Full Version : Barcelona.........langhelg.


LN-FHU
06-02-2006, 10:28
Barcelona.........smak på ordet. Synes det klinge deilig, ruller liksom av tunga, som en deilig ettersmak på en nydelig Rioja.

Førjulstida ble tilbragt med daglige klikk på BUSK's julekalender. Endel gode tilbud dukket opp, andre mindre fristende. Beijing var et alternativ , men lite fridager tok bort den sjansen. Barcelona dukket opp, nå gjelder det. Fridager sjekket, telefon til samboern og et vennepar og dermed ble det tur.

I og med bosted er Tromsø , og flyet til Barcelona går 0820 på morgenen, innebærer det avreise til Gardermoen-området dagen i forveien. Norwegian fra Tromsø til Oslo, avreise 1505 fra Tromsø med LN-KKG. Nesten fullt, strålende opplagt crew, såvel kabin som cockpit. Vel ute på rullebanen, med nesa mot Oslo, kjører vi inn mot stand igjen. Det var fryktelig varmt i kabinen, og styrmann( som forøvrig var dame) kommer på høytaler og forteller hva de gjør, og hvorfor. De måtte re-sette noe på en dings som styrer air-condition opplegget :hoho
Etter fem minutter var problemet løst, og vi var i lufta. Landet vel 10 min etter rute.

ZZZZZZZZZZZZZZZ............

Torsdag opprant med kaldt vær og (mørk)blå himmel. Vi kom oss til Gardermoen med skyss fra en kompis( som velvilig lot oss overnatte ), og hadde fått ordnet oss nødutgang på SK4685, som i dag ble flydd av LN-TUF. Sjekket inn på automat(enkelt), og sendte avgårde bagasje(ikke fullt så enkelt). Personen bak bag-drop skranken måtte tydeligvis ha stått opp med gal fot og stanget hodet hardt i veggen. Først måtte vedkommende legge fra seg avisen da det kom folk for å sende bag, deretter måtte folka foran oss flytte seg for de skulle ikke droppe bagasjen sin der, men i en annen skranke. Mitt reisefølge hadde ikke tagget bagasjen riktig, slik at personen bak skranken mått reise seg fra stolen og snu litt på taggen for å lese den sånn pistol, og det var galt. Så måtte jeg snu bagasjen, for den var lagt på feil vei på båndet, og det måtte jeg jo forstå et det gikk ikke. Hvor står det at bagasjen kan kun legges en vei......
Nok om det, jeg gidder ikke bruke energi på å irritere meg over slike personer. Vi dro heller å kjøpte oss litt mat og drikke :spin:

Klokken nærmet seg boarding, og vi ruslet mot gate. Det tok litt tid å komme igang , men det var visst en liten "snag" som forsinket oss. Vi kom oss ombord og fant setene 11 B,C,D og E.........nødutgang med god benplass :cheers: ( takk kompis :devot: )
Helt full -700 og det skulle vel tilsi 134 passasjerer.

Vi fikk slot-tid til 0910 og, klatret pent og stille opp til FL320. Trivelig personale og cockpit som informerte flott underveis. Kjøpte frokost-pakke og vann av ei trivelig dame, som senere kom med x antall påfyll med kaffe. Deilig med kaffe på morran... Turen forløp uten store hendelser, og vi landet ca 30 min etter oppsatt rutetid. Flytiden var på ca 3 timer. El Prat er en rar flyplass, synes vi taxet på kryss og tvers og fram og tilbake, men kom da oss endelig på Gate. Så var det å rusle gjernnom avgangshallen?? og ned til bagasjehallen. Det tok sin tid med bagasjen, men etterhvert ble det liv på båndet.


Etter ei trivelig og koselig helg , med masse god mat og vin og en av de største sjømatporsjonene jeg noensinne har sett, kom hjemreisedagen.
Vi sjekket ut tidlig på hotellet og tok taxi til flyplassen, beregnet meget god tid,nesten 3 timer. Vi ville spise frokost og slappe litt av der ute, kanskje bruke siste rest av Euroen. Innsjekk var ikke åpnet enna , men etter 25 min venting åpnet de og vi vikk ordnet sete på rad 1 (E og F) og 2 (E og F). Det var gode, gamle LN-BRI som skulle frakte våre trøtte og slitne legemer tilbake til norsk jord. Meget trivelig kabinbesetning som møtte oss, bare smil og latter, og en god tone. Kapteinen kom på høytaler'n og fortalte om motvind og flytid på 3,5 timer på vei til Oslo. Vi taxet kjappere ut enn da vi kom, og klatret raskt opp til FL310. Kjøpte trekantsandwich og Cola, og sovnet deretter godt. Våknet omtrent 30 min før landing, som foregikk i snøvær og -8 g-g-g-grader. noen annet enn +14 og sol

:up:

I og med at vi var så forsinket rakk vi ikke 17-avg til Tromsø , så det ble avreise med 20-avg. til Norwegian( trodde vi ). Snøværet førte etterhvert til mange forsinkelser, og vi kom oss ikke avgårde før litt over 21. Trøtt som en dupp , men klarte ikke sove, så jeg ble sittende og lese hele turen. Det var en helt vanlig flytur fra Oslo til Tromsø, nesten helt fullt der også, telte ikke mange ledige setene. Noe hårete innflygning mot sør men etterhvert fikk vi da hjulene i bakken, hentet bagasje og tint opp en blåfrossen bildør.

Barcelona frister såvisst til en gjentagelse, men da skal jeg hjem på en mandag, slik at muligheten til å oppleve FC Barcelona spille gnistrende fotball på Nou Camp absolutt er tilstede

Gracias Barcelona :hi2