PDA

View Full Version : Innsjekk DY airside på OSL

LN-TIB
08-06-2012, 10:05
Kommer med fly fra evenes nå og skal videre til Manchester på en ny booking hos DY. Er det mulig å få sjekket inn airside på Gardermoen, slik at jeg slipper å gå ut og dermed unngår sikkerhetskøen?

blazius
08-06-2012, 10:21
Jeg ville ha prøvd meg i servicesenteret i innenlandspiren - jeg har fått printet boardingkort der, og regner med at de også kan sjekke deg inn. Iht DYs nettsider må du sjekke inn på flyplassen når du skal til UK, det er ikke nok å møte direkte i gate med reisedokumentet slik du kan gjøre til andre norske og europeiske destinasjoner.

http://www.norwegian.no/no/Nyttig-pa-reisen/Reisetjenester/direct-to-gate/

LN-TIB
08-06-2012, 10:29
Takk for info. Skal prøve på det.

JoeW
08-06-2012, 11:00
I utgangspunktet kan en hver DY-gate klare det hvis de har tid, så ville vel henvendt meg til første og beste som ikke så ut til å ha tidspress. I disse dager vil jeg tro man er mer lenient enn vanlig på sånt...

TOS
08-06-2012, 11:25
Kommer med fly fra evenes nå og skal videre til Manchester på en ny booking hos DY. Er det mulig å få sjekket inn airside på Gardermoen, slik at jeg slipper å gå ut og dermed unngår sikkerhetskøen?

Er du lenge i Manchester...? Skal innom der på tirsdag.

LN-TIB
08-06-2012, 11:46
Er du lenge i Manchester...? Skal innom der på tirsdag.

Reiser desverre tilbake mandag formiddag :cry:

vbe86
08-06-2012, 18:49
Reiser du med Norwegian hele veien? Da skal du jo sjekkes inn hele veien.
Uansett så kan vi sjekke deg inn på gate selv om det er til UK. Du må bare være så tidlig ute som mulig. Vi "må" egentlig ikke gjøre, men i praksis så blir det gjort selv om vi blir gale av å legge inn APIS manuellt.

Mjolnir
08-06-2012, 21:08
Håper du forteller hvordan det gikk :)

Uansett så kan vi sjekke deg inn på gate selv om det er til UK.

Må en ikke ha boardingkort i en eller annen form for å slippe inn i non-schengen-området?

Superhai
08-06-2012, 21:15
Må en ikke ha boardingkort i en eller annen form for å slippe inn i non-schengen-området?

Nei, i noen tilfeller (som f.eks LYR) ikke pass en gang.

Mjolnir
09-06-2012, 00:16
Nei, i noen tilfeller (som f.eks LYR) ikke pass en gang.

Virkelig? Hva om en roter seg inn der uten billett? Det er jo ingen (offisiell) måte å komme seg tilbake derfra.

Edricson
09-06-2012, 00:28
Virkelig? Hva om en roter seg inn der uten billett? Det er jo ingen (offisiell) måte å komme seg tilbake derfra.

Min erfaring er at folk som sitter i passkontroll alltid spør om hvor du skal, regner med at scenarioet ditt er årsaken.

Superhai
09-06-2012, 09:46

Vi har et telt, en slags flyktningsleir nord for terminalen hvor de må tilbringe resten av livet! ;)

Seriøst så skjer det i blant, og da må vi sende de gjennom passkontrollen. For noen år tilbake så var det ei som hadde fått stemplet sitt enkelt-visum, og det var styr å få henne tilbake.

LN-CMN
09-06-2012, 19:39
Uansett så kan vi sjekke deg inn på gate selv om det er til UK. Du må bare være så tidlig ute som mulig. Vi "må" egentlig ikke gjøre, men i praksis så blir det gjort selv om vi blir gale av å legge inn APIS manuellt.

Da skal du prøve å jobbe en dag på Turkish med Rumenske/Bulgarske pass, da kan du bli sprø da og TK sitt check-in system er ikke av den nyeste typen heller!