View Full Version : Geilo Lufthavn Dagli
Jeg lurer på hvor lang rullebanen på ENDI er og hvor lang den egenlig kunne vært/var?
Hvilket fly er det største som har vært tatt ned på Dagli?
ThePlanespotter1
06-06-2012, 23:31
Jeg lurer på hvor lang rullebanen på ENDI er og hvor lang den egenlig kunne vært/var?
Rullebanen er 1800 Meter (sier Wikipedia), og hvor lang den kunne ha vært har jeg ikke peiling på...
Skyliner
06-06-2012, 23:41
Hvilket fly er det største som har vært tatt ned på Dagli?
Banen på Dagali Lufthavn var 1830m*45m, men er no trur eg den er rundt 850m*18m.
Største fly som eg veit om har landa der er BAe 146.
Banen på Dagali Lufthavn var 1830m*45m, men er no trur eg den er rundt 850m*18m.
Største fly som eg veit om har landa der er BAe 146.
Akkurat dette jeg lurte på, og det stemmer vel det da at det var en BAe 146, siden jeg har sett bilde av SNbrussel der. ( Lurte på om det hadde vært større fly der, men da så :) )
Meiner at Braathen SAFE var nedom med ein 737 her - utan at eg kan bekrefte det med bilete...
Litt mer info om lengder osv på hjemmesidene til flyplassen i linken under;
http://www.geilolufthavn.no/default.aspx?MenuID=16469
Meiner at Braathen SAFE var nedom med ein 737 her - utan at eg kan bekrefte det med bilete...
Det er riktig, Braathens SAFE var nede på Dagali med en 737 ved en anledning for mange mange år siden. Hjemmesidene til Dagali lufthavn hadde en gang et galleri liggende ute på nett med masse bilder fra da flyplassen var i sin gullalder, deriblant et bilde av en Braathens SAFE-maskin, husker dog ikke hvilken type 737 det var. Dessverre ligger ikke dette galleriet lenger ute, av en eller annen grunn :(