PDA

View Full Version : Erfaringer med Cubana HAV-CUN

BGOflyer
05-06-2012, 08:11
Hei,

Jeg skal fly fra HAV til CUN sent juli i år, og som direktefly er Cubana eneste alternativ med Tupolev TU204. Er det noen som har erfaringer med Cubana, flytype, punktlighet på ruten, service eller andre erfaringer?

Som en kuriositet ser jeg også at business er billigere enn økonomi på min reisedag, noen som vet hvordan det cubanske businessproduktet er?

kaldal
05-06-2012, 09:02
Jeg fløy andre veien i 2007, tupolev ja. Satt fremst på economy. Det var skikkelig slitent utstyr den gangen i hvert fall, men det er jo en kjapp tur. Business så ut som noe som sikkert var ok for 30 år siden. Vår avgang var rundt et par timer forsinka.
(Jeg husker spesielt én detalj, og det var at setebeltet var altfor kort. Jeg veide rundt 100 kilo på den tiden, og hadde aldri problemer med beltene, men her måtte jeg skjøte på et stykke!)

BGOflyer
05-06-2012, 09:54
Gir business noen fordeler på HAV? Har lest det kan være mye køer der for innsjekk, og relativt kaotiske tilstander..?

ValdaIsaksson
05-06-2012, 12:24
Det officielle SkyTrax giver Cubana 2 stjerner ud af 5. (Hvor KLM har 3, AF har 4, mens Ukrainske Aerosvit får kun 1 stjerne!).

Du kan se at de giver deres businessprodukt 3 stjerner - men de kan se flere ting på den hjemmeside.

http://www.airlinequality.com/Airlines/CU.htm

jefi99
05-06-2012, 12:59
Det officielle SkyTrax giver Cubana 2 stjerner ud af 5. (Hvor KLM har 3, AF har 4, mens Ukrainske Aerosvit får kun 1 stjerne!).

Du kan se at de giver deres businessprodukt 3 stjerner - men de kan se flere ting på den hjemmeside.

http://www.airlinequality.com/Airlines/CU.htm

Jeg tror ikke der er mange her, der giver SkyTrax mere credit end "let vejledning".

SQ 777
05-06-2012, 13:34
Ser man på airsafe.com ser man godt dette er et selskap jeg aldri i livet vil bruke..

LN-AØR
05-06-2012, 19:14
Jeg skal fly fra HAV til CUN sent juli i år, og som direktefly er Cubana eneste alternativ med Tupolev TU204.?Har Aeroméxico sluttet å fly mellom disse byene?

dhgang03
05-06-2012, 19:19
Jeg fløy motsatt vei sommeren 2010, da med en Yak 42D. En veldig spesiell opplevelse på alle måter egentlig. Cubanerne hadde hamstret alt fra rulleskøyter til stereoanlegg som de stuet inn i kabinen, flyet var slitt og gammelt, en person spratt opp og løp på toalettet 2 sekunder etter at vi hadde satt hjulene ned på HAV, og sikkerhetsdemonstrasjonen fikk jeg ikke med meg ettersom kabinen var fylt med kondens fra aircondition'en.

Men veldig morsomt å få fly skikkelig sovietisk materiell og å oppleve ekte kommunisme.

Eirik
05-06-2012, 21:40
Jeg fløy Cubana mellom Havana og Madrid i Biz (IL-96), litt stive skinnstoler, grei servering, men ikke noe spesielt. Kan ikke huske at det var lounge-tilgang.
TU-204 har jeg bare flydd med Air Koryo, føltes som å være ombord i hvilket som helst moderne, vestlig fly, sett bort i fra propagandaen over skjerm og høytalere før avgang. :)

BGOflyer
08-06-2012, 19:53
Da var billetter hvertfall bestilt fra Cubana sin nettside så får vi se hvordan det går :)