PDA

View Full Version : finne booking på Singaporeair.com


Norwing
16-05-2012, 20:27
hei

har en booking fra CPH til BNE med stopover i SIN i juni-juli.
Når jeg skulle bestille reisen fikk jeg bare opp feilmeldingen:
"An application error occurred. Please contact your local Singapore Airlines office."

Jeg sendte mail til deres CPH kontor og spurte om de kunne booke reisen for meg, noe de gjorde.
Jeg har nå mottatt elektronisk billett med referansenr og billettnr, og pengene er trekt fra konto, men når jeg prøver funksjonen "Retrive booking" på singaporeair.com får jeg bare opp samme feilmelding som når jeg prøvde å bestille. Heller ikke checkmytrip.com finner bookingen.

Burde jeg kontakte SQ igjen og høre om alt er i orden, eller er det vanlig at man ikke kan logge inn på bookingen? Det er over 1 uke siden jeg bestilte...

The Ticketor
16-05-2012, 20:44
Om du ikke finner den på checkmytrip.com, så er det tre muligheter:

1. Du taster inn feil navn/bookingreferanse.
2. Bookingen er laget i et annet system enn Amadeus.
3. Du har ingen booking.

Så er det en mikroskopisk sjanse for at det er noe feil med checkmytrip.com.

At du har fått et billettnummer er dog et meget godt tegn. Om du vil kan du sende det du har fått til meg på PM, så kan jeg sjekke på jobben i morgen. Om jeg husker det!

LN-MOW
16-05-2012, 20:48
SQ brkuer vel fortsatt Kriscom, så da er de ikke å finne på checkmytrip,

Norwing
16-05-2012, 21:06
Takk for tilbud, PM sendt!

hvis det er som LN-MOW sier at de bruker et annet system enn checkmytrip, så er det kanskje forklaringen at den ikke kommer opp der.
Jeg har jo hørt at SQ har en del problemer med nettsida si..

LN-MOW
16-05-2012, 21:35
Ser forøvrig at de har signert med Amadeus, men cutover er ikke før senere i år..

Norwing
31-05-2012, 19:15
Fikk svar fra SQ i København at alt var i orden. Ingen forklaring på hvorfor jeg bare får feilmelding på nett men..
Spurte også om de kunne legge inn ønske om vindusplass på alle flyvinger, og gjerne i 2. etg på returen som går med A380. Dette skulle de legge inn, men jeg kunne ikke få setenummer ennå.
Også stod følgende i slutten av mailen:


1 LH 831 H SA 30JUN CPHFRA HK1 1920 2055
2 SQ 325 M SA 30JUN FRASIN HK1 2200 1615*1 Y CPHSQ
3 SQ 245 M TU 3JUL SINBNE HK1 0950 1930 Y CPHSQ
4 SQ 236 W TU 17JUL BNESIN HK1 1440 2050 Y CPHSQ M2
5 SQ 26 W TU 17JUL SINFRA HK1 2355 0630*1 Y CPHSQ M2
6 SQ2014 W WE 18JUL FRACPH HK1 1110 1235 Y CPHSQ
FONE-CPHSQ -**********
2.CPHSQ -M ***********
TKT-1 K10MAYCPHTE 6182122058893-4
AP FAX-1 SSRFQTVSQHK/ SKEBB127710846

3.S1 SSRNSSWLHUC1
4.S2 SSRNSSWSQPN1 .
5.S3 SSRNSSWSQPN1 .
6.S4 SSRNSSWSQPN1 .
7.1 S5 SSRSQSTSQHK01 48A NON-SMOKING MAIN

Dette forstår jeg ikke så mye av, men betyr det som står som punkt 7.1 at jeg har blitt tildelt plass 48A på sektor 5 (som er A380 flyvingen)? I så fall er det jo ikke i 2. etg...
(har erstattet tlf nr og email med **)

The Ticketor
01-06-2012, 21:16
Du har fått en kopi av din PNR. Selv synes jeg det er irriterende og uprofft at man gir PNR-printer/kopier til pax istedet for en itinerary. For oss med innsikt i hvordan en PNR funker er det jo fint, men for de fleste er det bare forvirrende og en itinerary er mye mere lesevennlig og informativ for de fleste. Mulig ikke dette systemet støtter generering av itinerary prints dog.

Men ja, du har tolket det het korrekt når det gjelder seatingen.

Norwing
01-06-2012, 21:43
Tusen takk for oppklaring.
Skal sende dem en ny mail og spørre om det er mulig å bytte til 2.etg. 2-seterne der ser fristende ut...

Ruby
03-06-2012, 12:19
Jeg har inne booking hos SIA, gjort via reisebyrå, og har fått seteplass og alt bekreftet, men dog i C. Kanskje dem gjør forskjell på klassene.
Videre ser jeg at du hadde problemer med Booking på SIA sin side, jeg søkte og søkte for å få ønsket flytype(r), og nettsiden til SIA kom stadig med feilmeldinger, fra mitt synspungt sliter dem med den nettsiden.

staale
03-06-2012, 16:35
Til Norwing; prøv å gå inn på www.lufthansa.com, velg der at du vil finne bookingen din med SQ, legg inn etternavn og booking nr. (login/my bookings, velg det nederste alternativet, last name og booking nr))Da kan du muligens leke med setevalg selv. Vi skal reise med SQ nå i juni, og har bestilt via Wreiser. På nettsiden til SQ , og ellers deres kontorer får man ikke særlig hjelp så lenge reisen ikke er bokket direkte hos dem selv.

Jeg gikk inn på Lufthansa sine sider og fikk omrokkert seter på samtlige etapper med SQ, bortsett fra leg 1 som var smekkfull.

Norwing
04-06-2012, 20:54
Til Norwing; prøv å gå inn på www.lufthansa.com, velg der at du vil finne bookingen din med SQ, legg inn etternavn og booking nr. (login/my bookings, velg det nederste alternativet, last name og booking nr))Da kan du muligens leke med setevalg selv. Vi skal reise med SQ nå i juni, og har bestilt via Wreiser. På nettsiden til SQ , og ellers deres kontorer får man ikke særlig hjelp så lenge reisen ikke er bokket direkte hos dem selv.

Jeg gikk inn på Lufthansa sine sider og fikk omrokkert seter på samtlige etapper med SQ, bortsett fra leg 1 som var smekkfull.

Takk for tipset, men jeg får bare melding på Lufthansa.com om at de ikke finner noen booking med den referansen jeg skrev inn.

Spurte SQ i CPH igjen om jeg kunne få sete i 2. etg på A380'en men fikk til svar at disse setene ikke var tilgjengelige for pre-seating.
Får bare se hva jeg får til ved innsjekk, enten på nett 48 timer før (hvis nettsida fungerer) eller på flyplassen...

SQ 777
04-06-2012, 21:05
Erfaring fra noen check-inn på nett er at du kan endre, men veldig få seter siden flyet vanligvis er smekk fullt med SQ sine pre-seating... Men ledige seter som ikke er booket kan du endre til... I så fall vær tidlig ute";)