View Full Version : Amazing Gardermoen Airport! - Video
Etter utallige timer på Gardermoen med success og failing, så kan jeg endelig gi dere noe :)
Håper virkelig det faller i smak, for dette tok noen timer, men det var definitivt verdt det!
Alle kommentarer er flotter's!
Tusen takk :)
http://www.youtube.com/watch?v=FmIhTo6psq4
Selv takk!
Dette var fett og gidder du, så tåler jeg mer :)
Takker og bukker!
Du tåler mer, ja? Da skal jeg se å få gjort nò med det ;)
ENGM 911
14-05-2012, 01:43
2:29 ser du kålhodene på brannbilen :lol:
Flott film, dette ga mersmak og takk for sist (østre voll sen kveld)
PerJohan
14-05-2012, 07:01
Dette var bare helt rått :up: Veldig bra klipt sammen var det og!
Du har talent for å finne de gode vinklene. Jeg er imponert over alle plassene du har funnet for å få litt uvanlige vinkler og komposisjoner til flyene. Det er bra jobba!
Og takeoff på Dreamliner 3. mai, tok du en sjanse på at den kom på vestre, luringen :lol::lol:
Den timelapse sekvensen som starter 19 sekunder ut i videoen var fantastisk.
Lekkert :) Ser fram til mer :)
:) Inger
Tusen takk og takk for sist, ja :)
Takk Per Johan!
Var 50/50, så da ble det vestre! :D
TheEirikK
14-05-2012, 10:13
Veldig bra video!
Fin-fin video, Elyas :-)
Heidi
Even92LN
14-05-2012, 12:57
En av de beste spottervideoene jeg har sett på lenge. Bra redigert, liksom akkurat passe lange "scener" så det ikke ble kjedelig, bra filming og ikke minst variert utvalg av både vinkler og flytyper! Likte spesiellt godt den lille time-lapsen fra 19L (?), det ser jeg gjerne mer av! Ser frem til neste video fra deg, Elyas! :)
Meget bra video med mye varierte flytyper. Er klar til å se mere fra deg :)
Tusen takk Even!! :D Det er 19L, ja!
Det blir mer....det lover jeg :D
Råfet video, men den beste musikken til en slik video er selvsagt lyden av flymotorer.:D
petter380
14-05-2012, 16:43
Tøft! Jeg digger kjappe frekvenser i regn når fly tar av i kø! (som ofte er tilfellet ved LHR)
Jeg likte også musikken godt; hvilken sang var det du brukte?
ThePlanespotter1
14-05-2012, 16:54
Fantastisk video!
Beste musikken er nok lyden av motorene, ja!
Syns det var en artig idee å ha med time-lapse :)
Takker :)
PIA fikk jeg aldri. Den er litt vrien noen ganger!
Fraktere ble det også dårlig med. De vil ikke bli filma av meg :(
Tusen takk, ALLE sammen! Setter ekstremt stor pris på alle de gode tilbakemeldingene :)
nitromax
14-05-2012, 20:37
Flott video :-)
Hva slags kamera er brukt?
Nydelige bilder! Men kan dere ikke være så snille å la være å hive på all denne forferdelige heismusikken på disse videoene hele tiden? Alle med et fnugg av musikksmak får jo helt innovertiss av å se på flyvideoer, og det kan jo ikke være meningen!
Flott video, men som sagt over, ser ut til at det ofte er heismusikk eller Sail av AWOLNATION som er populære i en del flyvideoer.
Noen foretrekker musikk andre foretrekker direkte lyd. Jeg liker begge deler. Uansett er det videoprodusent som bestemmer.
Edit: Hvilke heiser er det dere tar med såpass sprek musikk? :p
PerJohan
14-05-2012, 23:14
Edit: Hvilke heiser er det dere tar med såpass sprek musikk? :p
:p:p:p:p:p:p:p
Men fra spøk til litt mer alvor. @amatør, @Svoosj og @Henshaw: er det noen av dere som har prøvd å ta opp god opptakslyd på en flyplass, hvis det er flydur dere spør etter?
Er forsovet enig i det alle sier, men som Per Johan nevner, så er det ikke spesielt lett å kombinere musikk/motorlyd. Valgte derfor å bare bruke musikk, i og med at det på en måte var en "tribute" til selve flyplassen!
Sony HDR-CX700VE er kameraet! :)
Even92LN
15-05-2012, 00:58
Med så raske sceneskifter og så mye klipping det var i denne filmen, tror jeg det beste er å ikke ha med noe motorlyder jeg. Man vil ikke få de med seg uansett, det vil bare høres rart ut. Tenk deg når klippene bytter opptil flere ganger i sekundet med forskjellige motorlyder og lydstyrker. Og time-lapse med ekte lyd blir vel bare tull :P
Nei synes musikkvalget var bra jeg, Elyas! :up:
Støtter også trådstarter. Denne filmen gjorde seg meget bra med musikk. Flyvideoer med lydopptak blir fort mer sus enn motorlyd
putzmeister
16-05-2012, 16:29
Meget bra film, likte den virkelig:)
Tom McNikon
17-05-2012, 21:31
Dette var bare utrolig bra :) Håper det kommer mer med tiden.
Synes lydsporet satt bra på filmen
Tusen takk. Hyggelig at du likte den da.... :) ^^
Kommer mer med tiden ;)
:p:p:p:p:p:p:p
Men fra spøk til litt mer alvor. @amatør, @Svoosj og @Henshaw: er det noen av dere som har prøvd å ta opp god opptakslyd på en flyplass, hvis det er flydur dere spør etter?
Hvordan det skal gå til aner jeg ikke, men kan se for meg at det kan være rimelig vanskelig å få til skikkelig flylyd på opptak.